Η Ελλάδα περιλαμβάνεται στην πεντάδα με τους κορυφαίους προορισμούς που επιλέγουν να επισκεφθούν οι luxury ταξιδιώτες εφέτος, όπως αποκαλύπτει η μελέτη Luxury Vacation Habits 2025 της Condé Nast Johansens.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η Ισπανία εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των ταξιδιωτών για τουρισμό πολυτελείας, για δεύτερη συνεχή χρονιά, συγκεντρώνοντας μερίδιο 30%, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με μερίδιο 17%.
Η Ιταλία (26%) ακολουθεί στη δεύτερη θέση, η Γαλλία (25%) στην τρίτη και την πρώτη πεντάδα ολοκληρώνουν η Πορτογαλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, συγκεντρώνοντας μερίδιο 16% η κάθε χώρα των luxury ταξιδιωτών.
Ταξιδιωτικά πρότυπα και δαπάνες
Οι ταξιδιώτες πολυτελείας αναμένεται να δαπανήσουν περίπου 8.120 ευρώ για τις αποδράσεις τους το 2025, γεγονός που αντικατοπτρίζει την τεράστια επιθυμία τους για μια premium εμπειρία.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, περίπου το 32% σχεδιάζει να πραγματοποιήσει τρία ή τέσσερα ταξίδια κατά τη διάρκεια του έτους, ενώ το 30% -“ασθενική” πτώση μίας ποσοστιαίας μονάδας, σε σύγκριση με το 2024- προτίθεται να κάνει δύο ταξίδια.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι μήνες που επιλέγουν να ταξιδέψουν, με τον Σεπτέμβριο να προηγείται με 49%, ακολουθούμενος από τον Μάιο (42%), τον Ιούνιο (41%), τον Οκτώβριο (37%) και τον Απρίλιο (36%).
Όσον αφορά τα διεθνή ταξίδια, περίπου το 37% επιθυμεί κρατήσεις 7-9 διανυκτερεύσεων, το 27% επιλέγει μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια των 14 διανυκτερεύσεων και το 10% προγραμματίζει αποδράσεις 10 διανυκτερεύσεων.
Από την άλλη, πιο σύντομης διάρκειας είναι τα εγχώρια ταξίδια, με το 49% (αύξηση 4 μονάδων από πέρυσι) να επιλέγει διαμονή από 3 έως 6 διανυκτερεύσεις και περίπου το 45% (εντυπωσιακό άλμα 18 μονάδων) επιλέγει ταξίδια διάρκειας 7 έως 9 ημερών, ενώ το ποσοστό για ακόμη μεγαλύτερες εγχώριες διαμονές υποχωρεί στο 14%.
Με τους συντρόφους ταξιδεύουν οι luxury τουρίστες
Μια αξιοσημείωτη τάση που αναδύεται είναι ότι πολλοί ταξιδιώτες πολυτελείας προτιμούν ένα ρομαντικό καταφύγιο, με την συντριπτική πλειοψηφία του 81% να σχεδιάζει τώρα να ταξιδέψει με τον σύντροφό του, επισκιάζοντας έτσι με ευκολία τα ταξίδια με φίλους (27%) ή τα παιδιά (25%). Αυτή η μετατόπιση υποδηλώνει ότι αυτής της κατηγορίας τα ταξίδια σχετίζονται περισσότερο με ιδιωτικές αποδράσεις, παρά με μεγάλες ομαδικές περιπέτειες.
City Break, Γαστρονομία και Ευεξία, οι “πηγές” ενδιαφέροντος
Τα ταξίδια στην πόλη κερδίζουν επιπλέον έδαφος, αυξάνοντας τη δημοτικότητά τους κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ οι διακοπές στην παραλία ακολουθούν αμέσως μετά με αύξηση 3 μονάδων, σε σύγκριση με το 2024.
Ωστόσο, από την στιγμή που οι ταξιδιώτες βρεθούν στον προορισμό τους, σε ποσοστό 76% κατατάσσουν το καλό φαγητό ως την κορυφαία “πηγή” ενδιαφέροντος, και ακολουθούν η φύση (55%), η τέχνη και ο πολιτισμός (48%) και η υγεία και η ευεξία (44%).
Οι εμπειρίες σπα συγκεντρώνουν μερίδιο ενδιαφέροντος 37%, με περίπου έναν στους τρεις ταξιδιώτες πολυτελείας να προτιμά ένα καταφύγιο σπα και ευεξίας.
Η χαλάρωση φαίνεται να είναι ο κύριος πόλος έλξης σε αυτή την περίπτωση, και οι δαπάνες για τέτοιου είδους υπηρεσίες προβλέπεται να τριπλασιαστούν σχεδόν από 3.100 ευρώ το 2024 σε πάνω από 8.000 ευρώ το 2025, με μέσο όρο περίπου 300 ευρώ ανά θεραπεία.
Επιλογές διαμονής
Όσον αφορά το πού προτιμούν να καταλύσουν οι ταξιδιώτες πολυτελείας, οι επιλογές είναι ποικίλες. Περίπου το 60% προσανατολίζεται σε boutique ξενοδοχεία, το 55% προτιμά αυτόνομα πολυτελή καταλύματα και το 38% επιλέγει διεθνείς αλυσίδες ή ιδιωτικές ενοικιαζόμενες κατοικίες και βίλες. Εν τω μεταξύ, περίπου το 32% προτιμά τα all in καταλύματα, γεγονός που υποδηλώνει ότι η άνεση και η πολυτέλεια συχνά συμβαδίζουν.
Παράγοντες που συντελούν στη λήψη απόφασης προορισμού
Ο καιρός και η τιμή των καταλυμάτων είναι οι δύο βασικοί παράγοντες επιλογής ενός προορισμού για τους ταξιδιώτες πολυτελείας -ο καθένας από τους οποίους αναφέρεται από το 67% των ταξιδιωτών.
Το κόστος ταξιδιού συγκεντρώνει το ενδιαφέρον περίπου του 60% και περίπου οι μισοί (50%) επηρεάζονται από τις εκπτώσεις ή τις προσφορές των ξενοδοχείων.
Άλλες παράμετροι, όπως η διάρκεια των ταξιδιών, η ευελιξία ακύρωσης και οι συστάσεις από την οικογένεια και τους φίλους, σε συνδυασμό με τις πληροφορίες από ταξιδιωτικούς οδηγούς, διαδικτυακά άρθρα, ιστότοπους και τουριστικά πρακτορεία, έχουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή προορισμού.
Πηγή: money-tourism.gr