Ο κ. Γιάννης Γρυπιώτης, διευθυντής ΕΣΥ, αναισθησιολόγος, MD, MSc, που υπηρετεί στον τομέα των αεροδιακομιδών είναι ο νέος γενικός διευθυντής Αιγαίου του ΕΚΑΒ, ο οποίος διαδέχθηκε τον επίσης αναισθησιολόγο κ. Σάββα Καραταπάνη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Γρυπιώτης θα έχει έδρα τη Μυτιλήνη όπου βρίσκεται και το παράρτημα του ΕΚΑΒ το οποίο είναι αρμόδιο για τον επιχειρησιακό συντονισμό των δυνάμενων του ΕΚΑΒ στα νησιά του Βορείου Αιγαίου αλλά και της διοίκησης των νησιωτικών τομέων του ΕΚΑΒ Βορείου και Νοτίου Αιγαίου.
Όπως προκύπτει από τις ίδιες πληροφορίες ο νέος γενικός διευθυντής του ΕΚΑΒ, αναμένεται στη Ρόδο μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός προκειμένου να ενημερωθεί για την κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή μας.
Ο νέος γενικός διευθυντής του ΕΚΑΒ θα έχει πάντως να λύσει ένα δύσκολο σταυρόλεξο σε ό,τι αφορά στη Ρόδο, όπου τα προβλήματα της υπηρεσίας είναι πολλά εξαιτίας των αρρυθμιών που έχει προκαλέσει η υποστελέχωση, την οποία επανειλημμένως έχει αναδείξει η «δ» με σειρά ρεπορτάζ.
Με τις πρώτες πτήσεις τσάρτερ να ξεκινούν ήδη από τον επόμενο μήνα και τη σεζόν να ανοίγει επισήμως στο τέλος Μαρτίου, τα χρονικά περιθώρια για την εύρυθμη λειτουργία του ΕΚΑΒ στη Ρόδο είναι ήδη περιορισμένα.
Λαμβάνοντας δε υπ΄όψιν ότι η τουριστική περίοδος του 2025 εκτιμάται ότι θα είναι ακόμα καλύτερη σε σχέση με το 2024, που επισκέφθηκαν τη Ρόδο περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια τουρίστες, τότε η ενίσχυση της υπηρεσίας με προσωπικό και περισσότερες βάρδιες ασθενοφόρων είναι μονόδρομος.
Τα 3,5 εκατομμύρια επισκεπτών και οι 125.000 μόνιμοι κάτοικοι του νησιού το 2024 εξυπηρετήθηκαν από «3,5» ασθενοφόρα και μία μηχανή.
Με το πλήρωμα να υπολείπεται σημαντικά από τα άτομα που απαιτούνται για να επανδρώσουν τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, τα πληρώματα δίνουν καθημερινό αγώνα με τον χρόνο, που ειδικά στην τουριστική περίοδο η πίεση και η αγωνία των διασωστών χτυπούν «κόκκινο».
Με δύο ασθενοφόρα και μία μηχανή στην πόλη, ένα στον Αρχάγγελο και «μισό» στη Σορωνή όπου το πλήρωμα δεν επαρκεί για να καλύψει όλες τις βάρδιες και προφανώς ούτε να καλύψει όλη τη δυτική πλευρά του νησιού όπως ακριβώς στη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, οι ανάγκες και της θερινής περιόδου καλύφθηκαν όπως όπως και χάρις στην υπομονή και την πλάτη που έβαλαν οι εργαζόμενοι.
Η Ρόδος θα υποδεχθεί το 2025 σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία ίδιο αριθμό, αν όχι περισσότερο από 3,5 εκατ, με το ΕΚΑΒ να καλείται να καλύψει τις ανάγκες με το ίδιο προσωπικό που καλύπτει και τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων στη διάρκεια του χειμώνα.
Θα πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι το ιατρείο του αεροδρομίου «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» δεν λειτουργεί, καθώς δεν υπάρχει όπως υποστηρίζει η FRAPORT καμία υποχρέωση προς την κατεύθυνση αυτή, όπως απορρέει από τη σύμβαση που έχει υπογραφεί.
Οι τοπικοί φορείς έχουν κατά καιρούς προσπαθήσει να βρουν λύση αλλά «προσκρούουν» στη σύμβαση της Fraport.
Προς το παρόν, το διεθνές κατά τα άλλα αεροδρόμιο της Ρόδου δεν διαθέτει ιατρό για τους επισκέπτες αλλά και για τους εργαζόμενους. Υπενθυμίζεται ότι τον Μάιο του 2023 μία 52χρονη τουρίστρια από τη Νορβηγία, εξέπνευσε στο αεροδρόμιο της Ρόδου «Διαγόρας». Η γυναίκα δέχτηκε τις πρώτες βοήθειες από τον σύντροφό της που δήλωσε γιατρός.
Για οποιαδήποτε ανάγκη προκύψει στο αεροδρόμιο της Ρόδου καλείται το ΕΚΑΒ για να παραλάβει τα περιστατικά, πολλά από τα οποία δεν είναι τόσο σοβαρά για να χρειαστεί διακομιδή στο νοσοκομείο και υπάρχουν φορές που το ασθενοφόρο επιστρέφει στη βάση του χωρίς τον ασθενή σπαταλώντας πολύτιμο χρόνο, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες που τα περιστατικά είναι απανωτά και τα πληρώματα δίνουν μάχη με τον χρόνο για να φτάσουν στην ώρα τους.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στους εργαζόμενους του ΕΚΑΒ οφείλονται χιλιάδες ρεπό αλλά και άδειες ακόμα και από το 2023, όμως βάζουν πλάτη, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες και να εξυπηρετήσουν όσους χρειάζονται τις υπηρεσίες τους.
Πλέον, με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, ο ένας ασθενής εξυπηρετείται εις βάρος του άλλου με προτεραιότητα στα επείγοντα περιστατικά και με την ευχή να μην σημειωθεί έκτακτο περιστατικό όταν είναι σε εξέλιξη η εξυπηρέτηση τακτικών.
Δεν είναι λίγες οι φορές που τα πληρώματα του ΕΚΑΒ δέχονται φραστικές επιθέσεις από ασθενείς ή συγγενείς ασθενών, μέχρι και προπηλακισμό ιδιαιτέρως σε περιόδους αιχμής όπως συμβαίνει πολλές φορές στη διάρκεια της σεζόν όταν μόλις «3,5» ασθενοφόρα καλούνται να καλύψουν ένα ολόκληρο νησί που βουλιάζει από τουρίστες.
Οι εργαζόμενοι στο τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ Νοτίου Αιγαίου με έδρα τη Ρόδο σε συνεργασία με τα πληρώματα, καλούνται σχεδόν καθημερινά να παίρνουν αποφάσεις για ποιο περιστατικό θα εξυπηρετηθεί εις βάρος άλλου με το χρόνο να μην είναι πάντα με το μέρος τους.
Όπως όλα δείχνουν και φέτος, με τις αυξήσεις-ρεκόρ στις αφίξεις ξένων επισκεπτών, τα πληρώματα του ΕΚΑΒ θα σηκώσουν ένα τεράστιο βάρος, για να μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες από τη μία άκρη του νησιού μέχρι την άλλη.
Σε αυτά τα δεδομένα, η κεντρική διοίκηση του ΕΚΑΒ θα πρέπει να επανεξετάσει τον σχεδιασμό της για τη Ρόδο και να προχωρήσει στην ενίσχυση του προσωπικού, λαμβάνοντας υπ΄όψιν και τη σημαντική αύξηση του πληθυσμού που κατέγραψε ο Δήμος Ρόδου με βάση τα στοιχεία της τελευταίας απογραφής, όπου από τους 115.490 κατοίκους το 2011 αυξήθηκαν στους 124.851 το 2021.
https://www.dimokratiki.gr/17-01-2025/neos-genikos-diefthyntis-tou-ekav-egeou-anelave-o-diefthyntis-esy-md-msc-giannis-grypiotis/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.