Οι εκπρόσωποι “τουρκικών συλλόγων” της Θράκης έστειλαν επιστολή στον πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα στην οποία …διαμαρτύρονται επειδή η έκθεση του Στέητ Ντιπάρτμεντ αποκαλεί ορθώς την μειονότητα “μουσουλμανική” κι όχι “τουρκική” όπως οι ίδιοι απαιτούν! Και κάνουν λόγο για “καταπιεσμένους Τούρκους” σε Ρόδο και Κω!
Καλούν μάλστα τον αμερικανό πρέσβη στην Θράκη για να διαπιστώσει όπως λένε -ψευδέστατα- “τις άσχημες συνθήκες στις οποίες ζουν” . Κι αν αυτό δεν είναι δυνατόν ζητούν να κατέβουν εκείνοι στην Αθήνα και να τον επισκεφθούν στην πρεσβεία!
Η επιστολή πρόκληση των “τούρκων”:
Εξοχότατε,
Ως εκπρόσωποι των σημαντικότερων ενώσεων της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης, έχουμε διαβάσει την έκθεση “Ελλάδα 2013 Διεθνής Έκθεση Θρησκευτικής Ελευθερίας” του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, η οποία δημοσιεύτηκε πρόσφατα.
Πριν μοιραστούμε τις σκέψεις και τις απόψεις μας για την εν λόγω έκθεση, θα θέλαμε να εκμεταλλευτούμε αυτή την ευκαιρία για να επαναλάβουμε στην Εξοχότητά σας την ευγνωμοσύνη μας για την αύξηση του ενδιαφέροντος των αρχών των ΗΠΑ στις παραβιάσεις της θρησκευτικής ελευθερίας στη χώρα μας, την Ελλάδα.
Εξοχότατε,
Είχαμε ήδη μοιραστεί τις σκέψεις και τις απόψεις μας σχετικά με την προηγούμενη έκθεση “Ελλάδα Διεθνής Έκθεση Θρησκευτικής Ελευθερίας 2012», μέσω της επιστολής μας με ημερομηνία 20 Δεκεμβρίου 2013 όπως είχαμε εκθέσει τις απόψεις μας για την έκθεση «Ελλάδα 2013 Διεθνής Έκθεση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων” του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, μέσω e-mail μας της 24ης Απριλίου 2014 .
Εκτός από τα έγγραφα αυτά, κάποιοι από εμάς είχαν επίσης αρκετές ευκαιρίες στο τελευταίο δίμηνο για να συναντηθούν με το προσωπικό σας, είτε στη Θεσσαλονίκη είτε εδώ στην Δυτική Θράκη. Προσβλέπουμε στη συνέχιση και την εμβάθυνση του διαλόγου μας, προκειμένου να βελτιώσουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θρησκευτικές ελευθερίες και να αναζητήσουμε τρόπους για να ξεπεραστούν τα υπάρχοντα προβλήματα.
Από την άλλη πλευρά, η αίσθηση μας για την έκθεση έχει μια απογοήτευση. Αυτό δεν προκύπτει από το γεγονός ότι η έκθεση, είναι απλώς μια επανάληψη των προηγούμενων. Η απογοήτευσή μας προέρχεται κυρίως από το γεγονός ότι η έκθεση, μετά από τόσες πολλές επιστολές και επαφές, για άλλη μια φορά δεν αντικατοπτρίζει καμία από τις πραγματικότητες επί του εδάφους της Δυτικής Θράκης στον τομέα των θρησκευτικών ελευθεριών. Με άλλα λόγια, τα παράπονά μας αντιμετωπίζονται ως ανύπαρκτα.
Εξοχότατε,
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η επιστολή μας με ημερομηνία 20 Δεκεμβρίου του 2013 αντανακλά τις λεπτομερείς απόψεις μας και παρουσιάζει πληροφορίες από πρώτο χέρι για τα προβλήματά μας στον τομέα της θρησκευτικής ελευθερίας.
Επιπλέον, σε μια συνάντηση μεταξύ του Γενικού Προξένου των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη και τουςεκπροσώπου του κόμματος Φιλία-Ισότητα-Ειρήνη που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 18 Ιουνίου 2014, μετά από τη σαφή εκλογική νίκη του Κόμματος σε Ροδόπη και την Ξάνθη στο εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι εκπρόσωποι σας ενημερώθηκαν πλήρως για άλλη μια φορά για τα προβλήματα της τουρκικής Μειονότητας .
Εξοχότατε,
Όσον αφορά τη διατύπωση περί «Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης» που χρησιμοποιείται για να μας περιγράψει στην έκθεση, θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε ότι το Ισλάμ είναι η θρησκεία μας, όχι η εθνική μας ταυτότητα. Εθνική ταυτότητά μας είναι η τουρκική. Πιστεύουμε ότι έχουμε όλοι το δικαίωμα να ζητήσουμε να περιγράφονται και οι δυο ταυτότητές μας.
Εμείς δεν αναγνωρίζουμε και δεν σεβόμαστε τους διορισμένους Μουφτήδες και ιμάμηδες που επιβάλλονται στην μειονότητα από τις αρχές άλλης θρησκείας. Η διαφορά μεταξύ του εκλεγμένου Μουφτή και των διορισμένων κυβερνητικών πρακτόρων όσον αφορά την λαϊκή υποστήριξη είναι σαν τη διαφορά μεταξύ ημέρας και νύχτας. Η διατύπωση της έκθεσης που επισησημαίνει ότι οι εκλεγμένοι Μουφτήδες και οι διορισμένοι έχουν κατά κάποιο τρόπο παρόμοια δημόσια στήριξη είναι εντελώς λανθασμένη και παραπλανητική.
Τα δικαιώματά μας να εκλέξουμε οι Μουφτήδες απορρέουν από τις διμερείς και διεθνείς συνθήκες. Το άρθρο 11 της Συνθήκης των Αθηνών (1913) έχει ως εξής: “. Κάθε Μουφτής θα εκλέγεται από τους μουσουλμάνους ψηφοφόρους στις αντίστοιχες περιοχές τους» Η διάταξη αυτή επαναλαμβάνεται και στο τρίτο πρωτόκολλο που προσαρτάται στη Συνθήκη. Επιπλέον, η Συνθήκη της Λωζάννης του 1923, μιλά για τα δικαιώματα τόσο της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης και της Ελληνικής Ορθόδοξης της Κωνσταντινούπολης και επαναλαμβάνει επίσης τις θρησκευτικές αυτονομίες των μειονοτήτων αυτών.
Στο πλαίσιο αυτό εκτιμούμε και ζηλεύουμε την εφαρμογή τους από την Τουρκία, όπου η κυβέρνηση σέβεται πλήρως τα άρθρα και το πνεύμα της Συνθήκης της Λωζάνης του 1923, δεδομένου ότι οι μη μουσουλμανικές μειονότητες στην Τουρκία ελεύθερα εκλέγουν τους δικούς τους θρησκευτικούς ηγέτες και κληρικούς, σύμφωνα με τις δικές τους καθιερωμένες παραδόσεις χωρίς καμία παρέμβαση του κράτους…
Η έκθεση αγνοεί εντελώς τα άλυτα προβλήματα των θρησκευτικών φιλανθρωπικών ιδρυμάτων / βακουφίων μας όπου και πάλι λειτουργούν με τον διορισμό διαχειριστών και λεηλατούνται οι πόροι τους.
Μια άλλη πηγή της απογοήτευσης από την πλευρά μας είναι ότι τα τεράστια προβλήματα μας στον τομέα της εκπαίδευσης δεν εξετάζονται ούτε σε αυτή την έκθεση, ούτε στην Έκθεση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, τα προβλήματα των μουσουλμάνων Τούρκων από τα νησιά της Δωδεκανήσου Ρόδος και η Κως έχουν επίσης μείνει έξω από το πεδίο εφαρμογής της έκθεσης, ενώ οι παραβιάσεις και η καταπίεση έχουν αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια.
Εξοχότατε,
Η ισχυρότερη απόδειξη της υποστήριξης για τις απόψεις μας είναι η απόλυτη περιφερειακή εκλογική νίκη του κόμματος Φιλία-Ισότητα-Ειρήνη στις τελευταίες εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (η πρώτη εκλογή στην οποία το κόμμα αυτό έλαβε μέρος)…
onalert.gr