Τοπικές Ειδήσεις

ΠΡΟΤΟΥΡ: «Αναγκαίο το rebranding, ο προορισμός έχει ανάγκη από νέο ενιαίο συνολικό branding»

• Η κρουαζιέρα έχει κομβικό ρόλο στο κομμάτι της ανάπτυξης του συνολικού τουριστικού προϊόντος • Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον από τις εταιρείες κρουαζιέρας • Αύξηση της τάξης του 40% με προγραμματισμένες 490 προσεγγίσεις πλοίων που αντιστοιχούν σε 600.000 επισκέπτες • Μεγάλο συνέδριο στη Ρόδο τον Μάιο με αντικείμενο το άνοιγμα της κινεζικής αγοράς

«Η Ρόδος έχει ανάγκη περισσότερο από branding και όχι τόσο το re-branding». Αυτό υπογράμμισε χτες, σε δηλώσεις του προς την ‘δ’ ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΠΡΟΤΟΥΡ, κ. Αναστάσιος Κωνσταντάρος, με αφορμή την πρόσφατη παρουσίαση που έγινε στο Δημαρχείο Ρόδου, του project από την εταιρεία Interbrand (κορυφαία εταιρεία συμβούλων επωνυμίας στον κόσμο, εδώ και 50 χρόνια) που ανέλαβε για λογαριασμό του Δήμου Ρόδου και του ΠΡΟΤΟΥΡ.
«Εμείς έχουμε ένα brand το οποίο, το προσφέρει ο ίδιος ο προορισμός. Όχι όμως ένα ολοκληρωμένο brand για την προώθηση μέσω μάρκετινγκ για την προβολή προς τα έξω. Αυτή είναι η λογική, ώστε να δημιουργηθεί ένα συνολικό master plan, το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι οι φορείς που εμπλέκονται με τον Τουρισμό, να είναι συμμέτοχοι σε αυτό και να μπορούν να προάγουν μια κοινή εικόνα του προορισμού, χωρίς να χρειάζεται να συζητάμε, με ποιο όνομα θα προσδιορίζεται η Ρόδος στα αγγλικά (Rhodes, Rodos, Rhodos κ.λπ.), με ποιο λογότυπο και με ποια εικόνα. Συνεπώς, ουσιαστικά το project που έχει γίνει, θα εμπλουτιστεί και θα βελτιωθεί μέσα από την διαβούλευση. Ήταν μια πρώτη παρουσίαση με στόχο να συζητηθεί, να συναποφασιστεί και κατ’ επέκταση να εφαρμοστεί» -όπως υπογράμμισε.
Ο προβληματισμός προέκυψε από το γεγονός πως βρισκόμαστε πλέον σε μια εντελώς διαφορετική εποχή, ενώπιον τεράστιων προκλήσεων, καθώς τα δεδομένα αλλάζουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς σε ό,τι αφορά στην μετάδοση της πληροφορίας και στην διαφήμιση που πλέον, γίνεται με διαφορετικούς τρόπους και όχι όπως κάποιες δεκαετίες πριν, την στιγμή που η Ρόδος έχει απέναντί της και ισχυρούς ανταγωνιστές.
«Πρέπει να αντιληφθούμε πόσο γρήγορα αλλάζουν τα δεδομένα, με την τεχνητή νοημοσύνη να μπαίνει στο παιχνίδι και να δημιουργεί ανατροπές. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις. Γι’ αυτό και πρέπει να βελτιωνόμαστε συνεχώς. Όσο και να λέμε ότι η Ρόδος είναι η ‘ναυαρχίδα’ του Τουρισμού (που καλώς είμαστε) υπάρχουν οι ανταγωνιστές που θέλουν να μας φτάσουν. Οπότε απαιτείται επαγρύπνηση αλλά και συνεχής παρακολούθηση για να βλέπουμε τι κάνουν και οι σημαντικοί προορισμοί ανά τον κόσμο» -όπως ανέφερε ο ίδιος.
Η Κρουαζιέρα μοχλός ανάπτυξης για τον
Τουρισμό της Ρόδου
Ερωτηθείς σχετικά με τα αποτελέσματα της διεθνούς έκθεσης Seatrade Cruise Global 2025, που φιλοξενήθηκε από 7 έως 10 Απριλίου 2025 στο Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών όπου η Ρόδος έλαβε μέρος μέσω του ΠΡΟΤΟΥΡ και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, ο κ. Κωνσταντάρος ανέφερε αναλυτικά τα εξής:
«Η κρουαζιέρα έχει κομβικό ρόλο για εμάς στο κομμάτι της ανάπτυξης του συνολικού τουριστικού προϊόντος, διότι αποτελεί ένα είδος τουρισμού που δίνει τη δυνατότητα σε ανθρώπους οι οποίοι μπορεί να μην προσέγγιζαν ποτέ έναν προορισμό, να πάρουν μια πρώτη εικόνα. Έχει αποδειχτεί με βάση μελέτες του Παγκόσμιου Οργανισμού Κρουαζιέρας ότι το 70% των πελατών που επισκέπτονται έναν προορισμό μέσω κρουαζιέρας, επιλέγει να επιστρέψει στην αμέσως επόμενη πενταετία για να κάνει τις διακοπές του. Συνεπώς ένας πελάτης που έρχεται στην Ρόδο για 8-10 ώρες π.χ. με το κρουαζιερόπλοιο, αν μπορούμε να τον πείσουμε ότι αξίζει να μας επιλέξει για τις διακοπές του, θα έρθει ξανά σαν πελάτης για να μείνει περισσότερο.
Τα μηνύματα τα οποία λαμβάνουμε από την κρουαζιέρα για φέτος είναι εξαιρετικά, ενώ έχουμε πάρα πολύ καλές κριτικές σε ό,τι αφορά στην παροχή των υπηρεσιών μας στον λιμένα του νησιού. Η εγγύτητά του και η πρόσβαση στο κέντρο της πόλης, οι παροχές υπηρεσιών από τα πρακτορεία για εκδρομές κ.λπ. λειτουργεί πάρα πολύ καλά. Αυτό που μας χαροποίησε ιδιαίτερα, ήταν το γεγονός πως οι εταιρείες δήλωσαν ότι στην Ρόδο, υπάρχει το μεγαλύτερο ποσοστό ικανοποίησης των πελατών από πλευράς παροχής υπηρεσιών στην χώρα. Και αυτό σημαίνει ότι έχουμε ακόμη πιο δυνατές προοπτικές ανάπτυξης. Εκεί που υστερούμε είναι το κομμάτι των υποδομών. Ωστόσο υπάρχει ενδιαφέρον και πρόθεση για επενδύσεις στο λιμάνι της Ρόδου, να γίνουν έργα ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί. Τα προβλήματα όμως παραμένουν ως προς το κομμάτι των χώρων, του Τελωνείου, της καλύτερης εξυπηρέτησης των επισκεπτών μας από την Τουρκία για βίζα κ.λπ.
Με τα συγκεκριμένα δεδομένα, δεν μπορεί να υλοποιηθεί το Homeporting –αν και φέτος θα γίνει σε δύο εταιρείες. Ωστόσο, για να το αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο απαιτούνται επενδύσεις στο κομμάτι των υποδομών. Οι επενδυτές όμως, υπάρχουν και περιμένουν τις δικές μας προτάσεις με σαφήνεια. Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον από τις εταιρείες κρουαζιέρας
Την ώρα που αυξάνονται τα πλοία που βρίσκονται στη Μεσόγειο, η Ρόδος βρίσκεται μέσα στο κάδρο! Και αυτό που έχει σημασία είναι ότι εάν αναπτυχθεί το Homeporting, θα έχουν όφελος και τα γύρω νησιά.
Αυτή την στιγμή η Ρόδος, ανεβαίνει διαρκώς στο κομμάτι της κρουαζιέρας. Φέτος υπολογίζουμε ότι θα έχουμε μια αύξηση της τάξης του 40% με προγραμματισμένες περί τις 490 προσεγγίσεις πλοίων. Συνεπώς, είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός και αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 600.000 επισκέπτες, οι οποίοι (σύμφωνα με σχετική μελέτη που έχουμε στα χέρια μας) αφήνουν κατά μέσο όρο στο νησί γύρω στα 70 ευρώ κατά κεφαλή –για μια μέρα παραμονής».
Οι επόμενες κινήσεις
του ΠΡΟΤΟΥΡ
Ο ΠΡΟΤΟΥΡ έχει ήδη αρχίσει να ετοιμάζεται για την συμμετοχή του στις εκθέσεις του Λονδίνου τον προσεχή Νοέμβριο και του Βερολίνου για το επόμενο έτος.
Στα πιο άμεσα βήματα περιλαμβάνεται το μεγάλο συνέδριο με τουριστικούς πράκτορες από την Κίνα, που θα γίνει στις 14 και 15 Μαΐου 2025 στο ξενοδοχείο Sheraton:
«Θα συμμετέχουν τουλάχιστον 100 τουριστικοί πράκτορες από την Κίνα, για να συζητήσουμε τις προοπτικές ανάπτυξης αυτής της τεράστιας αγοράς για την Ρόδο» -ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΠΡΟΤΟΥΡ.
Τέλος, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού ο ΠΡΟΤΟΥΡ θα έχει συναντήσεις με τους προέδρους του Ιατρικού Συλλόγου Ρόδου και του Οδοντιατρικού Συλλόγου, ενώ θα καλέσει σε συνάντηση, όσους ασχολούνται με την οινοποιία για την ανάπτυξη αυτής της μορφής τουρισμού.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου