• Επιχείρηση διάνοιξης του εικοσάμετρου δρόμου στην Ιαλυσό
Μετά το καλοκαίρι -καθώς οι προθεσμίες είναι ασφυκτικές- θα ξεκινήσει η διαδικασία για τη διάνοιξη του στενού της Κρεμαστής, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρόδου Σταύρος Τσούβαλης. Πέρασαν τρία χρόνια από τα εγκαίνια της γέφυρας της Κρεμαστής και η διάνοιξη που θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των οχημάτων που δημιουργούν μποτιλιάρισμα στην είσοδο του οικισμού, ακόμη παραμένει σε εκκρεμότητα.
«Τις επόμενες βδομάδες θα γίνει μία συνάντηση με τον τοπικό αντιδήμαρχο και τον πρόεδρο της Κρεμαστής. Οι τεχνικές υπηρεσίες τρέχουν το έργο, ενώ έχουν κλείσει οι διαδικασίες με τις απαλλοτριώσεις. Πριν την κακοκαιρία Bora είχαμε αποφασίσει να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες, έτσι ώστε να γκρεμιστούν οι παλιές κατοικίες. Από ό,τι γνωρίζω, τα περισσότερα έχουν αποζημιωθεί. Δηλαδή είναι διευθετημένα από την πολεοδομία επομένως πρέπει να ξεκινήσουμε πλέον, να τρέξει το έργο. Η συνάντηση θα γίνει για να προγραμματίσουμε, ότι θα πρέπει να κλείσει ο δρόμος. Αλλά φαντάζομαι ότι δεν θα προταθεί να γίνει μέσα στο καλοκαίρι για να μην επιβαρυνθεί το κυκλοφοριακό της περιοχής, που σηκώνει μεγάλο βάρος προς το αεροδρόμιο» αναφέρει ο κ. Τσούβαλης.
Η προηγουμένη δημοτική αρχή του Αντώνη Καμπουράκη, όπως επανειλημμένως έχει γράψει η «δ» είχε δρομολογήσει μία σειρά από διαδικασίες με στόχο να ξεκινήσουν οι εργασίες κατεδάφισης μέσα στο 2024, όπως είχε συμφωνηθεί με τους ιδιοκτήτες –αφού είχαν συναινέσει στο σύνολό τους, χωρίς ενστάσεις.
Προκειμένου δε να υπάρχει η πλήρης νομική κάλυψη είχε αποφασισθεί ο διορισμός ορκωτού εκτιμητή για το ύψος της αποζημίωσης που θα δινόταν στους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Όπως αναφερόταν η τυπική διαδικασία έγινε γραπτώς, με υπεύθυνες δηλώσεις και με τελικό ποσό αποζημίωσης για την εκάστοτε περίπτωση. Πρόκειται για 22 ιδιοκτησίες σε μήκος οδού 180 μέτρων, ενώ τα χρήματα θα προέρχονταν από ίδιους πόρους του Δήμου και ήταν δεσμευμένο ποσό 400 χιλ.ευρώ (με τιμή 450 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο και κάτι παραπάνω για δύο περιπτώσεις). Η κατασκευή της νέας γέφυρας στην Κρεμαστή, δημιούργησε την ανάγκη της διαπλάτυνσης της επαρχιακής οδού που συνδέει τον οικισμό της Κρεμαστής με τη νέα γέφυρα και περαιτέρω με το αεροδρόμιο. Η στενότητα του δρόμου ελλοχεύει κίνδυνο για τη διέλευση των πεζών και κυρίως μαθητών προς το σχολείο τους, όπως επίσης η κυκλοφορία των οχημάτων δεν δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους των ακινήτων να εκμεταλλευθούν εμπορικά τις ιδιοκτησίες τους. Η Bora δημιούργησε και εδώ προβλήματα και ένα από τα ακίνητα έπεσε από τις καταρρακτώδεις βροχές προκαλώντας προβλήματα, ενώ μόλις πριν από λίγες ημέρες απομακρύνθηκαν τα μπάζα και δόθηκε στην κυκλοφορία όλο το εύρος του δρόμου.
Αλλαγές στην Ιαλυσό
«Εκτός από τις αλλαγές του κυκλοφοριακού που έχουμε κάνει στην παραλιακή ζώνη, εκεί που έχει ανοιχτεί ο πλακοσκεπής κι έχουμε αλλάξει λίγο τις μονοδρομήσεις, ταυτόχρονα κοιτάμε λίγο για τον εικοσάμετρο δρόμο, για να ανοίξουμε την πρόσβαση κάτω, σε συνεννόηση με τον πολεοδομικό σχεδιασμό. Σε αυτό το σημείο βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, έτσι ώστε να υπάρξει πρόσβαση από τη στάση Παρασκευά, κατεβαίνοντας κάτω και να βγαίνουν κατευθείαν Φερενίκης, τα βαρέα οχήματα, αν καταφέρουμε να ανοίξουμε στο τμήμα αυτό τον εικοσάμετρο. Υπάρχουν ένα δυο ζητήματα που χρειάζεται διευθέτηση με τα ιδιοκτησιακά, το κοιτάει ο πολεοδομικός σχεδιασμός» δήλωσε καταλήγοντας ο κ. Τσούβαλης.