Η δύναμη της νοσταλγίας φαίνεται να καθοδηγεί τις ταξιδιωτικές επιλογές των Βρετανών, σύμφωνα με νέα έρευνα της Jet2holidays. Η έρευνα διαπιστώνει ότι σχεδόν τρεις στους τέσσερις (72%) αναφέρουν ότι επηρεάζονται από αναμνήσεις του παρελθόντος όταν επιλέγουν τον προορισμό των διακοπών τους. Μάλιστα, το 71% επιστρέφει σε μέρη που είχε επισκεφθεί ως παιδί.
Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας
Στις ίδιες παραλίες, στα ίδια ξενοδοχεία
Ένας στους πέντε (19%) επιλέγει να μείνει στο ίδιο ξενοδοχείο, να φάει την ίδια τοπική κουζίνα και να απολαύσει τις ίδιες παραλίες που θυμάται από τα παιδικά του χρόνια. Οι διακοπές μετατρέπονται έτσι σε ένα ταξίδι στον χρόνο, με πολλούς να επιδιώκουν να ξαναζήσουν παλιές εμπειρίες ή να τις μοιραστούν με τα δικά τους παιδιά και συντρόφους.
Αναμνήσεις και ευεξία
Ανάμεσα σε εκείνους που επισκέπτονται ξανά παιδικούς προορισμούς, τα δύο τρίτα (67%) το κάνουν για να αναβιώσουν αγαπημένες στιγμές, ενώ το 39% θέλει να μοιραστεί αυτές τις εμπειρίες με αγαπημένα πρόσωπα. Πάνω από το ένα τέταρτο των συμμετεχόντων (29%) αναφέρει πως η αίσθηση της νοσταλγίας συμβάλλει θετικά στην ψυχική τους ευεξία.
Οι διακοπές στο εξωτερικό, η πιο αγαπημένη παιδική ανάμνηση
Η έρευνα της Jet2holidays αποκαλύπτει πως οι καλοκαιρινές οικογενειακές διακοπές στο εξωτερικό αποτελούν την πιο αγαπημένη παιδική ανάμνηση για τους Βρετανούς, ξεπερνώντας ακόμη και γενέθλια ή τα Χριστούγεννα. Συγκεκριμένα, το 39% τις κατατάσσει πρώτες στη λίστα των πιο έντονων αναμνήσεών τους.
Top 10 παιδικών αναμνήσεων των Βρετανών:
Καλοκαιρινές διακοπές στο εξωτερικό με την οικογένεια – 39%
Παιχνίδι με φίλους – 34%
Γενέθλια – 27%
Επισκέψεις σε συγγενείς – 23%
Χριστούγεννα – 22%
Το πρώτο κατοικίδιο – 20%
Μαθαίνοντας ποδήλατο – 15%
Τελευταία ημέρα στο σχολείο – 13%
Ημέρα αθλητισμού στο σχολείο – 10%
Μείνανε ξύπνιοι μέχρι αργά την Πρωτοχρονιά – 9%
Οικογενειακός χρόνος και απλότητα, τα «κλειδιά» των αναμνήσεων
Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες (54%) δήλωσαν πως οι παιδικές διακοπές ήταν ξεχωριστές λόγω του ποιοτικού χρόνου που περνούσαν με την οικογένεια. Ακολουθούν οι δραστηριότητες (40%) και ο ίδιος ο προορισμός (39%).
Παράλληλα, το 24% των ερωτηθέντων σημείωσε πως η επιστροφή σε έναν παλιό προορισμό τούς προσφέρει μια αίσθηση άνεσης και επιστροφής σε απλούστερες εποχές.
Η νοσταλγία έχει… τουριστικό μέλλον
Αξιοσημείωτο είναι πως για όσους δεν έχουν ακόμη επιστρέψει σε έναν προορισμό των παιδικών τους χρόνων, περισσότεροι από τους μισούς (57%) εκφράζουν την επιθυμία να το κάνουν στο μέλλον.
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι ο τουρισμός δεν αφορά μόνο την αναζήτηση του καινούριου, αλλά και την ανάγκη σύνδεσης με τις ρίζες, τις αναμνήσεις και τη συναισθηματική θαλπωρή του παρελθόντος.
Πηγή: tornosnews.gr