Τοπικές Ειδήσεις

Αλέξανδρος Κολιάδης για Πολεοδομία Ρόδου: «Η επόμενη μέρα είναι εξαιρετικά δύσκολη»

• Παρασκευοπούλου: «Σίγουρα θα υπάρξουν αναταράξεις και καθυστερήσεις» • Η Ρόδος στοχοποιείται συστηματικά – Θα ενημερωθεί η Αποκεντρωμένη Διοίκηση για την επάρκεια προσωπικού • Οι ελάχιστοι εναπομείναντες μηχανικοί είναι διστακτικοί να ασχοληθούν με εκκρεμείς φακέλους

Για την “επόμενη μέρα” της λειτουργίας της Πολεοδομίας Ρόδου, μίλησε χτες ο δήμαρχος, Αλέξανδρος Κολιάδης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε από κοινού με τον εντεταλμένο σύμβουλο Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Πολεοδομικών Εφαρμογών, Γιώργο Παυλούς, και τη γενική γραμματέα του Δήμου Ρόδου, Αννα Παρασκευοπούλου.
«Η Πολεοδομία Ρόδου ή αλλιώς Υπηρεσία Δόμησης, ασκεί κρατικές αρμοδιότητες. Όπως θα θυμάστε οι πολεοδομίες λειτουργούσαν στις πρώην νομαρχίες. Ο νομοθέτης μεταβίβασε την άσκησή τους στους δήμους, μαζί με το προσωπικό τους αλλά οι διαδικασίες, η λειτουργία ακόμη και το πρωτόκολλο, καθορίζονται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Κανένας δήμος δεν μπορεί να ρυθμίσει τις διαδικασίες και τα συστήματα στην έκδοση αδειών και στον έλεγχο κατασκευών. Η δουλειά των υπαλλήλων εποπτεύεται από το αρμόδιο υπουργείο και μόνον από αυτό. Δεν έχουμε ούτε πρόσβαση στο πρωτόκολλό της. Όλος ο Δ.Ρ. και οι υπηρεσίες έχουν ένα ενιαίο πρωτόκολλο. Η Υπηρεσία Δόμησης έχει δικό της και δεν το γνωρίζουμε –πέραν από τους πιστοποιημένους χρήστες από το αρμόδιο υπουργείο. Μιλάμε για μία κρατική υπηρεσία, στην οποία οφείλει ο Δ.Ρ. να έχει προσωπικό, να στεγάζεται σε δικό μας χώρο, να πληρώνουμε το ρεύμα, τα τηλέφωνα και να έχουμε τα συστήματα που απαιτούνται, Η/Υ κ.λπ. Γι” αυτό, η “επόμενη μέρα” είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς, τα στελέχη δεν επαρκούν για τον όγκο των υποθέσεων που χειρίζεται μία Πολεοδομία, τόσο για την Ρόδο όσο και για τα γύρω νησιά. Θα ενημερώσουμε άμεσα την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για ό,τι έχει να κάνει με το προσωπικό για την επάρκεια στελεχών», δήλωσε ο κ. Κολιάδης, ξεκαθαρίζοντας πως δεν μπορεί να παρέμβει για να μεταφερθούν μηχανικοί από άλλες υπηρεσίες καθώς, αφενός απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό, αφετέρου θα δημιουργηθεί πρόβλημα στη λειτουργία άλλων υπηρεσιών του Δ.Ρ.
«Καταθέτουμε αίτημα προς το ΥΠΕΣ και προς το Υπ. Περιβάλλοντος για να βρεθεί λύση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το νησί δεν μπορεί να περιμένει από κάποιους να μάθουν το αντικείμενο. Δεν θα κρύψω ότι οι ελάχιστοι εναπομείναντες μηχανικοί είναι διστακτικοί να ασχοληθούν με εκκρεμείς φακέλους –αφού πρέπει να διεκπεραιωθούν από την αρχή. Γνωρίζαμε ότι τα γραφεία δεν ήταν κατάλληλα γι’ αυτή την υπηρεσία και γι’ αυτό είχαμε προτείνει τη μετεγκατάστασή τους στο παλιό νοσοκομείο. Μετά από τις τελευταίες εξελίξεις, θέλω να δημιουργηθεί ένα restart –μία ολοκληρωτική επανεκκίνηση της Υπηρεσίας Πολεοδομίας. Αυτό γίνεται για να δοθεί και χρόνος μιας μεταβατικής περιόδου έως το καλοκαίρι. Οι αλλαγές προβλέπονται και στον νέο κώδικα Τ.Α. που επίκεινται.
Γι’ ακόμη μια φορά, το νησί της Ρόδου δέχτηκε ένα πλήγμα. Ενώ συνέβη κάτι ανάλογο σε άλλο μέρος της χώρας, η Ρόδος είναι στο προσκήνιο. Είμαστε αρκετά προβληματισμένοι. Δεν θα μιλήσω για τη διαδικασία αφού είναι στα χέρια της δικαιοσύνης» -όπως υπογράμμισε.
