• Της αποδίδεται ότι χτύπησε τον μαθητή, ενώ η ίδια υποστηρίζει ότι αυτοτραυματίστηκε
Για την 16η Σεπτεμβρίου 2026 αναβλήθηκε χθες από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου η δίκη μίας εκπαιδευτικού κατηγορούμενης για σωματική βλάβη σε βάρος αδύναμου ατόμου, συγκεκριμένα ενός ανήλικου μαθητή που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού.
Σύμφωνα με τη μήνυση που κατέθεσε η μητέρα του παιδιού, το περιστατικό σημειώθηκε την 1η Μαρτίου 2022, σε Ειδικό Δημοτικό Σχολείο εκτός πόλεως Ρόδου, όπου η κατηγορούμενη εργαζόταν ως γυμνάστρια. Όπως ανέφερε η μητέρα στην κατάθεσή της, όταν ο επτάχρονος γιος της επέστρεψε στο σπίτι, είχε έντονα σημάδια στο πρόσωπο και στο σώμα του. Στην αρχή, δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία, θεωρώντας ότι το παιδί είχε παίξει έντονα στο σχολείο. Ωστόσο, λίγη ώρα αργότερα, παρατήρησε μώλωπες και εκδορές.
Η ανησυχία της μεγάλωσε όταν διαπίστωσε ότι το παιδί ήταν φοβισμένο και δεν ήθελε να μιλήσει για το περιστατικό. Τότε, επικοινώνησε με τη διευθύντρια του σχολείου, η οποία, όπως ισχυρίζεται, την απέτρεψε από το να κάνει επίσημη καταγγελία, εκφράζοντας την εμπιστοσύνη της στην εκπαιδευτικό.
Η μητέρα αναφέρθηκε και σε παλιότερο περιστατικό, όπου η ίδια δασκάλα φέρεται να είχε δέσει τα πόδια του παιδιού της κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, υποστηρίζοντας ότι το έκανε «για παιχνίδι».
Οι ιατρικές διαπιστώσεις και η έρευνα των Αρχών
Μετά την καταγγελία, το παιδί εξετάστηκε από ιατροδικαστή, ο οποίος διαπίστωσε:
• Ερυθρότητα του δέρματος στο πρόσωπο
• Ήπιο οίδημα στις παρειές και στον αυχένα
• Εκχυμώσεις στο δεξί χέρι και το μάγουλο
Οι Αρχές ξεκίνησαν έρευνα, ενώ η δικογραφία περιλαμβάνει μαρτυρίες τόσο υπέρ όσο και κατά της κατηγορούμενης.
Η απολογία της κατηγορούμενης: «Το παιδί αυτοτραυματίστηκε»
Η εκπαιδευτικός αρνείται κατηγορηματικά τις κατηγορίες, ισχυριζόμενη ότι το παιδί αυτοτραυματίστηκε κατά τη διάρκεια του μαθήματος, πέφτοντας στο πάτωμα και χτυπώντας διάφορα αντικείμενα. Σύμφωνα με την ίδια, το παιδί παρουσίασε κρίση έντασης, πετούσε αντικείμενα και ήταν σε υπερδιέγερση.
«Ο μικρός ήταν ήδη σε κατάσταση έντασης από την αρχή του μαθήματος. Προσπάθησα να τον ηρεμήσω, αλλά αντέδρασε χτυπώντας με. Κάποια στιγμή έπεσε μόνος του και σηκώθηκε, χωρίς να δείχνει ότι είχε τραυματιστεί σοβαρά», ανέφερε στην απολογία της.
Η ίδια τόνισε ότι, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών στο σχολείο, οι δάσκαλοι πολλές φορές αναγκάζονταν να χρησιμοποιήσουν σωματικές τεχνικές για να περιορίσουν τα ξεσπάσματα των παιδιών και να προστατεύσουν τα υπόλοιπα.
Η στάση του σχολείου και οι αντιδράσεις
Η διευθύντρια του σχολείου εμφανίστηκε επιφυλακτική απέναντι στις καταγγελίες της μητέρας. Όπως φέρεται να δήλωσε στις Αρχές, «δεν υπήρξε ποτέ ανάλογη συμπεριφορά από την εκπαιδευτικό», προσθέτοντας ότι η ίδια είχε εμπιστοσύνη στο προσωπικό του σχολείου.
Από την άλλη, γονείς και μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας εκφράζουν ανησυχία για το κατά πόσο εφαρμόζονται οι κατάλληλες παιδαγωγικές πρακτικές στα ειδικά σχολεία και αν υπάρχει επαρκής εκπαίδευση για την αντιμετώπιση κρίσεων παιδιών στο φάσμα του αυτισμού.
Την υποστήριξη της κατηγορίας έχει αναλάβει ο δικηγόρος κ. Ιωάννης Κοκκινογένης και της κατηγορούμενης ο κ. Μανώλης Σαββιού.