Να επαναφέρουν το θέμα της λειτουργίας ιατρείου στον Διεθνή Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας», αποφάσισαν οι Τουριστικοί Πράκτορες, κατά την πρόσφατη γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν. Το θέμα γνωστοποίησε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, ο πρόεδρος κ. Χρήστος Μιχαλάκης.
Όπως επισήμανε μεταξύ άλλων, η εταιρεία (Fraport Greece) που διαχειρίζεται τον αερολιμένα, είναι υποχρεωμένη να διαθέτει ιατρείο σε 24ωρη βάση, μέσα στο χώρο ενός αεροδρομίου όταν αυτό, έχει καταγράψει κίνηση άνω των εφτά (7) εκατομμυρίων επιβατών.
«Η Ρόδος, πλησίασε πέρσι το νούμερο αυτό αλλά δεν το ξεπέρασε. Συνεπώς, αν και φέτος πλησιάσουμε τα ίδια νούμερα, δεν θα είναι εύκολο να ζητηθεί από την εταιρεία να εφαρμόσει αυτό το μέτρο. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά παράπονα ενώ, καταγράφονται πολλά περιστατικά, επιβατών που είτε αντιμετωπίζουν ένα θέμα υγείας, είτε τους συμβαίνει κάτι έκτακτο και χρειάζεται γιατρός. Θα έπρεπε να είχε επιληφθεί της υπόθεσης, η ίδια η Πολιτεία Στη Ρόδο το 2024 διακινήθηκαν 6.015.507 επιβάτες εξωτερικού, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση μεταξύ των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport, και προσέγγισε τα επτά εκατ., (6.921.748 εκατ. επιβάτες) μαζί με εκείνους των εσωτερικών πτήσεων» -όπως ανέφερε χαρακτηριστικά προς την ‘δ’ ο κ. Μιχαλάκης, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία του για τις εξελίξεις.
Το αεροδρόμιο της Ρόδου με τόσα εκατομμύρια επιβάτες στο σύνολο της ετήσιας επιβατικής κίνησης, διαθέτει χώρο ιατρείου, που παραμένει, όμως κλειστός.
Ενδεικτικά αναφέρουμε για την συνολική εικόνα, τα εξής παραδείγματα:
– Μόνο το 2023 το ΕΚΑΒ κλήθηκε 76 φορές για να αντιμετωπίσει περιστατικά στον χώρο του αεροδρομίου.
– Τον Μάιο του 2023, μια 52χρονη τουρίστρια από τη Νορβηγία έχασε τη ζωή της, καθώς υπέστη λιποθυμικό επεισόδιο, με την άφιξή της στο αεροδρόμιο της Ρόδου.
-Πολλά περιστατικά επιβατών αλλά και εργαζομένων, καταγράφονται συχνά μέσα στον αερολιμένα.
-Δεν υπάρχει δυνατότητα παροχής πρώτων βοηθειών (μόνον εάν κληθεί το ΕΚΑΒ).
Για την λειτουργία ιατρείου, έχουν γίνει πολλές φορές, παρεμβάσεις στο Υπουργείο Υγείας από τοπικούς φορείς ενώ το θέμα ήρθε και στην Βουλή, χωρίς όμως να αλλάξει τίποτα.
Από την πλευρά της, η εταιρεία δηλώνει ότι δεν έχει κανένα πρόβλημα να λειτουργήσει το ιατρείο.
Είναι αδιανόητο, πάντως, ένας Διεθνής Αερολιμένας όπως o «Διαγόρας» να μην διαθέτει ιατρείο σε 24ωρη βάση (αφού λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα) ενώ πολλά ακόμη είναι τα σοβαρά προβλήματα, όπως η έλλειψη φαρμακείου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάρα πολλοί επιβάτες που ετοιμάζονται να ταξιδέψουν προς διάφορες χώρες, αναζητούν είδη φαρμακείου (όπως παυσίπονα, σιρόπια, φάρμακα καθώς και είδη υγιεινής, πάνες για μωρά κ.λπ.) αλλά, επειδή είναι αδύνατο να βρουν μέσα στο αεροδρόμιο, είναι αναγκασμένοι να περιμένουν να ταξιδέψουν χωρίς αυτά.
Επιπρόσθετα, τους χώρους του αεροδρομίου χρησιμοποιούν καθημερινά εκατοντάδες εργαζόμενοι, υπάλληλοι εταιρειών, ένστολοι κ.λπ. που επίσης δεν έχουν πρόσβαση σε τέτοιες υπηρεσίες.
Σημειώνεται ότι έχουν γίνει κι άλλες παρεμβάσεις στο πρόσφατο παρελθόν για μια σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο Ρόδου, αλλά μέχρι τώρα δεν έχουν δοθεί λύσεις ενώ, και ο ίδιος ο προορισμός εκτίθεται συνεχώς.