Ειδήσεις

Ξενοδοχεία: Με μεγάλο τίμημα οι πωλήσεις μέσω ΟΤΑ – Επικράτηση των απευθείας κρατήσεων έως το 2030

Το τίμημα που «πληρώνουν» τα ξενοδοχεία προκειμένου να έχουν μεγαλύτερη προβολή και να διευρύνουν τη βάση πελατών τους μέσω των ΟΤΑ, είναι μεγάλο.

Σύμφωνα με μελέτη της εταιρίας που ειδικεύεται στην τεχνολογία για ξενοδοχεία, SHR (Digital Strategy Secrets for Hospitality), όταν τα ξενοδοχεία επιτρέπουν στα ΟΤΑ να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές από αυτές που προσφέρουν τα ίδια στους πελάτες, το διαφημιστικό κόστος των ξενοδοχείων στο διαδίκτυο (PPC – pay-per-click) αυξάνεται σημαντικά, και σε ορισμένες περιπτώσεις σχεδόν κατά 50%.

Για την ακρίβεια, αναλύοντας 27 εκατ. θεάσεις cost-per-click, η μελέτη έδειξε ότι τα ξενοδοχεία πληρώνουν, κατά μέσο όρο, 47% περισσότερα ανά κλικ όταν τα ΟΤΑ προσφέρουν χαμηλότερες τιμές διανυκτέρευσης.

Το κόστος ανά κλικ ανεβαίνει σε 0,97 δολάρια για τα ξενοδοχεία όπου τα ΟΤΑ προσφέρουν χαμηλότερες τιμές, έναντι 0,66 δολαρίων που είναι το κόστος για όσα προσφέρουν την καλύτερη προσφορά απευθείας.

Ο ανταγωνισμός για όρους αναζήτησης brand κλιμακώνεται όταν τα OTA μειώνουν τις τιμές των ξενοδοχείων, καθώς η πρακτική τους είναι να αυξάνουν τις προσφορές, με την πεποίθηση ότι το πλεονέκτημα χαμηλότερης τιμής θα αυξήσει τις μετατροπές σε πελάτες.

Ακόμα κι όταν τα ξενοδοχεία διατηρούν την ισοτιμία τιμών (rate parity) προσφέροντας παρόμοιες τιμές στις άμεσες κρατήσεις στην ιστοσελίδα τους και στα ΟΤΑ, το κόστος ανά κλικ παραμένει αυξημένο, και ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 0,89 δολάρια, δηλαδή 35,9% υψηλότερα από τα ξενοδοχεία που δίνουν προτεραιότητα στις απευθείας κρατήσεις.

Αναγκαία η ισορροπημένη σχέση με τα ΟΤΑ

Συνεπώς, τα ξενοδοχεία αναγκάζονται να διατηρούν μια πολύ εύθραυστη ισορροπία κατά τη συνεργασία τους με τα ΟΤΑ, τα οποία βοηθούν με στην προβολή σε μεγαλύτερο κοινό αλλά αν τα ξενοδοχεία δεν διατηρούν συνέπεια στις τιμές τους (rate integrity) σε όλες τις πλατφόρμες, αυτό οδηγεί σε απώλειες. Συγκεκριμένα, η παραμέληση αυτής της πρακτικής έχει ως αποτέλεσμα να ξοδεύονται περισσότερα χρήματα για μάρκετινγκ και να μειώνονται τα περιθώρια κέρδους. Ως εκ τούτου, επισημαίνει ο αντιπρόεδρος Ψηφιακού Μάρκετινγκ της  SHR, Steve Collins, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στις απευθείας κρατήσεις και να προωθούν ισορροπημένες σχέσεις με τα ΟΤΑ ώστε να περιορίσουν το κόστος και να επιτύχουν βιώσιμη ανάπτυξη.

Προοπτικές για επικράτηση των απευθείας κρατήσεων έως το 2030

Άλλωστε, οι ειδικοί του χώρους της φιλοξενίας κάνουν προβλέψεις για σημαντική ενίσχυση των απευθείας κρατήσεων μέχρι το 2030, που ενδεχομένως θα ξεπεράσουν τις κρατήσεις που προέρχονται από τα ΟΤΑ. Η τάση αυτή υπογραμμίζει την αυξημένη σημασία για στρατηγικές που ενισχύουν τα απευθείας κανάλια, τη βελτίωση των ποσοστών κόστους ανά κλικ και τη μείωση της εξάρτησης από τα ΟΤΑ.

Πηγή: tprnosnews.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου