Ειδήσεις

Σούπερ μάρκετ: Γιατί θα υπάρχουν λιγότερες προσφορές στα ράφια – Τι αλλάζει

Λιγότερες προσφορές στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ αναμένεται να βρίσκουν από εδώ και στο εξής οι καταναλωτές.

Η εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας για τις προσφορές που έχει τεθεί σε εφαρμογή από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και από τις προμηθευτικές εταιρείες, αλλάζει –σχεδόν- εντυπωσιακά το καταναλωτικό περιβάλλον. Και πιέζει την συμπεριφορά των καταναλωτών να ευθυγραμμιστεί με τα νέα δεδομένα.

Οι προσφορές γίνονται… δώρα
Κρίσιμο μέγεθος στην προκειμένη περίπτωση είναι το γεγονός ότι η τιμή μιας προσφοράς λογίζεται ως η χαμηλότερη των τελευταίων 30 ημερών.

Όμως τόσο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όσο και οι προμηθευτές τους κατόρθωσαν να «διασώσουν» – επί της ουσίας – τον τρόπο προσφοράς «1+1» ή «2+1» ή «3+1». Και τούτο διότι το «+1» θεωρείται ως …δώρο προς τον καταναλωτή! Δηλαδή όταν ένα προϊόν προσφέρεται πχ «1+1», το προσφερόμενο είδος θεωρείται δώρο και όχι μείωση τιμής κατά 50%!

Με δυο όπλα στη μάχη των τιμών
Έτσι πλέον οι δύο «συνεργάτες», το λιανεμπόριο και οι προμηθευτές τους, διαθέτουν πλέον δύο εργαλεία στην εμπορική τους πρακτική για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους – το «+1» και την κλασική προσφορά.

Είναι γεγονός – το έχουν επισημάνει κατ΄ επανάληψη διάφοροι εκπρόσωποι του λιανεμπορίου, κι όχι μόνο – ότι στην ελληνική αγορά υπάρχει «πληθωρισμός» προσφορών, που δεν συναντάται σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Εξ αυτού του λόγου και πίεση στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης να ενσωματώσουν – επί της ουσίας – το budget των προσφορών στην τελική τιμή των προϊόντων.

Ένα στα 4 προϊόντα σε προσφορά
Δεδομένου όμως ότι επί χρόνια – πολλά χρόνια – η ελληνική αγορά «δουλεύει» με πληθώρα προσφορών, όλες οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν απέβησαν τελικά άκαρπες. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σύμφωνα με τις μετρήσεις και τις έρευνες, ένα στα τέσσερα προιόντα πωλείται με κάποιου είδους προσφορά!

Εν τω μεταξύ, ενώ προχθές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης «πανηγύρισε» για την αύξηση κατά 0,5% στην Ελλάδα του «πληθωρισμού των τροφίμων», ωστόσο ο κίνδυνος των αναπτιμήσεων δεν έχει αποσοβηθεί.

Τα δημοτικά τέλη επιβαρύνουν τις τιμές
Όπως έχει αποκαλύψει ο ΟΤ η υπέρογκη αύξηση των δημοτικών τελών αποκλειστικά στα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, δεν θα αργήσει να έχει επιπτώσεις στη διαμόρφωση των τιμών.

Όπως έγραψε ο ΟΤ το συνολικό ύψος των δημοτικών τελών από τις αρχές του χρόνου, αυξήθηκε από 18 σε 38 εκατ. ευρώ. Κι ίσως έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι διάφοροι κυβερνητικοί παράγοντες στους οποίους απευθύνθηκαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τονίζοντας τους τον κίνδυνος, ουδείς είχε να τους απαντήσει το παραμικρό!

Πηγή: ot.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου