Τοπικές Ειδήσεις

Eκτακτες υπηρεσίες μεταφοράς των πληγέντων από τη θεομηνία στη Ρόδο

• Η εταιρεία, το κόστος και τα δρομολόγια ανακούφισης • Μίσθωση μηχανήματος έργου επουλωτικής αποκατάστασης λακκούβων

Ο Δήμος Ρόδου προχώρησε στην ανάθεση της παροχής υπηρεσιών μεταφοράς για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών που προέκυψαν μετά τη θεομηνία της 30ής Νοεμβρίου 2024.
Η απόφαση (3767/2024) ελήφθη με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, όπως προβλέπεται από τον νόμο, λόγω της κατεπείγουσας ανάγκης.
Την υπηρεσία ανέλαβε η εταιρεία CTM ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ Α.Ε. ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, με έδρα στην περιοχή Ασγούρου.
Το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 110.037,04 ευρώ με ΦΠΑ 24%.
Η εταιρεία αναλαμβάνει την παροχή λεωφορείων δημόσιας χρήσης (Λ.Δ.Χ.) και προσωπικού για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών.
Η σύμβαση καλύπτει:
-Τη διάθεση λεωφορείων και εξειδικευμένων οδηγών.
-Τη διασφάλιση λειτουργικών εξόδων (καύσιμα, συντήρηση οχημάτων κ.λπ.).
-Την υποστήριξη της μεταφοράς πληγέντων, πυροσβεστών και σωστικών συνεργείων.
Η εταιρεία έχει προγραμματίσει 100 δρομολόγια ημερησίως για την εξυπηρέτηση των περιοχών που επλήγησαν περισσότερο από τη θεομηνία. Συγκεκριμένα, καλύπτονται:
– Αρχίπολη, Ψίνθος, Αφάντου, Κολύμπια, Καλλιθέα – Περιοχές με σοβαρές ζημιές στο οδικό δίκτυο.
-Ιαλυσός και Κρεμαστή – Επείγουσες ανάγκες πλημμυροπαθών και σωστικών δυνάμεων.
-Λίνδος και Νότια Ρόδος – Υποστήριξη κατοίκων και σωστικών συνεργείων.
Κάθε λεωφορείο θα πραγματοποιεί έως και 10 δρομολόγια ημερησίως, ανάλογα με τις ανάγκες.

Μίσθωση μηχανήματος επουλωτικής αποκατάστασης λακκούβων
Μετά τη θεομηνία ο Δήμος Ρόδου αναλαμβάνει δράση για την αποκατάσταση των εκτεταμένων ζημιών στο οδικό δίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό, προκηρύχθηκε διαγωνισμός για τη μίσθωση εξειδικευμένου μηχανήματος έργου, το οποίο θα αναλάβει την επουλωτική αποκατάσταση των λακκούβων.
Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, όπως ορίζουν τα άρθρα 32 και 32Α του Ν. 4412/2016.
Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί από τον προϋπολογισμό του Δήμου Ρόδου, με το συνολικό κόστος να ανέρχεται σε 210.800,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).
Η δαπάνη έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του 2025, με όλες τις απαραίτητες τροποποιήσεις να ολοκληρώνονται πριν από την πληρωμή.
Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι ένα έτος από την υπογραφή της.

Συνεδρίασε η Δημοτική Επιτροπή Δήμου Ρόδου

Συνεδρίασε χθες η Δημοτική Επιτροπή Ρόδου –η πρώτη τακτική συνεδρίαση για το 2025.

Στα προ ημερησίας διάταξης συζητήθηκε η ένταξη μελετών για την αγροτική οδοποιία και μία σειρά από ασφαλτοστρώσεις, όπου οι εκπρόσωποι των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου, ενημέρωσαν πως είναι αναγκαίο να προχωρήσουν οι διαδικασίες μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός.
Στα θέματα της ημερήσιας διάταξης, υπήρξε συμφωνία με αποτέλεσμα να σημειωθεί ομοφωνία, σε όλα.
Ομοφωνία υπήρξε και στα ονόματα που θα στελεχώσουν τις επιτροπές α. αξιολόγησης προσφορών προμηθειών και υπηρεσιών 2025 και επιτροπών παραλαβής υλικών και καλής εκτέλεσης εργασιών 2025 β. Παραλαβής του έργου: «ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΟΝΩΣΕΩΝ ΣΕ ΚΤΗΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΕΝΑ ΩΣ ΜΝΗΜΕΙΑ» γ. Παραλαβής του έργου: «ΜΙΝΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΗΣ».
Επιπρόσθετα, εγκρίθηκε η αποδοχή χρηματοδότησης για την υλοποίηση δράσεων διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους έτους 2024.
Στο τελευταίο θέμα: Έγκριση της προσφυγής σε διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση του άρθρο 32 του Ν. 4412/2016 για την «Μίσθωση μηχανήματος έργου επούλωσης λάκκων, για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου που προκάλεσε η θεομηνία BORA στις 30-11-2024. 2) έγκριση των οικονομικών φορέων που θα προσκληθούν 3) έγκριση των όρων και της μελέτης για την μίσθωση μηχανήματος έργου επούλωσης λάκκων, για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου που προκάλεσε η θεομηνία BORA στις 30-11-2024. (Εισήγηση με α/α 14781/13-01-2025 Τμήματος Προμηθειών Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών), ο δημοτικός σύμβουλος κ. Τηλέμαχος Καμπούρης, ζήτησε ενημέρωση.
Απαντώντας ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, κ. Κώστας Χαλκιάς διευκρίνισε πως το συγκεκριμένο μηχάνημα μπορεί να κάνει εργασίες με ζεστή άσφαλτο (και όχι με ψυχρή) ενώ η μονάδα βάρους είναι ο τόνος -μπορεί να κάνει εννέα τόνους ανά ημέρα.
«Σκοπός μας, είναι σε όλες τις περιοχές που υπάρχουν ζημιές, να μπορέσουμε να επουλώσουμε τις πληγές. Αυτό κοστολογήθηκε ανάλογα με το κόστος των ζημιών που σημειώθηκαν από την θεομηνία. Μισθώνουμε το μηχάνημα και περιλαμβάνει το σύνολο των εργασιών για την επούλωση των λακκουβών από την αρχή μέχρι και την εξομάλυνση του οδοστρώματος.
Ο σχεδιασμός είναι ότι ξεκινάμε από τους βασικούς άξονες για να μπορέσει να αποκατασταθεί η κυκλοφορία και στη συνέχεια θα πηγαίνει στις δευτερεύουσες οδούς (από Κρεμαστή, Ιαλυσό, Ρόδο μέχρι και την Καλλιθέα) όπου σημειώνεται έντονη φθορά στο οδόστρωμα».
Στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Ρόδου, κ. Αλεξανδρος Κολιάδης επισήμανε τα εξής:
«Όλοι έχουμε δει ότι ο αριθμός είναι πολύ μεγάλος, οι ζημιές είναι τεράστιες γι’ αυτό μας ενδιαφέρει η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα.
Η αναμονή πότε θα έρθει η άσφαλτος και πότε θα αναλάβουν οι εργολάβοι, είναι χρονοβόρα.
Πιστεύω ότι μπορεί να λειτουργήσει επαρκώς και αποτελεσματικά.
Οι λακκούβες πρέπει να κλείσουν. Αυτό θα γίνει σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΡ και είναι στις πρωταρχικές ανάγκες».
Το μηχάνημα ενοικιάστηκε για 110.000 ευρώ και η σύμβαση έχει διάρκεια ενός έτους.
Προς το παρόν, η δημοτική αρχή δεν προσανατολίζεται στην αγορά του μηχανήματος, καθώς δεν υπάρχει ο ανάλογος χειριστής για να το λειτουργήσει.
Όπως ανέφερε ο κ. Κολιάδης, υπάρχουν στο τροχαίο υλικό κάποια μηχανήματα τα οποία είναι αχρησιμοποίητα από εποχής δημαρχίας του κ. Χατζή Χατζηευθυμίου και το υπουργείο δεν δίνει την δυνατότητα στον Δήμο, να τα πουλήσει ή να τα χρησιμοποιήσει.
«Αναγκαζόμαστε να κάνουμε μία σχετική σύμβαση, καθώς η διαδικασία με ψυχρή άσφαλτο δεν είναι αποτελεσματική. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να “μπαλώνουμε” τις παλιές λακκούβες. Ο αριθμός τους, είναι τεράστιος και πρέπει να κλείσουν».
Ο αντιδήμαρχος κ. Χαλκιάς είπε ότι το κτήριο όπου στεγάζεται το τροχαίο υλικό θα αξιοποιηθεί καθώς, έχει καταντήσει ένα “νεκροταφείο” υλικών και οχημάτων: «Σε αυτό το κτήριο θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο αμαξοστάσιο όπου θα φιλοξενούνται όλα τα οχήματα των υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου μαζί και η (πρώην) ΡΟΔΑ, συν τις μηχανές καυσίμων κ.λπ.. Δεν περιποιεί σε κανέναν τιμή να είναι αυτό το ακίνητο, σε τέτοια κατάσταση.
Εάν γίνει, θα είναι μία τομή για το νησί».
Ο δήμαρχος, είπε ακόμη ότι και οι χώροι και οι κτηριακές εγκαταστάσεις όπου στεγάζεται η πρώην ΡΟΔΑ, πρέπει επίσης να αξιοποιηθεί, καθώς δεν είναι πλέον λειτουργικός μέσα στο κέντρο της πόλης (οδός Διαγοριδών).
Και αυτό το θέμα, εγκρίθηκε ομοφώνως.
Η “ΜΑΧΗ” ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΑΡ
Μετά το πέρας της συνεδρίασης, ο κ. Δημήτρης Ζανεττούλλης (μέλος του δ.σ. της ΔΕΥΑΡ) αναφέρθηκε στα δημοσιεύματα και τις αποκαλύψεις της ‘δημοκρατικής’ σχετικά με την έκθεση της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας, λέγοντας τα εξής:
«Ο έλεγχος είναι καλοδεχούμενος, αλλά γιατί γίνεται επί τούτου; Γιατί να φταίει πάντα, η ΔΕΥΑΡ για όλα;» ζητώντας από τον δήμαρχο, να παρέμβει.
Ο κ. Κολιάδης, δήλωσε πως δεν πρόκειται να απαντήσει σε αυτό αλλά σίγουρα, πρέπει να μπουν κάποια πράγματα στην θέση τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου