• Διευκολύνει την κυκλοφορία των οχημάτων – Ικανοποιημένοι οι διερχόμενοι οδηγοί • Για λίγες ημέρες δεν περνούν από εκεί βαριά οχήματα
Δόθηκε στην κυκλοφορία από τις 7 το πρωί της Δευτέρας 17 Μαρτίου 2025, ο κόμβος της Φανερωμένης, ενώ την Τετάρτη την ίδια ώρα θα ανοίξει και για τα βαρέα οχήματα, σύμφωνα με ανακοίνωση των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Σημειώνεται ότι από το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής, οπότε ξεκίνησαν οι εργασίες, συνεχίστηκαν εντατικά σε 24ωρη βάση, ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας για την ταχύτερη δυνατή αποπεράτωσή τους, με τη μικρότερη όχληση για το κοινό.
Οι πρώτες… εντυπώσεις από τους διερχόμενους ήταν θετικές. Μάλιστα, αποτέλεσε θέμα συζήτησης χτες από όσους πέρασαν από εκεί και τα σχόλια, στην πλειοψηφία τους, ήταν θετικά. Οι περισσότεροι, ανέφεραν ότι τόσο η λειτουργία όσο και η εικόνα είναι σαφώς αναβαθμισμένη, ενώ κάποιοι άλλοι έλεγαν ότι είναι ζήτημα χρόνου να συνηθίσουν χωρίς τους φωτεινούς σηματοδότες. Οι οδηγοί ταξί πάντως, τα πούλμαν αλλά και τα λεωφορεία, τάχθηκαν θετικά ως προς την αλλαγή αυτή.
Η ανάρτηση του περιφερειάρχη
Σε ανάρτησή του το βράδυ της Κυριακής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος ανέφερε τα εξής:
«Το πρωΐ στις 07:00 παραδίδεται σε κυκλοφορία ο νέος κόμβος της Φανερωμένης στη Ρόδο, και οι εργασίες είναι σε εξέλιξη και θα είναι εντατικές όλο το βράδυ. Σε αυτό το σημείο, αντικαταστάθηκαν οι φωτεινοί σηματοδότες με κόμβο, έγινε υπογειοποίηση δικτύων, τοποθετήθηκε νέος φωτισμός στο πεζοδρόμιο, κατασκευάστηκαν τρία νέα φρεάτια για να βελτιώσουν την απορροή των νερών της βροχής, τα πεζοδρόμια μεγάλωσαν για να διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια που η νομοθεσία επιβάλει και ακόμα δεν έχει τοποθετηθεί το πράσινο και η διακοσμητική πέτρα στα κενά του εκατέρωθεν.
Είναι ο κόμβος για τον οποίο οι συνεργάτες μου καταγράφοντας όλα τα χαρακτηριστικά που του έχουν αποδοθεί στο διαδίκτυο: είναι κοντός, χοντρός, στενός, στραβός, γκρί, επικίνδυνος και άλλα τέτοια πολύ ωραία.
Εκτός διαδικτύου, ο κόμβος σχεδιάστηκε από επιστήμονες με εμπειρία, επάρκεια, κατάρτιση και αγάπη και είναι σύμφωνος με όσα ορίζουν οι κανόνες της επιστήμης και η νομοθεσία.
Τα έργα απαιτούν συνεργασίες και συναίνεση. Δύσκολα στη χώρα μας και τα δύο. Η απαίτηση για έργα, μεγάλη. Η ανοχή στη διαδικασία κατασκευής τους, ανύπαρκτη. Όμως, κατασκευάζονται και θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται γιατί οποιαδήποτε άλλη απόφαση θα ήταν, από πλευράς μας, τουλάχιστον ανεύθυνη.
Σε όλα τα μέτωπα, τα εργοτάξια μας είναι ζωντανά, όπως ταιριάζει σε έναν οργανισμό που ενδιαφέρεται και δουλεύει με αγάπη.
Καλό βράδυ»
Το ιστορικό και τα χαρακτηριστικά του έργου
Σύμφωνα με όσα δήλωσε προς τη “δ” ο ειδικός σύμβουλος σε θέματα έργων στην ΠΝΑι, Στέργος Στάγκας:
«Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον περασμένο Νοέμβριο (2024) με εντατικούς ρυθμούς, αλλά λόγω της θεομηνίας Bora, σημειώθηκαν ζημιές που έπρεπε να αποκατασταθούν. Είμαστε μέσα στο χρονοδιάγραμμα. Σε προτεραιότητα είναι η διαμόρφωση κόμβων σε τρία σημεία, στη Φανερωμένη, στο Αστυνομικό Τμήμα Ιαλυσού και στον κόμβο Αεροδρόμιο – Τσαΐρι, με κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών που υπάρχουν σήμερα στα συγκεκριμένα σημεία. Εκτός από τους κυκλικούς κόμβους, προβλέπεται η μείωση, από τα 300 φρεάτια (ύδρευσης – αποχέτευσης, ΟΤΕ, ΔΕΔΔΗΕ) σε λιγότερα από 100. Επίσης, προβλέπεται να ξηλωθεί όλη η παλιά άσφαλτος και να γίνουν ασφαλτοστρώσεις σε όλο το δίκτυο, με διαγραμμίσεις, διαβάσεις, ανακατασκευή πεζοδρομίων, διαπλατύνσεις σε ορισμένα σημεία για τις στάσεις των λεωφορείων και δημιουργία δικτύων ομβρίων.
Σε δεύτερη φάση, θα προχωρήσουμε και σε άλλους κόμβους σε περιοχές που είναι υπό έρευνα, όπως: α. στην περιοχή Μιραμάρε (ξενοδοχείο), β. στο ύψος που βρίσκεται το σούπερ μάρκετ Πάππου, γ. στην περιοχή του Λυκείου Ιαλυσού καθώς δ. και στη διακλάδωση Κρεμαστής (στην εκκλησία Παναγιάς Καθολικής). Δυστυχώς, σημειώθηκαν καθυστερήσεις μετά την εγκατάσταση του εργολάβου, λόγω των έντονων βροχοπτώσεων. Ωστόσο, τα συνεργεία δούλεψαν πυρετωδώς για να δοθεί στην κυκλοφορία. Οι παρεμβάσεις σταματάνε τώρα και θα ξεκινήσουν, ξανά, από τον προσεχή Νοέμβριο. Το καλοκαίρι δεν θα γίνονται εργασίες, αφού δεν θέλουμε να ανοίγουμε συνέχεια νέα μέτωπα».
Σημειώνεται, πως για την υλοποίηση του έργου, έχει υπογραφεί προγραμματική σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου Ρόδου, βάσει της οποίας η Περιφέρεια αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση του έργου από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ο αρχικός προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε 8,6 εκ. ευρώ συν ΦΠΑ.
Το έργο θα υλοποιηθεί από την Περιφέρεια ως ενιαίο, ασχέτως της αρμοδιότητας ή μη κάποιων επιμέρους τμημάτων του που ανήκουν στον Δήμο Ρόδου ως δημοτικό οδικό δίκτυο.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το έργο θα ολοκληρωθεί σε βάθος διετίας, ακριβώς επειδή δεν είναι δυνατόν να κλείσει εξ ολοκλήρου ο δρόμος. Για τη μικρότερη δυνατή όχληση, θα υλοποιείται από τον Νοέμβριο του 2024 έως των Απρίλιο του 2025 και από τον Νοέμβριο του 2025 έως τον Απρίλιο του 2026. Το μέτωπο των παρεμβάσεων δεν θα ξεπερνάει τα 500 μέτρα κάθε φορά.
Σχετικά με την κεντρική φιλοσοφία της μελέτης, αυτή συνίσταται στην αντικατάσταση των φωτεινών σηματοδοτών με κυκλικούς κόμβους, σε περίπου 8-10 σημεία, προκειμένου να αποτραπεί η παράνομη στροφή αριστερά που αποτελεί και τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τους χρήστες της οδού.
Η ανακοίνωση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων
Ειδικά για βαρέα οχήματα (άνω των 3,5 τόνων), οι περιορισμοί στην κυκλοφορία θα παραμείνουν σε ισχύ μέχρι και αύριο Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025, στις 07:00 π.μ.
Παρακαλούνται οι οδηγοί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να ακολουθούν την εργοταξιακή σήμανση και να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις της Τροχαίας και του προσωπικού ασφαλείας της αναδόχου εταιρείας.