Τους προορισμούς που ξεχώρισαν το 2024 στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών που επέλεξαν κάποιο κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης για τις διακοπές τους, καθώς και εκείνους που κέρδισαν πόντους σε σχέση με το 2023 ανέδειξε, μεταξύ άλλων, η εταιρεία Vrbo, στο πλαίσιο του ShortStay Conference 2025.
Τα πρωτεία με μερίδιο 23% είχε η Αττική σε επίπεδο προτιμήσεων των ταξιδιωτών το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας βραχυχρόνιων μισθώσεων του ομίλου Expedia. Στη δεύτερη θέση ακολούθησαν τα Χανιά με μερίδιο 12% και στην τρίτη… ισοβάθμησαν η Κέρκυρα και το Νότιο Αιγαίο στο 10%. Την πεντάδα συμπλήρωσε το Ρέθυμνο, επίσης στην Κρήτη, με μερίδιο 8%.
Η Σαντορίνη, η Κεφαλονιά, η Ρόδος, το Ηράκλειο Κρήτης και η Ανατολική Αττική ακολούθησαν ολοκληρώνοντας τη 10άδα των δημοφιλέστερων προορισμών.
Ως προς τις κύριες πηγές προέλευσης των ταξιδιωτών στην Ελλάδα τόσο για το 2024 όσο και για το 2025, βάσει των κρατήσεων, στην κορυφή βρίσκονται οι ΗΠΑ, ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γερμανία.
Την τέταρτη θέση καταλαμβάνει ο Καναδάς και την πεντάδα συμπληρώνει η Γαλλία, με την Αυστραλία, την Ολλανδία, την Ιταλία, την Ελβετία και την Ελλάδα να ολοκληρώνουν τη δεκάδα.
Οι τιμές
Την υψηλότερη μέση τιμή διανυκτέρευσης κατέγραψε και το 2024 η Σαντορίνη, ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με το 2023, στα 700 ευρώ περίπου. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Κεφαλονιά, με τιμή ελαφρώς ενισχυμένη σε ετήσια βάση, στα 400 ευρώ περίπου. Ακολούθησε λίγο κάτω από τα 400 ευρώ το Ρέθυμνο και από κοντά, στην ίδια περίμετρο, τα Χανιά, η Κέρκυρα και η Θεσσαλία. Η χαμηλότερη τιμή διαπιστώθηκε στην Αττική και διαμορφώθηκε κάτω από τα 300 ευρώ.
Σε επίπεδο αριθμού διανυκτερεύσεων, η Κρήτη με το Ρέθυμνο προηγήθηκε, με περισσότερες από 9 ημέρες διαμονής, και ακολούθησε η Μεσσηνία με 8,5 ημέρες περίπου. Ο μικρότερος αριθμός καταγράφηκε στην Αττική και δεν ξεπέρασε τις 4 ημέρες, ενώ μόνο στη Σαντορίνη και στο Ρέθυμνο οι ημέρες διαμονής αυξήθηκαν κατά τι.
Με βάση τα στοιχεία της Vrbo, σε ό,τι αφορά τις τάσεις που παρατηρούνται στην Ελλάδα, το 63% των ταξιδιωτών λέει πως προτιμά να επισκεφθεί κάποιον λιγότερο γνωστό προορισμό στο επόμενο ταξίδι του και το 44% των ταξιδιωτών αγοράζει τοπικά προϊόντα που δεν μπορεί να βρει στη χώρα του.
Πηγή: euro2day.gr