Η υλοποίηση άμεσων επενδύσεων στο κομμάτι των τουριστικών υποδομών, προκειμένου η χώρα να αντιμετωπίσει το φλέγον ζήτημα της εποχικότητας, να αναπτύξει το προσφερόμενο προϊόν της και να παραμείνει στο επίκεντρο της ταξιδιωτικής ζήτησης, βρέθηκε στο επίκεντρο των ομιλιών κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας του 13ου συνεδρίου του ΣΕΤΕ.
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Eurobank Χρήστος Μεγάλου, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο ελληνικός τουρισμός είναι η έλλειψη ρευστότητας, η οποία γίνεται πιο έντονη αφενός λόγω της μείωσης των τουριστικών εσόδων από την τριετία 2009- 2012, αφετέρου εξαιτίας της ανάγκης απόσβεσης των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Μεγάλου, η σταδιακή σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας, η αυξημένη ζήτηση για επενδύσεις από το εξωτερικό, η ενίσχυση των παρεχόμενων υπηρεσιών και η αξιοποίηση των αεροδρομίων της χώρας θέτουν τις βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού.
Φέτος η Eurobank έχει εγκρίνει νέα δάνεια ύψους 65 εκατ. ευρώ προς τουριστικές επιχειρήσεις, από τα οποία έχει εκταμιευτεί ποσό 45 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το τέλος του έτους η συνολική στήριξη αναμένεται να φτάσει τα 90 εκατ. ευρώ. Για το 2015, ο κ. Μεγάλου προανήγγειλε “ένεση” ρευστότητας 100 εκατ. ευρώ στον τουρισμό.
Στο ζήτημα των επενδύσεων αναφέρθηκε και ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Πασχάλης Μπουχώρης, σημειώνοντας πως η βελτίωση των τουριστικών υποδομών είναι αναγκαίες προκειμένου η Ελλάδα να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα της, τόνισε εντούτοις πως η χώρα έχει ακόμη πολλές αναξιοποίητες δυνατότητες, ενώ χρειάζεται μια πιο φιλική αντιμετώπιση απέναντι στις ιδιωτικές παραγωγικές επενδύσεις.
Από την πλευρά του ο υπεύθυνος ανάπτυξης της Royal Caribbean Cruises John Tercek ανέφερε πως θα πρέπει να αναβαθμιστούν οι λιμένες της χώρας, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ελληνικών ξενοδοχείων ΛΑΜΨΑ Αναστάσιος Χωμενίδης αναφέρθηκε στην ανάγκη εξυγίανσης των τουριστικών χαρτοφυλακίων, προκειμένου να προχωρήσεις τόσο οι άμεσες, τόσο οι έμμεσες επενδύσεις στον τουρισμό.
Ο Στέφανος Ησαΐας, διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece από την άλλη πρότεινε τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και την προσέλκυση μεγάλων ξενοδοχειακών Brands για να αμβλυνθεί το φαινόμενο της εποχικότητας, ενώ τέλος ο διευθύνων σύμβουλος της Dolphin Capital Investors Μίλτος Καμπουρίδης, εστιάζοντας επίσης στο ζήτημα της εποχικότητας, σημείωσε πως η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις αν βελτιώσει το τουριστικό της προϊόν.
capital.gr