Ο δήμαρχος εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκαν και προέβαλαν το ζήτημα με την Υπηρεσία Πολεοδομίας μερίδα των ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας, λέγοντας πως έγινε προσπάθεια να προβάλλουν πράγματα που δεν ήταν τεκμηριωμένα με συνέπεια να προκαλούν ζημιά στην εικόνα της Ρόδου.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στην επίσκεψη που έκανε στα κρατητήρια Ρόδου, στον αναπληρωτή διευθυντή διευθυντή της Υπηρεσίας Πολεοδομίας, τον οποίο είχε ορίσει ο ίδιος, (2024) που διέρρευσε στη δημοσιότητα, λέγοντας πως ήταν καθ’ όλα νόμιμη και υπηρεσιακού χαρακτήρα: «Έχουν τεθεί όλοι σε προσωρινή αναστολή και είναι υποχρεωμένος να μας παρέχει οποιαδήποτε πληροφόρηση για την ομαλή λειτουργία και την επόμενη μέρα της Υπηρεσίας Πολεοδομίας. Η επίσκεψή μου κράτησε ακριβώς πέντε λεπτά. Γνωρίζω από πού βγήκε η πληροφορία, ξέρω ποιος αστυνομικός ήταν εκεί, άκουσε τι είπα κι αν θέλει ας το καταθέσει και όχι να τρέξει να ενημερώσει κάποιον, ότι ο δήμαρχος ήταν εκεί. Για την επίσκεψη ενημερώθηκε τόσο η Αστυνομία, όσο και οι δικηγόροι. Δεν μπήκα σε διαδικασία να πάω κάποια άλλη ώρα με σκοπό να κρύψω κάτι…».
Είπε ακόμη ότι δεν υπάρχει κάτι μεμπτό σε στελέχη της δημοτικής αρχής, το οποίο θα μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα. «Όσοι κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια, να κοιταχτούν στον καθρέφτη. Εμείς δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτα» -είπε, και κατηγόρησε κάποιους ότι προσπάθησαν να εργαλειοποιήσουν το θέμα με την Υπηρεσία Πολεοδομίας.
Ο κ. Κολιάδης, έκανε αναφορά σε μερίδα δημοσιογράφων εκφράζοντας δυσαρέσκεια για δημοσιεύματά τους και ξεκαθάρισε πως θα κινηθεί νομικά εναντίον τους.
Είπε ακόμη, ότι έγιναν πέρσι αλλαγές στην Υπηρεσία Πολεοδομίας, με γνώμονα την καταλληλότητα των προσώπων και την αποτελεσματικότητα, γνωρίζοντας πως έπρεπε να αναβαθμιστεί –όπως και σε άλλες υπηρεσίες του Δ.Ρ.
Στην τοποθέτησή της, η γενική γραμματέας του Δήμου Ρόδου, Αννα Παρασκευοπούλου επισήμανε ότι γίνονται προσπάθειες για να επανέλθει η Υπηρεσία Πολεοδομίας στους κανονικούς της ρυθμούς (είναι ήδη ανοιχτή και λειτουργεί): Η ύπαρξη διευθυντή είναι αναγκαία. Αυτή τη στιγμή όλα είναι σε εξέλιξη καθώς υπάρχουν εκκρεμότητες στις οικοδομικές άδειες. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό βεβαιώσεων εκδίδεται με ηλεκτρονικό τρόπο από ιδιώτες μηχανικούς. Σίγουρα θα υπάρξουν αναταράξεις και καθυστερήσεις αλλά είμαστε στη διαδικασία να βρούμε τρόπο και προσωπικό. Πρέπει όμως, να δούμε και τις εκκρεμότητες. Έχουμε ζητήσει πρόσβαση από το ΤΕΕ για να δούμε πώς θα διαχειριστούμε τις εκκρεμότητες και, παράλληλα, είναι σε εξέλιξη η ταξινόμηση του αρχείου. Υπάρχει ένα αρχείο ψηφιοποιημένο (με 5.800 εγγραφές) από τον Δ.Ρ. έως το 1974. Δεσμευόμαστε ότι θα υπάρξει ένα άρτιο αρχείο….».
Απαντώντας σε ερώτηση εάν έχει ο Δ.Ρ. στη διάθεσή του κάποια αρχεία τόνισε πως “τα αρχεία που κατασχέθηκαν έχουν παραδοθεί σ’ εκείνην ως μεσεγγυούχο, για φύλαξη αλλά δεν έχει κανένας δικαίωμα σε αυτά αφού αποτελούν μέρος της δικογραφίας”.
«Αυτή τη στιγμή, οι διαδικασίες όπως προεγκρίσεις καταστημάτων λειτουργούν κανονικά. Κάποιες διαδικασίες μπορούν να διεκπεραιωθούν, ενώ και το Πρωτόκολλο είναι ανοιχτό» -όπως ανέφερε.
Είπε ακόμη ότι αναμένεται η ολοκλήρωση του Πολεοδομικού Σχεδίου οπότε δεν θα υπάρξουν άλλα προβλήματα αλλά απαιτείται μία μεταβατική περίοδος για 1-2 χρόνια.
Ερωτηθείς, τέλος ο κ. Κολιάδης σχετικά με την παραίτηση του Μανώλη Σαββή, απάντησε πως η δική του πόρτα θα είναι πάντα ανοιχτή και δεν έχει μιλήσει μαζί του, αν και αντιλαμβάνεται ότι θα έχει κάποιους δικούς του λόγους που προέβη σε αυτή την απόφαση.

Πάντως, έκανε ειδική αναφορά στα ΣΔΙΤ για τα σχολεία και μάλιστα για τα 47εκ. ευρώ, λέγοντας: «Θα ήθελα να μας δείξουν πού είναι αυτά τα λεφτά, γιατί δεν υπάρχουν. Πρόκειται για ίδιους πόρους. Με τι λεφτά θα ξεκινήσουμε αυτή τη διαδικασία; Δεν είναι κάτι εύκολο να γίνει σήμερα υπό τις παρούσες συνθήκες» -κατέληξε χαρακτηριστικά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου