Τοπικές Ειδήσεις

Πήρε «φωτιά» το διαδίκτυο για τα έργα που «σκανδάλισαν» στην Πινακοθήκη

«Φωτιά» πήρε το διαδίκτυο με χιλιάδες αναρτήσεις για τον βανδαλισμό στην Εθνική Πινακοθήκη από τον βουλευτή Νίκο Παπαδόπουλο. Όπως ήταν αναμενόμενο, σφοδρές αντιδράσεις προκάλεσε η κίνηση του βουλευτή της Νίκης, να βανδαλίσει έργα που εκτίθενται στην Εθνική Πινακοθήκη επειδή τα θεώρησε βλάσφημα και προσβλητικά.
Πρόκειται για έργα του εικαστικού Χριστόφορου Κατσαδιώτη που είχαν εκτεθεί στην αίθουσα όπου φιλοξενείται η έκθεση με τίτλο «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου», ένα θεματικό αφιέρωμα στην ελληνική τέχνη που διοργανώθηκε με αφορμή τη μεγάλη έκθεση χαρακτικών του Γκόγια, με την υπογραφή της διευθύντριας της Εθνικής Πινακοθήκης Συραγώς Τσιάρα.
Σύμφωνα με την Εθνική Πινακοθήκη, ο κ. Παπαδόπουλος με τη συνδρομή ακόμη ενός ατόμου επιτέθηκε σε τέσσερα έργα τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη, με τίτλους: «Εικόνισμα 1ο», «Εικόνισμα 16ο», «Εικόνισμα 17ο», «Ο Άγιος Χριστόφορος».
Ο εικαστικός μιλώντας στην «Καθημερινή» υποστήριξε ότι «ο τρόπος έκφρασης στη συγκεκριμένη έκθεση είναι ποιητικός χωρίς να απεικονίζει κάτι προσβλητικό» και προσθέτει πως «φυσικά κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να συμφωνήσει μαζί μου, ούτε ιδεολογικά, ούτε αισθητικά. Είναι όμως η δική μου οπτική και ο ρόλος του καλλιτέχνη είναι να θέτει απόψεις και ερωτήματα».
Ο επικεφαλής του κόμματος Νίκη, Δημήτρης Νατσιός, σε ανάρτησή του ξεκαθάρισε ότι «δεν τίθεται θέμα διαγραφής» για τον Νίκο Παπαδόπουλο, ενώ αρχικά διαφοροποιήθηκε το κόμμα από τον βουλευτή του Νίκο Παπαδόπουλο ο οποίος βανδάλισε τα εκθέματα στην Εθνική Πινακοθήκη.
Συμπολίτες μας παίρνοντας θέση για το θέμα που «έριξε» το διαδίκτυο, σχολιάζουν στα social media τα εξής:
Ο πατήρ Νεκτάριος Πόκκιας έγραψε το εξής σχόλιο: «Τα έργα στην Εθνική Πινακοθήκη και όλος ο δικαιολογημένος θόρυβος, αλλά και οι αντιδράσεις επιβεβαιώνουν το ότι βρισκόμαστε στην πνευματική περίοδο της Μεγάλης Σαρακοστής. Άλλος ένας πειρασμός που δεν σχολιάστηκε από τους λαλίστατους σε άλλα θέματα πνευματικούς ανθρώπους του τόπου μας, προφανώς γιατί δεν τους ενδιαφέρει».
Ο Παναγιώτης Εγγλέζος, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου στην ανάρτησή του σημειώνει τα εξής: «Σε μια περίοδο που σφάζονται χιλιάδες χριστιανοί επέλεξε ο (καλλιτέχνης) να εκθέσει αυτά τα.. έργα … και για να προλάβω δεν επικροτώ την ενέργεια του βουλευτή και δεν είμαι της άποψης ό,τι δεν μου αρέσει το καταστρέφω.. σκέφτομαι απλά εάν στην έκθεση αυτή.. και στη θέση αυτών ήταν ο Μωάμεθ ή κάτι ανάλογο τι θα είχε γίνει.. προφανώς θα είχε γίνει χαμός.. και ναι είμαι χριστιανός Ορθόδοξος όπως και εκατομμύρια άλλοι που έχουμε φτάσει στο σημείο να φοβόμαστε να το πούμε γιατί θα μας πουν παλαιολιθικούς.
Αν συμφωνείτε με τις εικόνες αυτές, δικαίωμά σας… αλλά σαν Έλληνας πολίτης και φορολογούμενος διαφωνώ σε δημόσιο χώρο να μου προσβάλουν τα πιστεύω μου. Αρκετά με την εξέλιξη και τον 21ο αιώνα ή ό,τι άλλο προβάλλεται σαν επιχείρημα εναντίον εμάς των .. αρχαίων».
Ο Σπύρος Σεργιάννης, εικαστικός, επισημαίνει: «Όταν ” η Τέχνη” έρχεται σε σύγκρουση με την πίστη και την αξιοπρέπεια του κόσμου, δεν λέγεται Τέχνη, απλά προβοκάτσια! Ένας “κακός καλλιτέχνης” για να κερδίσει περισσότερη αναγνώριση με τον τρόπο αυτό ήθελε να προκαλέσει.. και το έκανε. Το ερώτημα είναι: Που είναι το κράτος;; Το Υπουργείο Πολιτισμού; Σε μια χώρα που το 90 – 95 % είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι … Απλά ντροπή».
Ο Σπύρος Σπυρόπουλος, τ. αντιδήμαρχος Ρόδου, αναφέρει: «Η ευθύνη για τη διασφάλιση της «ειρηνικής απόλαυσης» της ελευθερίας της θρησκείας ανήκει στο κράτος. Συνεπώς, ο σεβασμός των θρησκευτικών αισθημάτων των πιστών θα παραβιάζεται όταν λαμβάνουν χώρα προκλητικές απεικονίσεις των αντικειμένων της θρησκευτικής λατρείας και τέτοιες απεικονίσεις μπορεί να θεωρηθούν ως παραβίαση της ανεκτικότητας, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό μίας δημοκρατικής κοινωνίας.
Η υποκίνηση μίσους, συμπεριλαμβανομένου του θρησκευτικού, θα πρέπει να αποτελεί αντικείμενο ποινικών κυρώσεων, όπως ισχύει ήδη σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες. Δεν είναι ούτε αναγκαία ούτε επιθυμητή η θέσπιση αδικήματος σχετικά με την θρησκευτική προσβολή (δηλαδή, της προσβολή των θρησκευτικών αισθημάτων) per se, χωρίς το στοιχείο της υποκίνησης μίσους να αποτελεί βασικό συστατικό.
Ο Γιάννης Χατζηκέλης, επιχειρηματίας και Β’ αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Σωματείου Εστίασης και Συναφών Επαγγελμάτων Ρόδου, σε δική του ανάρτηση γράφει τα εξής: «Κάποιος σκ@@@ς, θρασύδειλος καλλιτέχνης, αμφίβολου αξίας, τόλμησε να βεβηλώσει τις εικόνες της Παναγίας μας και του Αγίου Γεωργίου, και τα παρουσίασαν σε περιοδική έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου. Δυστυχώς πάνε να μας επιβάλουν τη νέα τάξη πραγμάτων. Αλλά δεν θα τους περάσει». Η παραπάνω ανάρτηση προκάλεσε πληθώρα σχολίων στο ίδιο πνεύμα.
Ο Βασίλης Καρνάβας, μέλος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, σε σχόλιό του στην ανάρτηση του π. Νεκτάριου Πόκκια αναφέρει: «Στο όνομα της ελευθερίας της τέχνης άρχισαν οι δήθεν κουλτουριάρηδες να λένε τα δικά τους…Η τέχνη ήταν και είναι η ελεύθερη έκφραση του κάθε καλλιτέχνη με αναφορές επί του πραγματικού και του ωραίου.. Η κακή αισθητική προσβάλει με έναν δήθεν πρωτοτυπισμό μία ολόκληρη σχολή πραγματικών θαυμάτων του ωραίου….Η ασκήμια των έργων αυτών είναι για όσους έχουν και την κατάλληλη ασχήμια μέσα τους για να ταυτιστούν με αυτήν…Υπάρχει πολύ ασχήμια και κακή πρόθεση, αλλά έχουν ΓΝΩΣΗ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ…».
Ο Γιώργος Μανωλάς, ραδιοφωνικός παραγωγός έγραψε σε ένα σύντομο σχόλιο στο ιστολόγιό του: «Την επόμενη φορά που θα βρίσεις Δια και Βούδα σκέψου αυτό πόσο σε πόνεσε. Η τέχνη δεν έχει όρια, έχει η λογική όμως (;)».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου