Συνεντεύξεις

Στέργος Παπαστεργής: «Ο κόσμος πρέπει να εξυπηρετείται και να μάθει να χρησιμοποιεί τα λεωφορεία»

Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Στέργος Παπαστεργής, πρόσφατα διορίστηκε από τον δήμαρχο Ρόδου, εντεταλμένος σύμβουλος για τη Δημοτική Ενότητα Καμείρου και τον τομέα Συγκοινωνίας.
Ο κ. Παπαστεργής ανέλαβε πλέον, την εποπτεία και τον συντονισμό σημαντικών λειτουργιών που σχετίζονται με τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και την αποτελεσματική λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου.
Σχετικά με τον τομέα των συγκοινωνιών, ανέλαβε:
-Τον σχεδιασμό, την παρακολούθηση και τον συντονισμό των δημοτικών συγκοινωνιών, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
-Τη διασφάλιση της ομαλής υλοποίησης του συγκοινωνιακού έργου στο νησί.
Στη συνέντευξη που ακολουθεί, μιλάει στη “δ” για τον πρώτο χρόνο στο… τιμόνι της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών του Δήμου Ρόδου, για την (πρώην) ΡΟΔΑ, τα προβλήματα που αντιμετώπισε το 2024 και τον σχεδιασμό για τη φετινή τουριστική σεζόν, σε αυτό τον τομέα.
• Κύριε Παπαστεργή, γνωρίζουμε ότι κατά την τουριστική σεζόν του 2024, η Ρόδος κατέγραψε ρεκόρ σε αφίξεις. Ο όγκος των συγκοινωνιών, ήταν πολύ μεγάλος. Πώς το φέρατε εις πέρας;
Το 2024, η (πρώην) ΡΟΔΑ ανέλαβε να εκτελέσει τα δρομολόγια στην πόλη και στη δυτική πλευρά που είναι προς το αεροδρόμιο και πέρα. Στην άλλη πλευρά προς το Φαληράκι, αναλάβαμε να εκτελούμε δρομολόγια μαζί με το ΚΤΕΛ. Αποφασίσαμε να δώσουμε όλο το βάρος στην επιβαρυμένη δυτική πλευρά για να μπορούμε να καλύψουμε και να είμαστε συνεπείς –στο μέτρο του δυνατού. Υπήρχαν προβλήματα αλλά, εάν είχαμε βάλει στο πρόγραμμα και το Φαληράκι, δεν θα μπορούσαμε να τα φέρουμε όλα εις πέρας. Είμαστε εδώ για να εξυπηρετούμε το κοινό, τους επισκέπτες μας, τους δημότες μας και να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες που υπάρχουν. Και για τη φετινή σεζόν, θα γίνει το ίδιο.
• Τα έσοδα ήταν ικανοποιητικά με το κλείσιμο της σεζόν;
Τα έσοδα, στο κομμάτι που ανέλαβε να εκτελέσει η ΡΟΔΑ –την πόλη και τη δυτική πλευρά που είναι προς το αεροδρόμιο και τα απομακρυσμένα χωριά- συγκριτικά με το 2023, ήταν λίγο καλύτερα. Αν είχαμε εξ ολοκλήρου και την ανατολική πλευρά, θα ήταν διαφορετική η εικόνα. Για φέτος, ευελπιστούμε ότι θα είναι πιο βελτιωμένα τα έσοδα.
• Ο στόλος σε τι κατάσταση βρίσκεται; Σκέφτεστε να κάνετε ανανέωση;
Είναι αλήθεια ότι κατά την διάρκεια του 2024, προέκυψαν αρκετά προβλήματα. Η κατάσταση όπως την παρέλαβα, ήταν μέτρια. Η διαδικασία της μετάπτωσης στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών του Δήμου, δημιούργησε πολλές καθυστερήσεις, αναβολές σε συντηρήσεις και προμήθειες κ.λπ. Η υπερβολική χρήση, ο τεράστιος όγκος στο μεταφορικό έργο, τα συνεχή δρομολόγια, ο φόρτος εργασίας, δημιούργησε αρκετά προβλήματα. Ωστόσο, καταφέραμε να το φέρουμε εις πέρας.
Για την ανανέωση του στόλου, προς το παρόν, δεν μπορώ να σας πω ότι είναι στα σχέδιά μας, να προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο. Θα γίνει σε βάθος χρόνου.
• Με την έκδοση εισιτηρίων τι θα γίνει; Πέρσι είδαμε πάρα πολλά προβλήματα στην πράξη. Σε κάποια λεωφορεία δεν έκοβαν εισιτήρια χωρίς πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, σε κάποια άλλα δεν δέχονταν κάρτα, σε άλλες περιπτώσεις όσοι δεν είχαν προαγορασμένο εισιτήριο, έπρεπε να βγουν έξω. Τι θα κάνετε φέτος;
Πράγματι, δημιουργήθηκε μία σύγχυση και, δυστυχώς, οι αποδέκτες της κακής συνεννόησης ήταν οι επιβάτες που δεν ήξεραν πώς θα πληρώσουν ένα εισιτήριο ή από πού θα το προμηθευτούν. Με την είσοδο σε ένα λεωφορείο, άλλοι πλήρωναν με κάρτες, άλλοι ζητούσαν να αγοράσουν με μετρητά. Υπήρχαν και αρκετοί που εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση αυτή και δεν πλήρωναν εισιτήρια. Ωστόσο, δεν ήταν δική τους ευθύνη. Κάποια στιγμή, ελήφθη μία απόφαση, να μην κόβουν οι οδηγοί τα εισιτήρια μέσα στα λεωφορεία. Προσπαθήσαμε να διαθέσουμε εισιτήρια σε καταστήματα λιανικής, σε περίπτερα, σε σούπερ μάρκετ κ.λπ. τόσο στο κέντρο της πόλης όσο και κατά μήκος της δυτικής πλευράς. Είχαμε μία καλή κάλυψη σε αυτό το κομμάτι. Σε κάποια οχήματα έκοβαν εισιτήρια με κάρτα, σε άλλα έμπαιναν ελεγκτές που εξυπηρετούσαν το κοινό και με κάρτα και με μετρητά.
Φέτος, θα προσπαθήσουμε να εκδίδει, όποιος θέλει, το εισιτήριό του από τις στάσεις των λεωφορείων, σκανάροντας ένα QR code. Αυτό θα βοηθήσει πολύ και θα διευκολύνει τους επιβάτες.
• Πέρσι είχατε κάνει μία σύμπραξη παροχής υπηρεσίας με το Σωματείο Οδηγών Ταξί και με τον ιδιώτη (τουριστικό πράκτορα κ. Μαλανδρή) με στόχο τη διευκόλυνση στις προσλήψεις. Είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα;
Η σύμπραξη στην οποία προχωρήσαμε έφερε πολύ θετικά αποτελέσματα. Όλες οι πλευρές ήταν ικανοποιημένες -όπως και οι εργαζόμενοι. Φέτος, θα προχωρήσουμε σε νέο διαγωνισμό για να διευρύνουμε το αντικείμενο και να μην περιοριστούμε μόνο σε προσλήψεις οδηγών. Θέλουμε να προσλάβουμε περισσότερους εργαζόμενους, για να μπορέσουμε να εκτελούμε παραπάνω δρομολόγια τόσο στη δυτική όσο και στην ανατολική πλευρά, στην πόλη (που τα δρομολόγια δεν είναι αρκετά) αλλά χρειαζόμαστε κι άλλο προσωπικό, διοικητικό, μηχανικούς κ.λπ.
• Τι άλλο σχεδιάζετε για τη φετινή χρονιά;
Επειδή παρελήφθη το καινούργιο τουριστικό τρενάκι, θα το διαθέσουμε σύντομα για το κοινό. Θα προσφέρει περιήγηση στους επισκέπτες με το ανάλογο αντίτιμο. Έχει πάντα ζήτηση και ενδιαφέρον ενώ επέφερε καλές εισπράξεις στη ΡΟΔΑ. Αποτελεί μία τουριστική υπηρεσία που είναι ευχάριστη για τους ξένους επισκέπτες μας.
Ακόμη, σχεδιάζουμε να ενισχύσουμε τα δρομολόγια πόλεως αλλά και τα δρομολόγια προς τα απομακρυσμένα χωριά που έχουν έλλειψη συγκοινωνίας.
• Το λεωφορείο που εξυπηρετούσε το κοινό από το λιμάνι της Ακαντιάς προς την Μεσαιωνική Πόλη και το κέντρο, θα λειτουργήσει και φέτος;
Εμείς, θέλουμε να λειτουργήσει (στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης που περιλαμβάνει και τα ηλεκτροκίνητα μικρά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν μέσα στο μνημείο). Δεν μπορώ να πω ότι είχαμε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Πολλές φορές το λεωφορείο πήγαινε και ερχόταν άδειο…
Πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία μας και οι συνήθειές μας ώστε να χρησιμοποιούμε τα λεωφορεία και να μην επιβαρύνουμε το κέντρο και τους χώρους στάθμευσης. Με αυτό το μέτρο, θα μπορούσαμε να αποφύγουμε το κυκλοφοριακό κομφούζιο χωρίς επιβαρύνσεις.
Σε κάθε περίπτωση έχουμε εντοπίσει τα προβλήματα ως Διεύθυνση Συγκοινωνιών και φέτος, πρέπει να βελτιώσουμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Ο κόσμος πρέπει να εξυπηρετείται, να μάθει να χρησιμοποιεί τα λεωφορεία χωρίς άγχος, να πηγαίνει στον προορισμό του στην ώρα του και να εξυπηρετούμε, βέβαια, τους ξένους επισκέπτες μας.
Δεν μπορούμε να αποφύγουμε τα παράπονα, αλλά θέλουμε να είμαστε συνεπείς και να βελτιώσουμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες μας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου