Ρεπορτάζ

Αναβλήθηκε η δίκη έξι κατηγορούμενων για πλαστογραφία και απόπειρα απάτης κατά του ελληνικού δημοσίου

Εξι άτομα παραπέμφθηκαν σε δίκη με σοβαρές κατηγορίες που σχετίζονται με πλαστογραφία με χρήση, απόπειρα διακεκριμένης απάτης κατά του ελληνικού δημοσίου, ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση και ψευδή βεβαίωση από υπαίτιο που είχε σκοπό να προσπορίσει σε άλλον αθέμιτο όφελος άνω των 120.000 ευρώ.
Η δίκη είχε προγραμματιστεί για χθές και αναβλήθηκε για την 6η Μαϊου 2025 λόγω απουσίας σημαντικών για την πρόοδο της δίκης μαρτύρων.
Η υπόθεση αφορά στην παράτυπη δήλωση της ιπποδύναμης των μηχανών πλοίου η οποία επέτρεψε την παράνομη συμμετοχή του σε δημόσιο διαγωνισμό, καθώς και τη μείωση του απαιτούμενου αριθμού πληρώματος, με συνέπεια να προκληθεί σημαντική οικονομική ζημία στο ελληνικό δημόσιο.
Η αποκάλυψη της υπόθεσης
Η υπόθεση ήρθε στο φως το 2020, έπειτα από ελέγχους των λιμενικών αρχών στο λιμάνι της Ρόδου, όταν διαπιστώθηκε ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου που είχαν δηλωθεί στον διαγωνισμό δεν αντιστοιχούσαν στα πραγματικά δεδομένα.
Συγκεκριμένα, η ισχύς των μηχανών του πλοίου είχε καταγραφεί σε επίσημα έγγραφα ως 1.200 ίπποι, ενώ στην πραγματικότητα ξεπερνούσε τους 2.000 ίππους. Αυτή η δήλωση είχε άμεσο αντίκτυπο στη διαδικασία αξιολόγησης του διαγωνισμού, καθώς η πραγματική ιπποδύναμη θα το κατέτασσε σε διαφορετική κατηγορία, όπου δεν θα πληρούσε τις προϋποθέσεις.
Η συγκεκριμένη πρακτική φέρεται να επέτρεψε στην πλοιοκτήτρια εταιρεία να μειώσει το απαιτούμενο προσωπικό, αποφεύγοντας έτσι τις επιπλέον μισθολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις.
Οι οικονομικές συνέπειες της συγκεκριμένης υπόθεσης, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ήταν ιδιαίτερα επιβαρυντικές για το ελληνικό δημόσιο.
-Το πλοίο εξασφάλισε παράνομα κρατική επιδότηση ύψους 180.000 ευρώ, καθώς έλαβε την έγκριση να εκτελεί τη γραμμή Ρόδος – Χάλκη – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία.
-Η εταιρεία απέφυγε την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, εξοικονομώντας παράνομα ποσά που ανέρχονται στις 125.000 ευρώ, από μη καταβολή μισθών και ασφαλιστικών εισφορών.
-Η συνολική οικονομική ζημία για το ελληνικό δημόσιο εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 305.000 ευρώ, ποσό το οποίο περιλαμβάνει τόσο την επιδότηση όσο και τις απώλειες από τη μη καταβολή των νόμιμων εισφορών.
Οι έξι κατηγορούμενοι περιλαμβάνουν υψηλόβαθμα στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας, μηχανικούς που εξέδωσαν τα αμφισβητούμενα πιστοποιητικά, καθώς και δημόσιους υπαλλήλους που φέρονται να ενέκριναν τα πλαστά έγγραφα.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, η παραποίηση των εγγράφων έγινε με σκοπό την προσπόριση παράνομου οικονομικού οφέλους στην εταιρεία, καθώς και τη διαμόρφωση ευνοϊκότερων όρων για τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό.
Οι υπερασπιστικοί ισχυρισμοί των κατηγορουμένων
Από την πλευρά τους, οι κατηγορούμενοι αρνούνται τις κατηγορίες και προβάλλουν συγκεκριμένους υπερασπιστικούς ισχυρισμούς.
-Οι εκπρόσωποι της εταιρείας υποστηρίζουν ότι δεν υπήρξε δόλος και ότι η καταγραφή χαμηλότερης ιπποδύναμης ήταν αποτέλεσμα λανθασμένων μετρήσεων, που βασίστηκαν σε τεχνικές προδιαγραφές οι οποίες είχαν χρησιμοποιηθεί και σε προηγούμενες διαδικασίες χωρίς πρόβλημα.
-Οι μηχανικοί που εξέδωσαν τα σχετικά πιστοποιητικά ισχυρίζονται ότι έδρασαν βάσει των δεδομένων που είχαν στη διάθεσή τους και ότι δεν γνώριζαν πως υπήρχε σφάλμα στις καταχωρήσεις.
-Οι δημόσιοι υπάλληλοι που ενέκριναν τα έγγραφα υποστηρίζουν ότι δεν είχαν κανέναν λόγο να αμφισβητήσουν τα πιστοποιητικά που προσκόμισε η εταιρεία, δεδομένου ότι προέρχονταν από αναγνωρισμένο νηογνώμονα.
Επιπλέον, οι κατηγορούμενοι επισημαίνουν ότι η πραγματική ιπποδύναμη του πλοίου δεν είχε καμία επίδραση στην ασφάλεια των δρομολογίων ή στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, γεγονός που, κατά την άποψή τους, αποδυναμώνει την κατηγορία περί δόλιας συμπεριφοράς.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου