Τοπικές Ειδήσεις

Παραμένει βυθισμένο στον προβλήτα στο Πέδι Σύμης το σκάφος «Dolce Vita»

Από τα τέλη του 2023, παραμένει βυθισμένο στον προβλήτα στο Πέδι της Σύμης το Ι.Φ σκάφος «Dolce Vita» που κατασχέθηκε, καθώς μετέφερε μετανάστες. Το ιστιοφόρο αποτελεί κίνδυνο για τα παραπλέοντα σκάφη και αναμένεται εντός των προσεχών ημερών να απομακρυνθεί από τον όρμο, αφού έχουν ληφθεί με βάση την νομοθεσία οι σχετικές αποφάσεις.
Μάλιστα στις αρχές του Δεκέμβρη 2024 στο Λιμεναρχείο Σύμης συνεδρίασε η Γνωμοδοτική Επιτροπή για θέματα Ανέλκυσης Απομάκρυνσης ή Εξουδετέρωσης Ναυαγίων ή Πλοίων΄΄Α, μέσω τηλεδιάσκεψης λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, σε εκτέλεση της αριθ. πρωτ.: 2132.4/875/2024/05-09-2024 απόφασης της επιτροπής, που ορίζεται από τις σχετικές διατάξεις με θέμα την διατύπωση γνώμης για την δυνατότητα χαρακτηρισμού ως επικίνδυνου-επιβλαβούς του Ι/Φ Σκάφους. Παρόντες οι Σταύρος Μακρής, Λιμενάρχης Σύμης ως Πρόεδρος, Χρήστος Ευστρατίου μέλος, εκπρόσωπος της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου, Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, Νικήτας Γρύλλης μέλος, εκπρόσωπος Δήμου Σύμης, Δημοσθένης Βασιλόπουλος μέλος, εκπρόσωπος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου και Χρυσάνθη Μαυριού μέλος, εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, γραμματέας της εν θέματι Επιτροπής η Ανθυπασπιστής Λ.Σ. Αικατερίνη Χατζηπέτρου.
Το Ι/Φ σκάφους «DOLCE VITA», που βρισκόταν πλαγιοδετημένο στη νότια πλευρά του προβλήτα όρμου ΄΄Πεδίου΄΄ και έχει υποστεί βύθιση από την 13/11/2023. Το ανωτέρω σκάφος είναι πρώην κατασχεμένο (διακίνηση μεταναστών. Την 03/11/2024 διενεργήθηκε επιθεώρηση από τον ναυπηγό Νίκο Χαραλάμπη μέλους ΤΚΕΠ Κ.Λ. Ρόδου και Λ/Χ Σύμης, παρουσία στελεχών Υπηρεσίας μας, από την όποια διαπιστώθηκε ότι: Το βάθος στο σημείο αυτό είναι περίπου 6 μέτρα ( προβλήτας όρμου Πεδίου ). Το σκάφος στο ψηλότερο σημείο του απέχει 3 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Μέσα στο σκάφος υπάρχει μια γεννήτρια και μπαταρίες, ενώ στο σημείο που βρίσκεται είναι επικίνδυνο για τα παραπλέοντα σκάφη (κυρίως τα ιστιοπλοϊκά με μεγάλη καρίνα). Το ναυάγιο εμποδίζει την πρόσδεση σκαφών, αφού δεν μπορούν να ρίξουν άγκυρα για πρόσδεση με κίνδυνο εμπλοκής τους. Όσο βρίσκεται στο σημείο αυτό, ένα πιθανό ατύχημα είναι ενδεχόμενο. Το σκάφος εάν δεν ανασυρθεί το συντομότερο θα είναι πιθανόν εντελώς αναξιόπλοο, περισσότερο επικίνδυνο και η απομάκρυνση του θα καταστεί δυσχερέστερη και τέλος στην έκθεση πραγματογνωμοσύνης του κ. Χαραλάμπη σημειώνεται ότι το σκάφος είναι ναυάγιο σε επικίνδυνο σημείο με επιδείνωση της κατάστασης του όσο παραμένει στη θέση που ευρίσκεται.
Το ανωτέρω σκάφος αποτελεί κίνδυνο για την ασφαλή προσόρμιση, αγκυροβολία και παραβολή των πλοίων, σκαφών, την ασφάλεια των λουόμενων και συνιστά σοβαρή απειλή για την διατήρηση και προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής έθεσε στα υπόλοιπα μέλη το ερώτημα αναφορικά με τον χαρακτηρισμό του ανωτέρω σκάφους ως επικίνδυνο ναυάγιο και επιβλαβές. Μετά από διαλογική συζήτηση των μελών και με γνώμονα την ασφαλή κυκλοφορία των πλοίων, την ασφάλεια των λουομένων και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, η γνωμοδοτική επιτροπή ψήφισε ομoφώνως την υπαγωγή του Ι/Φ ΄΄DOLCE VITA΄΄ στις διατάξεις της παραγράφου του Ν. 2881/01 (όπως ισχύει σήμερα).

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου