Ειδήσεις

Τα ξενοδοχεία “παλεύουν” με τις ελλείψεις προσωπικού

Ο κλάδος της φιλοξενίας έχει κάνει βήματα προόδου στην ανοικοδόμηση του ανθρώπινου δυναμικού του μετά την πανδημία, αλλά οι προκλήσεις όσον αφορά τη στελέχωση εξακολουθούν να υφίστανται, με το 65% των ξενοδοχείων που συμμετείχαν στην έρευνα της Αμερικανικής Ένωσης Ξενοδοχείων και Καταλυμάτων (AHLA) και του συνεργάτη της, Hireology, να αναφέρουν ότι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε προσωπικό.

Ενώ τα αμερικανικά ξενοδοχεία έχουν θεσπίσει υψηλότερους μισθούς, ευέλικτα ωράρια εργασίας, διευρυμένες παροχές και εκπτώσεις για να προσελκύσουν εργαζομένους, τα επίπεδα απασχόλησης στον τομέα παραμένουν σημαντικά χαμηλότερα από τα προ-πανδημικά επίπεδα.

“Ενώ τα αμερικανικά ξενοδοχεία έχουν ανακάμψει σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία, η απασχόληση στα ξενοδοχεία εξακολουθεί να είναι σχεδόν 10% χαμηλότερη από τα προ-πανδημικά επίπεδα απασχόλησης”, δήλωσε στην έκθεση η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της AHLA, Rosanna Maietta. Και πρόσθεσε: “Ο τομέας της φιλοξενίας έχει δεσμευτεί να προσελκύσει και να διατηρήσει ικανά στελέχη, να επενδύσει στην ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού και να δημιουργήσει καλές θέσεις εργασίας για εκατομμύρια Αμερικανούς, και εργαζόμαστε σκληρά στην Ουάσιγκτον για να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμε ένα πολιτικό περιβάλλον που θα υποστηρίζει αυτές τις προσπάθειες”.

Παρά τις συνεχιζόμενες ελλείψεις, οι συνθήκες έχουν βελτιωθεί το τελευταίο έτος. Τον Μάιο του 2024, το 76% των ξενοδοχείων ανέφεραν έλλειμμα προσωπικού, ποσοστό το οποίο μάλιστα μειώθηκε στο 65% μέχρι το τέλος του έτους. Το ποσοστό των ξενοδοχείων που ανέφεραν ότι είχαν “σοβαρή υποστελέχωση” μειώθηκε επίσης από 13% τον Μάιο σε 9% μέχρι το τέλος του έτους.

Ωστόσο, η στελέχωση των ελεύθερων θέσεων εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση. Πάνω από το 70% των ξενοδοχείων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι δυσκολεύονται να εντοπίσουν κατάλληλους υποψηφίους, με μέσο όρο έξι έως επτά κενές θέσεις ανά ξενοδοχείο. Η καθαριότητα αναφέρθηκε ως το πιο δύσκολο τμήμα όσον αφορά τη στελέχωση, το οποίο αναφέρθηκε από το 38% των ερωτηθέντων, και ακολούθησαν οι θέσεις στη ρεσεψιόν (26%), ο τομέας της γαστρονομίας (14%) και οι εργασίες συντήρησης (13%).

Στρατηγικές προσέλκυσης εργαζομένων

Για την αντιμετώπιση αυτών των ελλείψεων, τα ξενοδοχεία υιοθετούν διάφορες στρατηγικές. Σχεδόν τα μισά (47%) από τα ξενοδοχεία που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν την αύξηση των μισθών ως κύρια μέθοδο προσέλκυσης εργαζομένων. Άλλες προσεγγίσεις περιλαμβάνουν την προσφορά ευέλικτων ωρών εργασίας (20%), την παροχή εκπτώσεων στους εργαζομένους για διαμονή στο ξενοδοχείο (13%) και την ενεργό συμμετοχή σε επαγγελματικές εκθέσεις και διαφημιστικές καμπάνιες (9%).

“Ο κλάδος της φιλοξενίας αντιμετωπίζει μια διπλή πρόκληση: ελλείψεις προσωπικού, ιδίως σε ρόλους-κλειδιά, όπως η καθαριότητα και η ρεσεψιόν, σε συνδυασμό με την ανάγκη διατήρησης των υφιστάμενων στελεχών”, δήλωσε ο Adam Robinson, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Hireology. “Ενώ οι μισθολογικές αυξήσεις και άλλες προσπάθειες των ξενοδόχων συνιστούν θετικά βήματα, πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην επαγγελματική κινητικότητα και να δημιουργήσουμε σαφείς δρόμους εξέλιξης για να προσελκύσουμε και να διατηρήσουμε πραγματικά το εργατικό δυναμικό που χρειαζόμαστε, συμπλήρωσε.

Είναι ενθαρρυντικό ότι το 72% των ξενοδόχων που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν ότι οι ευκαιρίες επαγγελματικής σταδιοδρομίας στον τομέα της φιλοξενίας είναι εξίσου καλές ή και καλύτερες από ό,τι ήταν πριν από την πανδημία.

Οι συνεχιζόμενες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό στον ξενοδοχειακό κλάδο αντικατοπτρίζουν τις ευρύτερες τάσεις στην αγορά εργασίας των ΗΠΑ. Μέχρι το τέλος του 2024, υπάρχουν 7,6 εκατομμύρια κενές θέσεις εργασίας συνολικά σε εθνικό επίπεδο, αλλά μόνο 5,5 εκατομμύρια άνεργοι είναι διαθέσιμοι για να τις καλύψουν, σύμφωνα με το αμερικανικό Γραφείο Στατιστικής Εργασίας.

Πηγή: money-tourism.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου