Η ζήτηση για κρουαζιέρες ωθεί τις εταιρίες του χώρου σε παραγγελίες όλο και μεγαλύτερων πλοίων, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτούνται μεγαλύτερα λιμάνια για την υποδοχή τους. Εάν, λοιπόν, η Ελλάδα θέλει μερίδιο από την αγορά της κρουζιέρας πρέπει να επενδύσει στον εκσυγχρονισμό των λιμανιών της, επεκτείνοντας τις προβλήτες, ώστε οι εταιρείες να προγραμματίσουν ελληνικούς προορισμούς στα προγράμματα των επομένων ετών.
Αυτό τόνισε ο John Tercek, Vice President Commercial & New Business Development της Royal Caribbean Cruises Ltd, στην ομιλία του στο συνέδριο του ΣΕΤΕ.
Ενδεικτική της τάσης για μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια είναι η παραγγελία της Royal Caribbean το Μάιο για το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου, το οποίο θα φιλοξενεί 6.300 επιβάτες και περίπου 2.400 μέλη πληρώματος.
Σύμφωνα με τον John Tercek, οι ελληνικοί προορισμοί κρουαζιέρας που μπορούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των ξένων ομίλων, είναι ο Πειραιάς, η Σαντορίνη, το Ηράκλειο, τα Χανιά, η Κέρκυρα και το Κατάκολο, αλλά και άλλα, όπως της Ρόδου και της Μυκόνου, υπό την προϋπόθεση ότι θα εκσυγχρονίσουν τις υποδομές τους.
Στον παγκόσμιο ανταγωνισμό της κρουαζιέρας, όπως είπε, προστίθεται τώρα και η Αυστραλία, καθώς ο τουρισμός κρουαζιέρας έχει αυξηθεί κατά 77% την τελευταία 10ετία και η ζήτηση βαίνει αυξανόμενη,
Η Ελλάδα θα κλείσει το 2014 με περίπου 2,5 εκατ. επισκέπτες κρουαζιέρας, υπολείπεται όμως πολύ από την Ιταλία και την Ισπανία. Το μεγάλο της μειονέκτημα είναι ότι δεν είναι προορισμός αφετηρίας (home port). Το τελευταίο έτος οι επιβάτες που αναχώρησαν από ελληνικά λιμάνια ανήλθαν σε μόλις 212 χιλ, όταν η Ιταλία μετρά περίπου 2 εκατ. επιβάτες.
tornosnews.gr