Ειδήσεις

Πού θα ταξιδέψουν το 2025 οι Γερμανοί – H θέση της Ελλάδας

Σταθερά στην πρώτη πεντάδα των προτιμήσεων μιας νευραλγικής για τον Ελληνικό τουρισμό ταξιδιωτικής αγοράς, της Γερμανικής, παραμένει η χώρα μας και φέτος, με περιθώρια περαιτέρω ενίσχυσης των τουριστικών ροών από ένα ικανό ποσοστό που παραμένει αναποφάσιστο αλλά και με τη διάθεση των Γερμανών για διακοπές να αψηφά φέτος κάθε εμπόδιο και αβεβαιότητα, θεωρώντας τις διακοπές επιτακτική ανάγκη και όχι πολυτέλεια.

Τα ταξίδια για τους Γερμανούς το 2025 δεν αποτελούν απλώς πολυτέλεια, αλλά απαραίτητο στοιχείο της ζωής και μια έκφραση ανθεκτικότητας και ανάγκης για κανονικότητα σε έναν όλο και πιο περίπλοκο κόσμο. Για πολλούς, οι διακοπές δεν αποτελούν απλώς ευκαιρία για ξεκούραση, αλλά μια συνειδητή απόδραση από το στρες της καθημερινότητας, μια έξοδο από μια χρονική συγκυρία πεσιμισμού και αρνητικής δημοσιότητας.

Αυτές οι τάσεις προκύπτουν από την 41η ανάλυση του Γερμανικού Τουρισμού που παρουσιάζει το γερμανικό Ίδρυμα Μελλοντικών Ζητημάτων (Foundation for Future Issues), που βασίζεται σε έρευνα της GfK σε δείγμα 3.000 ατόμων το Δεκέμβριο του 2024 και τον Ιανουάριο του 2025.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται, η Ελλάδα συγκεντρώνει μερίδιο 3,6% στις σταθερές ταξιδιωτικές προθέσεις των Γερμανών στην Ευρώπη (39%) μέσα στο ερχόμενο 12μηνο, για κύριο ταξίδι διακοπών. Πρώτη επιλογή τους είναι, με διαφορά, η Γερμανία (29%), ενώ σε ευρωπαϊκό επίπεδο πρωταγωνιστεί η Ισπανία (8,1%), η Ιταλία (5,9%), η Τουρκία (4,5%), η Σκανδιναβία (4,3%) και η χώρα μας.

Σημειώνεται ότι το 11μηνο του 2024, η Ελλάδα υποδέχθηκε 5,3 εκατ. Γερμανούς, και οι εισπράξεις από την εν λόγω αγορά διαμορφώθηκαν σε 3,64 δισ. ευρώ.

Ιδιαίτερα ανθεκτική η διάθεση για διακοπές

Παρά τις παγκόσμιες κρίσεις και αβεβαιότητες, η επιθυμία τους για ταξίδια παραμένει αδιάλειπτη και θα συνεχίσει να καταλαμβάνει σταθερή θέση στην καθημερινή τους ζωής το 2025, ανεξάρτητα από τις οικονομικές, γεωπολιτικές και κοινωνικές προκλήσεις.

Τα δύο τρίτα έχουν ήδη σχεδιάσει τουλάχιστον ένα ταξίδι διακοπών μέσα στο 2025, αυξημένοι κατά 20% σε σχέση με μια 20ετία πριν. Παράλληλα, ενώ σε ετήσια βάση παραμένει σταθερός ο αριθμός των αναποφάσιστων, καταγράφεται ξεκάθαρη μείωσή τους μακροπρόθεσμα, ενδεικτικό της μεγαλύτερης αποφασιστικότητάς τους και προτεραιοποίησης των διακοπών.

Η ταξιδιωτική συμπεριφορά των Γερμανών το 2025

Παράλληλα, αναποφάσιστο για το πού θα ταξιδέψει εμφανίζεται το 15% των Γερμανών. Πολλοί από όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν, δηλαδή, συνεχίζουν να σχεδιάζουν τις διακοπές τους βάσει εξωτερικών παραγόντων όπως η οικονομική σταθερότητα και οι παγκόσμιες εξελίξεις,  ή απλώς περιμένουν να αρπάξουν την κατάλληλη προσφορά για αυτούς.

Από την άλλη, περισσότεροι από ένας στους τρεις σχεδιάζουν και κάνουν κράτηση διακοπών το νωρίτερο δυνατό, καθώς εκτιμούν ότι έτσι μπορούν να ελέγχουν καλύτερα το ταξίδι τους, αλλά και παρατείνουν τη φάση της προσμονής. Για πολλούς, ο σχεδιασμός αποτελεί μέρος της εμπειρίας διακοπών, καθώς τους γεμίζει με προσδοκίες και κάνει το ταξίδι μια νοητική εμπειρία. Αυτό σημαίνει ότι η ξεκούραση δεν ξεκινά από την πρώτη ημέρα των διακοπών, αλλά πολύ πιο πριν, ως πηγή θετικών συναισθημάτων!

Κράτηση από νωρίς τείνουν να κάνουν οι Γερμανοί με μεγαλύτερα βαλάντια, καθώς παρουσιάζουν μεγαλύτερη οικονομική ευελιξία και μπορούν να κάνουν αναζητήσεις για προσφορές που τους ταιριάζουν. Οι εκπτώσεις των early birds, οι αποκλειστικές επιλογές και η δυνατότητα να διασφαλίσουν την ιδανική ταξιδιωτική περίοδο, παίζουν αποφασιστικό ρόλο για αυτούς. Οι μεγαλύτερες ηλικίες τείνουν να σχεδιάζουν επίσης από νωρίς τις διακοπές, καθώς προτιμούν τις σταθερές ρουτίνες και αποφεύγουν το άγχος της προετοιμασίας.

Μετατόπιση του ενδιαφέροντος από Ισπανία σε Τουρκία και Ελλάδα

Την τελευταία δεκαετία, μερίδιο των Γερμανών που προτιμούσε την Ισπανία, φαίνεται να καταμερίστηκε σε άλλους Ευρωπαϊκούς προορισμούς όπως η Τουρκία, οι Σκανδιναβικές χώρες και η Ελλάδα.

Οι αλλαγές αυτές είναι ενδεικτικές του πόσο επηρεάζονται οι ταξιδιωτικές αποφάσεις από προσωρινούς παράγοντες όπως η εξέλιξη τιμών, η δημοσιότητα σε σχέση με γεωπολιτικά δεδομένα, οι καιρικές συνθήκες και η οικονομική κατάσταση.

Την ίδια ώρα, οι Γερμανοί τουρίστες εμφανίζονται ανοικτοί να εξερευνήσουν την Ευρώπη με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, είτε ανακαλύπτοντας εκ νέου κλασικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς, είτε εστιάζοντας περισσότερο σε νέους που προσφέρουν ξεκούραση και ποικιλία εμπειριών.

Τα χαρακτηριστικά των Γερμανών τουριστών στους βασικούς προορισμούς

Σε μια ανασκόπηση των δημοφιλέστερων προορισμών τους από το 2014 μέχρι πέρυσι, προκύπτουν τα ακόλουθα συμπεράσματα…

– Ενώ η Ισπανία (από 14,4% το 2014 σε 9,1% το 2023 και το 2024) παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός διακοπών για τους Γερμανούς, η τρέχουσα αξία της είναι αισθητά χαμηλότερη από το επίπεδο του 2014. Η Ιταλία, από την άλλη, έχει δει ελάχιστες αλλαγές και διατηρεί σταθερή θέση.

– Μια ιδιαίτερα δυναμική εικόνα εμφανίζεται στην Τουρκία (από 6,7% το 2014, σε 4,6% το 2023 και 5,8% το 2024), όπου η τουριστική ζήτηση παρουσιάζει διακυμάνσεις, αλλά πρόσφατα σαφή ανοδική τάση.

-Η Σκανδιναβία (από 2,4% το 2014 ανέβηκε στο 4,6% το 2024) κατάφερε να διατηρήσει το υψηλό επίπεδο του προηγούμενου έτους και τώρα υποδέχεται σχεδόν διπλάσιο αριθμό Γερμανών παραθεριστών από το 2014.

-Η Ελλάδα κατέγραψε σαφή αύξηση χάρη στη σημαντικά χαμηλότερη ημερήσια δαπάνη -όπως και η Αυστρία-, συγκεντρώνοντας μερίδιο 4% το 2024 έναντι 2,7% το 2014 και 2,9% το 2023.

