Τοπικές Ειδήσεις

Γιώργος Χατζημάρκος: Απαιτείται σωστός σχεδιασμός στο ακτοπλοϊκό

• Ο μαξιμαλισμός πρέπει να κοπεί, φτάνει, δήλωσε σε αυστηρό τόνο ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου στη συνεδρίαση της ΠΕΔ • «O κάθε “πικραμένος” δήμαρχος λέει τον πόνο του στα υπουργεία και οι βουλευτές “πουλάνε εκδούλευση” – Απαιτείται σωστός σχεδιασμός στο ακτοπλοϊκό», δήλωσε σε υψηλούς τόνους ο δήμαρχος Αστυπάλαιας

Το ακτοπλοϊκό ζήτημα των νησιών μας ήταν ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τη συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου, το μεσημέρι της Τετάρτης με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο να τοποθετείται επί του θέματος, αναφέροντας μάλιστα ότι μικρότερα νησιά που μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα μεγαλύτερα κοντινά τους, να ζητάνε δρομολόγια με τον Πειραιά.
Έφερε ως παραδείγματα τη Θηρασιά που είναι σε απόσταση 5 λεπτών από τη Σαντορίνη, αλλά και την Η.Ν. Κάσο που έχει δύο πολύ μεγάλα κοντινά νησιά, όπως είναι η Ρόδος και η Κρήτη, όταν το δρομολόγιο από τον Πειραιά στοιχίζει ετησίως τα 22 εκ ευρώ!!!
«Θα μιλήσω με πολύ σκληρή γλώσσα όπως συνήθως αλλωστε. Πολλές φορές ο μαξιμαλισμός μας οδηγεί σε κάποια πράγματα, και θα φέρω το παράδειγμα της Κάσου για σύνδεση με τον Πειραιά. Η Κάσος είναι ανάμεσα σε δύο πολύ μεγάλα νησιά, σε τεράστια νησιά, τεράστια λιμάνια και τεράστια διεθνή αεροδρόμια την Κρήτη και τη Ρόδο και θέλει σύνδεση με τον Πειραιά. Μπορείτε να μου το εξηγήσετε αυτό; Το λέω από τότε που ήμουν στο Επιμελητήριο 30 χρονών και έχω γεράσει. Η Κάσος εάν έχει ένα πλοίο καθημερινά να κάνει Κρήτη -Κάσο- Κάρπαθο- Ρόδο και να επιστρέφει Ρόδο- Κάρπαθο -Κάσο -Κρήτη τι πρόβλημα θα έχει; Διαθέτει και αεροδρόμιο. Όχι το πλοίο που θα ξεκινάει τη Δευτέρα το μεσημέρι από τον Πειραιά και φθάνει την Τρίτη το μεσημέρι στην Κάσο, ξέρετε πόσο στοιχίζει αυτό το δρομολόγιο; Στοιχίζει 22 εκατομμύρια ευρώ. Προ ημερών μου έλεγαν στη Σαντορίνη που ήμουν εκεί για τους σεισμούς, ότι η Θηρασιά απέναντι, με 180 κατοίκους, που είναι 5-6 λεπτά να πας στη Σαντορίνη, θέλει πλοίο για τον Πειραιά απευθείας. Σοβαρά τώρα; Ο μαξιμαλισμός πρέπει να κοπεί.
Μπορούμε να τα φτιάξουμε τα δρομολόγιά μας και μπορούμε με νοικοκυριό να βγάλουμε τις γραμμές μας. Όταν όλοι πανηγύριζαν γιατί στην Κάσο θα πάει το τεράστιο καράβι, το υπέροχο Χίος, από τον Πειραιά στην Κάσο, εγώ έλεγα γιατί με 22 εκατομμύρια δεν πάμε να λύσουμε με τα προβλήματά μας, σε τόσο κόσμο και σε τόσα νησιά; Αυτό το δρομολόγιο θα γονατίσει όλο τον προϋπολογισμό του υπουργείου, γιατί ήξερα το συνολικό προϋπολογισμό και πόσα λεφτά έφυγαν από μέσα. Εγώ παίρνω στα σοβαρά τα ποσά και παίρνω στα σοβαρά τα δημοσιονομικά προβλήματα, γιατί και εγώ κάνω διαχείριση με δημοσιονομικούς κανόνες.
Φτάνει ο μαξιμαλισμός, πρέπει να κατέβει λίγο και να ζήσουμε, αγαπώντας ο ένας τον άλλον. Ο κ. Χατζημάρκος έφερε ως παράδειγμα την Πάρο, όταν κι επισκεπτόμενος ένα μανάβικο ρώτησε από που είναι οι πατάτες που είχε προς πώληση και του απάντησε από τον Ρέντη. Τότε του είπε ότι “απέναντί σου είναι η Νάξος με τις καλύτερες πατάτες στην Ευρώπη, γιατί πήρες τις πατάτες από τον Πειραιά, από τον Ρέντη και δεν πήγες απέναντι να πάρεις πατάτες; Ή είναι δυνατόν στην Πάρο να έχει πατάτες από την Κύπρο ή την Αίγυπτο;”, ενώ επισήμανε ότι χρειάζονται ακτοπλοϊκά δρομολόγια μεταξύ μας και οι δουλειές μεταξύ μας και η αγορά του ενός νησιού θα στηρίξει το άλλο και τα λεφτά θα δώσουν ζωή τους επαγγελματίες.
Ο κ. Χατζημάρκος στην εισαγωγική του τοποθέτηση υπογράμμισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πήγε να αγγίξει και άγγιξε με λάθος τρόπο το δίκτυο δρομολογίων που είχαμε βγάλει το 2021, που ήταν και η καλύτερη χρονιά στα ακτοπλοϊκά μας, με το καλύτερο επίπεδο ακτοπλοϊκής σύνδεσης. «Για λόγους ανεξήγητους σε όλους και σε μένα προσωπικά, “πείραξαν” πάρα πολύ τα δρομολόγια του 2021. Και το 2022 κύλησε σχετικά ομαλά, το 2024 είχαμε προβλήματα και το 2025 ακόμη περισσότερα. Έχουμε θέμα στην ακτοπλοΐα και συμφωνώ μαζί σας και είναι σοβαρό και ανεξήγητο, γιατί έγινε αυτό που έγινε σε ένα δίκτυο που δούλεψε κι έφερε αποτελέσματα κι έχει δημιουργήσει προβλήματα από άκρη σε άκρη και σε νησιά που δεν θα έπρεπε στην περιοχή μας να έχουν ζητήματα. Θα το πω με μία φράση: επιστροφή στα δρομολόγια του 21», ανέφερε ο περιφερειάρχης, απευθυνόμενος στους αυτοδιοικητικούς που συμμετείχαν στη συνεδρίαση.
Ν. Κομηνέας: O κάθε “πικραμένος” δήμαρχος λέει τον πόνο του στα υπουργεία
Για το ακτοπλοϊκό ζήτημα που αντιμετωπίζει η Αστυπάλαια, ειδικά τους τελευταίους τέσσερις μήνες που μένει αποκλεισμένη από τη διασύνδεσή της με τα υπόλοιπα Δωδεκάνησα, αναφέρθηκε σε υψηλούς τόνους στην τοποθέτησή του στη συνεδρίαση της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου την Τετάρτη.
Ο κ. Κομηνέας τόνισε ότι πρέπει να υπάρξει σωστός σχεδιασμός των εσωτερικών γραμμών για την εξυπηρέτηση των νησιών, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι δεν μπορεί να πηγαίνει ο κάθε δήμαρχος στα υπουργεία και να διεκδικεί για το νησί του, χωρίς ενιαία πρόταση.
“Δεν δουλεύει έτσι το σύστημα. Μας ενδιαφέρουν λύσεις. Να μην βγαίνει ο κάθε δήμαρχος και να λέει τον πόνο του. Να έχουμε μία Επιτροπή για ενοποιημένη πρόταση για Δωδεκάνησα και Κυκλάδες και να βγαίνουν οι γραμμές και οι επιδοτήσεις και οι διασυνδέσεις μεταξύ των δύο νομών στα νησιά, αλλά δεν θα είμαστε “μπαλάκι” κάθε φορά να πηγαίνει ο κάθε δήμαρχος και να λέει τον πόνο του”, επισήμανε, συντασσόμενος και με τις προτάσεις που κατέθεσε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, όπως π.χ. να περάσει ο ρόλος του σχεδιασμού στην Αυτοδιοίκηση.
Μάλιστα στην ΠΕΔ ο κ. Κομηνέας σε αυστηρό τόνο επισήμανε ότι είναι “αδιανόητο να πουλούν εκδούλευση οι τοπικοί βουλευτές κάθε φορά στον καθένα, παίζοντας το δικό τους παιχνίδι στο κάθε νησί, χωρίς προηγουμένως διαβούλευση, με πρόχειρες λύσεις και “μπαλωματάκια”, χωρίς να είναι διατεθειμένο κανένα υπουργείο να κάνει καμία συνολική μελέτη για το τι πρέπει να γίνεται στον τόπο μας σε συνεργασία με μας και να υπάρχει μία συγκροτημένη πρόταση πάνω στην οποία πρέπει να βαδίσουμε. Το πως θα την υλοποιήσουν, είναι δικό τους θέμα”.
Ο κ. Κομηνέας πρόσθεσε επίσης «ότι έχουμε αγωνισθεί για να κρατήσουμε τα νησιά μας όρθια. Τώρα πρέπει να μπει το ζήτημα σε μία οργανωμένη βάση για διασυνδέσεις που πρέπει να υπάρχουν».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου