• Διαβεβαίωση του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου προς τον Δήμο Ρόδου για τη χρηματοδότηση κατασκευής του • Το ιστορικό του έργου που ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 1987 • Τον Μάρτιο και το ξήλωμα των παράνομων πινακίδων από το οδικό δίκτυο από την ΠΝΑι
Ενα από τα έργα πνοής που αφορούν την πόλη της Ρόδου «βγαίνει» κυριολεκτικά από τα «συρτάρια» της λήθης. Πρόκειται για το έργο του Περιμετρικού δακτυλίου που αναμένεται με την κατασκευή του -σε βάθος χρόνου- να επιλύσει χρονίζοντα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο και στις συνοικίες της πόλης. Τη διαβεβαίωση χρηματοδότησης του έργου προς τον Δήμο Ρόδου έδωσε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, υποστηρίζοντάς ότι ήδη οι τεχνικές υπηρεσίες Περιφέρειας και Δήμου Ρόδου συνεργάζονται για την επικαιροποίηση της μελέτης της Β’ φάσης, δηλαδή τον οδικό άξονα που θα ενώνει την Ρόδου-Καλλιθέας με την Ρόδου-Λίνδου. Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός του έργου ξεκίνησε πριν από 38 ολόκληρα χρόνια!
Είναι ένας μεγάλος στόχος υπογραμμίζει ο Γ. Χατζημάρκος
«Υπάρχει η μελέτη στον Δήμο Ρόδου η οποία πρέπει να είναι 20ετίας. Βρήκα από φήμες και κοινωνικές συζητήσεις το όνομα του μελετητή του έργου με τον οποίο ήρθα σε επαφή και του ζήτησα τον φάκελο του έργου. Ο μελετητής εξεπλάγη λέγοντάς μου: «Πού το θυμηθήκατε, αυτό το σχεδίασα όταν ήμουν νέος». Ζήτησα αντίγραφο της μελέτης και μου είπε ότι έχει στείλει πολλές φορές στον Δήμο Ρόδου. Βρήκαμε αντίγραφο και κάναμε μία συνάντηση με τον δήμαρχο κ. Κολιάδη και τους συνεργάτες του και τους διαβεβαιώσαμε ότι για την χρηματοδότηση -γιατί επιβάλλεται να υλοποιηθεί αυτό το έργο- να μην έχουν άγχος, θα αναλάβουμε εμείς να διασφαλίσουμε τα χρήματα που απαιτούνται. Οι πληροφορίες μάλιστα λένε, ότι δεν υπάρχει πλέον καμία δικαστική εμπλοκή, άρα θα γίνει επικαιροποίηση του έργου. Συνεργάζονται οι τεχνικές υπηρεσίες Περιφέρειας και Δήμου και απομένει η αποσαφήνιση της κατασκευής του, διότι αν «βαφτιστεί» ως συνέχεια του επαρχιακού οδικού δικτύου εκ του νόμου το έργο δύναται να έχει και φορέα υλοποίησης την ΠΝΑι. Είναι ένας μεγάλος στόχος, ένα πολύ σημαντικό έργο όταν “ωριμάσει” θα δούμε και τον προϋπολογισμό του» δήλωσε στην τηλεοπτική εκπομπή του Τέρη Χατζηιωάννου, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου και Προέδρος της Ε.Ν.ΠΕ. Γιώργος Χατζημάρκος.
Το ιστορικό του έργου
Το έργο είχε χωριστεί σε τέσσερα τμήματα, εκ των οποίων το Α’ Τμήμα έχει κατασκευαστεί στα πλαίσια του ΕΠΟΑΛΑΑ, το τελευταίο τμήμα στα πλαίσια του ΠΕΠ Νοτίου Αιγαίου 2000-2006 και εκκρεμεί η υλοποίηση των Β’ και Γ’ τμημάτων. Το Β’ τμήμα της περιμετρικής οδού αποτελεί το σημαντικότερο τμήμα της και είναι σίγουρο ότι θα αποσυμφορήσει την πόλη της Ρόδου. Για το Γ’ τμήμα της Περιμετρικής οδού υπήρχε μόνο προμελέτη.
Παρ’ όλα αυτά, το τμήμα αυτό μπορεί να υποκατασταθεί λειτουργικά από υφιστάμενες οδούς της πόλης χωρίς ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα, αν φυσικά ολοκληρωθεί το Β’ τμήμα της οδού, δηλαδή αυτό που «βγαίνει από τα συρτάρια» σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Χατζημάρκου.
Η αρχική μελέτη ανατέθηκε με υπουργική απόφαση, από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (με επιβλέπουσα υπηρεσία τη Νομαρχία Δωδεκανήσου) στο μελετητικό γραφείο «ΔΡΟΜΟΣ ΑΕΜ- Ξ. Δημόπουλος- Κ.Ζέκκος- Δ.Τσιβίκης» στα πλαίσια της οποίας ολοκληρώθηκε η μελέτη οδοποιίας. Το σύνολο της οδού έχει μήκος 7.852μ. Λόγω αδυναμίας του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. να ολοκληρώσει την ωρίμανση το έργου έγκαιρα και να χρηματοδοτηθεί το σύνολο της οδού από ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα, το έργο στη πράξη χωρίστηκε σε αυτόνομα λειτουργικά τμήματα που το καθένα εξυπηρετεί επιμέρους λειτουργίες, υπακούοντας βέβαια πάντα στην αρχική κατεύθυνση της μελέτης, αφού αλώστε η συγκεκριμένη οδός προβλέπεται και από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Πόλης. Τα τμήματα αυτά έχουν ως εξής:
Α.) «Οδός σύνδεσης του νέου λιμένα, της μαρίνας και του καρνάγιου Ρόδου» (χ.θ. 0.000-2.000), προϋπολογισμού: 5.870.000 ευρώ, πλέον απαλλοτριώσεων. Κατασκευάστηκε από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ο.Α.Λ.Α.Α.
Β.) «Περιμετρική οδός πόλης Ρόδου – τμήμα από κόμβο Καλλιθέας μέχρι την οδό Σεφέρη» (χ.θ.2.000-5.000), προϋπολογισμού: 13.200.000 ευρώ, πλέον απαλλοτριώσεων (15 – 20 εκ. ευρώ)
Είχε ενταχθεί στο ΠΕΠ Ν. Αιγαίου 2000-2006 και είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία της απαλλοτρίωσης, έως τη διαδικασία καθορισμού τιμής. Με ενστάσεις στο ΣτΕ, ακυρώθηκε έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων (το 2006), καθώς αυτοί εκδόθηκαν από το τμήμα ΠΕ.ΧΩ. Ρόδου. Απεντάχθηκε εν τέλει από το ΠΕΠ Ν. Αιγαίου στις 30/12/2006. Ακολούθως ακυρώθηκε επί της ουσίας και η απόφαση απαλλοτρίωσης (το 2008).
Γ.) «Κατασκευή τμήματος της περιμετρικής οδού πόλεως Ρόδου από την οδό Γ. Σεφέρη έως τα Κρητικά», εκτιμώμενου προϋπολογισμού: 9.600.000 ευρώ, πλέον απαλλοτριώσεων, (χ.θ. 5.000-6.600). Υπάρχει μόνο η αρχική προμελέτη του έργου, από την πρώτη σύμβαση του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. με το μελετητικό γραφείο «ΔΡΟΜΟΣ ΑΕΜ -Ξ. Δημόπουλος-Κ. Ζέκκος-Δ. Τσιβίκης».
Δ.) Περιμετρική οδός πόλεως Ρόδου (τμήμα: Ρόδος-Κρητικά), προϋπολογισμού: 2.500.000 ευρώ,(χ.θ. 6.600-7.852).Το έργο στο συγκεκριμένο τμήμα διέρχεται έμπροσθεν του οικισμού «Κρητικά». Η τελική του μορφή είναι αστική και έχει στοιχεία κι ανάπλασης. Το έργο υλοποιήθηκε από τον Δήμο Ροδίων στα πλαίσια του ΠΕΠ Ν. Αιγαίου 2000-2006.
Ξήλωμα των παράνομων πινακίδων από εθνική οδό και επαρχιακό δίκτυο
«Είχαμε ετοιμάσει τα συνεργεία για να επέμβουμε αρχές Φεβρουαρίου στον οδικό άξονα της εθνικής οδού και του επαρχιακού δικτύου. Δυστυχώς οι εξελίξεις και η προτεραιοποίηση των έργων μετά τις καταστροφές που δημιούργησε η κακοκαιρία Bora, καθυστέρησε την διαδικασία. Μετά την ολοκλήρωση των δημοπρατήσεων και την έναρξη κατασκευής του κόμβου Τσαΐρι – αεροδρόμιο (μετά την Κρεμαστή) και πριν από την έναρξη της θερινής σεζόν εκτιμάμε περίπου τον Μάρτιο θα ξεκινήσει το ξήλωμα των παράνομων πινακίδων» δήλωσε ο κ. Γ. Χατζημάρκος.