Μέση διαμονή στην Ελλάδα 13,7 ημέρες 

Η μέση διάρκεια διακοπών το 2024 ανήλθε σε περίπου 13 ημέρες, ξεπερνώντας ελαφρώς το μέσο όρο της προηγούμενης χρονιάς. Σε εύρος 20ετίας, και με εξαίρεση την περίοδο της πανδημίας, ο χρόνος των διακοπών τους παραμένει σταθερός.

Προορισμοί που προϋποθέτουν μετάβαση με πτήση, όπως η Ισπανία και η Ελλάδα, επιλέγονται για μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές επειδή οι ταξιδιώτες επιθυμούν να αποζημιωθούν για τη μεγαλύτερη περιπλοκότητα του ταξιδιού τους μένοντας περισσότερο στον προορισμό.

Για την Ελλάδα ο μέσος όρος διαμορφώνεται σε 13,7 ημέρες, με τον αριθμό ημερών για Ισπανία να φτάνει τις 16,2 ημέρες, για Τουρκία και Σκανδιναβία τις 13,8 και για Ιταλία και Κροατία τις 12,2 και 12 αντίστοιχα.

Πεσμένες οι δαπάνες στην Ευρώπη το 2024

Σε επίπεδο δαπανών, η μέση δαπάνη τους το 2024 στην Ευρώπη ανήλθε σε 1.534 ευρώ, με τη μέση δαπάνη διακοπών ευρύτερα το 2024 να ανέρχεται σε 1.544 ευρώ ανά άτομο, παραμένοντας σχεδόν στα επίπεδα του 2023, όμως 50% επάνω από το 2014.

Για την Ελλάδα, η μέση δαπάνη ανά άτομο το 2024 ανήλθε σε 1.701 ευρώ, όντας στο «ακριβότερο» άκρο των Ευρωπαϊκών προορισμών, μετά την Ισπανία (1.843 ευρώ) και τη Σκανδιναβία (1.728 ευρώ).

Αναφορικά με τη μέση ημερήσια δαπάνη, για το σύνολο της Ευρώπης έπεσε από 121 ευρώ στα 116 ευρώ. Στην Ελλάδα, το μέσο ημερήσιο κόστος πέρυσι ανήλθε σε 124 ευρώ, με ιδιαίτερα αισθητή πτώση ως αποτέλεσμα που μπορεί να αποδοθεί σε προσαρμογή στη ζήτηση, αλλαγή δομών τιμών και τροποποιημένη συμπεριφορά δαπανών των ταξιδιωτών.

Στην Ισπανία και την Αυστρία, επίσης, οι παραθεριστές ξόδευαν περίπου 10% λιγότερο την ημέρα κατά μέσο όρο. Σε αντίθεση με αυτή τη γενική τάση, το ημερήσιο κόστος αυξήθηκε στην Κροατία και την Τουρκία.

Η περιπέτεια και το άγνωστο, βασικό κίνητρο διακοπών

Η παραπάνω αλλαγή των προτιμήσεών τους και η ανακατεύθυνση σε περισσότερους προορισμούς εξηγείται και από την εξής τάση που καταγράφεται στην έκθεση: Μόλις ένας στους 8 Γερμανούς προτιμά οικείους ταξιδιωτικούς προορισμούς από την ανακάλυψη νέων. Για όσους προτιμούν οικείους προορισμούς, κορυφαίες ανάγκες είναι η σταθερότητα, η αξιοπιστία και η ανάγκη για οικειότητα και άνεση.

Ωστόσο, η πλειονότητα δεν ενδιαφέρεται για κάτι τέτοιο. Οι περισσότεροι έχουν ταξιδιωτικό κίνητρο την περιέργεια και την επιθυμία για απόκτηση νέων εμπειριών. Για αυτούς, ένας άγνωστος ταξιδιωτικός προορισμός δεν διευρύνει απλώς τους ορίζοντές τους αλλά τους προσφέρει και μια φιλόξενη απόδραση από την καθημερινότητα. Οι γυναίκες και τα νεαρής ηλικίας άτομα είναι εκείνα που ενδιαφέρονται περισσότερο για να αποκτήσουν νέες εμπειρίες στις διακοπές, διαλέγοντας να βιώσουν από κοντά διαφορετικές κουλτούρες. Αντίθετα, οι άνδρες και οι μεγαλύτερες ηλικίες τείνουν να κυριεύονται από τη νοσταλγία και προτιμούν οικείους προορισμούς και «δοκιμασμένες» υπηρεσίες.

Πηγή: tornosnews.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου