Ειδήσεις

Συνέντευξη της κ. Μαριέττας Παπαβασιλείου: Οι άξονες της νέας τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας

Τους άξονες της νέας τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου  παρουσίασε η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Μαριέττα Παπαβασιλείου.
Στην πρώτη συνέντευξη Τύπου, από την ανάληψη των καθηκόντων της, η αντιπεριφερειάρχης έκανε λόγο για ένα νέο μοντέλο και  μια νέα αντίληψη  στη χάραξη  τουριστικής πολιτικής στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου,  διαπιστώνοντας  ότι μέχρι σήμερα  υπήρχαν «πολλά λόγια και τεράστιο έλλειμμα σε ουσία».
«Δεν θα σας κουράσω με το τι  παρέλαβα. Λίγο πολύ, είναι κοινό μυστικό πια. Όλοι γνωρίζουμε.  Εξάλλου και το γεγονός ότι  χρειάστηκε τόσο διάστημα για  να λειτουργήσουμε πυροσβεστικά, μιλάει από μόνο του.  Πολλά λόγια και τεράστιο έλλειμμα σε ουσία. Το μοντέλο  “μιλάμε για να μιλάμε”  δεν πρόκειται να το ακολουθήσω» δήλωσε η κ. Παπαβασιλείου, δίνοντας το προσωπικό στίγμα της.
Η κ. Παπαβασιλείου μίλησε για το πρόγραμμα των τουριστικών εκθέσεων στο οποίο θα συμμετέχει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου από τους επόμενους μήνες, ξεκαθαρίζοντας ότι για το 2015, η ίδια έχει αποφασίσει να «αλλάξει σελίδα» και να μην κινηθεί στην πεπατημένη της προκατόχου της.
«Προσωπικά θέλω να ξεκαθαρίσω ότι ήμουν μια εργαζόμενη στον χώρο των επιχειρήσεων και όχι πολιτικός, κι έτσι θα κινηθώ» όπως είπε.
Αναφερόμενη στον προγραμματισμό που έχει γίνει μέχρι σήμερα στον τομέα του τουρισμού, η αντιπεριφερειάρχης τον διαχώρισε σε δύο φάσεις.
Η πρώτη ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου και περιλαμβάνει τη συμμετοχή της ΠΝΑΙ σε τέσσερις εκθέσεις, ενώ η δεύτερη φάση ξεκινά με την έναρξη της νέας χρονιάς και σηματοδοτεί τη νέα αντίληψη χάραξης της τουριστικής πολιτικής πάνω σε ένα νέο μοντέλο.
«Στον τουρισμό, που για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου,  είναι η μεγάλη προοπτική και  η μεγάλη  ελπίδα , με μεγάλη υπευθυνότητα δουλέψαμε τον πρώτο μήνα,  με δυο στόχους: Πρώτον,  να αποτυπώσουμε το σημείο εκκίνησης και δεύτερον, να διαχειριστούμε τα άμεσα ζητήματα  που τα οριοθετούμε χρονικά  με το κλείσιμο  της χρονιάς. Κι αυτό  γιατί από  το 2015 γυρνάμε σελίδα και με νέα αντίληψη υιοθετούμε ένα νέο μοντέλο, βάζοντας τα τουριστικά θέματα των νησιών μας στην τροχιά που θα έχουμε σχεδιάσει εξ ολοκλήρου εμείς. “Παντρεύουμε”  στις δράσεις μας και  στη λειτουργία  μας,  τον Τουρισμό με τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό  με κεντρικό  άξονα την εξωστρέφεια, την οποία  θέσαμε ως πρωταρχικό στόχο της θητείας μας», ανέφερε.

ΟΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
Μιλώντας για τις τουριστικές εκθέσεις, που θα συμμετάσχει η Περιφέρεια, η κ. Παπαβασιλείου υπογράμμισε:
«Ξεκινάμε με τις τουριστικές εκθέσεις που είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό εργαλείο της Περιφέρειας και των νησιών μας, όπου έχουμε βάλει κάποιους στόχους για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Προσπαθήσαμε να ενώσουμε τον τουρισμό με τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, την ποιότητα και τον εμπορικό κόσμο. Όλα αυτά έγιναν γιατί όταν ξεκινήσαμε βάλαμε δύο στόχους: να οριοθετήσουμε τις δράσεις έως το τέλος του 2014, και από το 2015 να αλλάξουμε σελίδα όπου θα ξεκινήσουμε με άλλη φιλοσοφία και πλάνο», όπως είπε.
Η πρώτη έκθεση στην οποία θα πάρει μέρος η Περιφέρεια, είναι η World Travel Market από 3 έως 6 Νοεμβρίου, που θεωρείται από τις σημαντικότερες εκθέσεις.
«Αυτό που παραλάβαμε ήταν ουσιαστικά ένα μικρό περίπτερο μέσα σε ένα μεγάλο χώρο που είναι το περίπτερο του ΕΟΤ. Αυτό που καταφέραμε με μια έξυπνη κίνηση, είναι ότι έχει γίνει για την Ρόδο ένα μεγάλο event καλώντας τους ανθρώπους του Λούβρου να ενώσουν τον τουρισμό με τον πολιτισμό» δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης, και πρόσθεσε:
«Δεύτερη δράση μας είναι το μουσείο του Λούβρου -ένα πολύ σημαντικό γεγονός αυτό καθαυτό που δεν μπορεί να μείνει αναξιοποίητο. Τρίτη δράση θα είναι η συμμετοχή μας σε μια έκθεση στις Κάννες από 1 έως 4 Δεκεμβρίου, για luxury international ξενοδοχεία με στόχο τον ποιοτικό τουρίστα.
Παράλληλα, μία άλλη έκθεση που γίνεται συγχρόνως με τις Κάννες είναι η έκθεση Greek Expo στην Αθήνα από τις 5 έως 7 Δεκεμβρίου, την οποία διοργανώνει το Επιμελητήριο Αθηνών και γίνεται για πρώτη φορά. Σε αυτή την έκθεση παίρνουν μέρος Περιφέρειες και Δήμοι με συγκεκριμένες δράσεις όπως ο θαλάσσιος τουρισμός και η κρουαζιέρα, η γαστρονομία και πώς θα αναβαθμιστεί και θα προβληθεί καλύτερα παγκοσμίως, ενώνοντας τον εμπορικό κόσμο με τον τουρισμό και το τουριστικό προϊόν και με στόχο να ανεβάσουμε την ποιότητά μας σε όλα τα επίπεδα».
Πρόκειται για την πρώτη διεθνή έκθεση τουρισμού που διοργανώνεται στην Αθήνα, στην οποία θα παρευρίσκονται και τις τρεις ημέρες 85 Hosted Buyers κατά κύριο λόγο, από ΗΠΑ, Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Τουρκία, Μεγάλη Βρετανία, Ρωσία, Σερβία, Νορβηγία, Σουηδία, Πολωνία, Ταϊλάνδη, Ινδία, Κίνα, Ολλανδία, Ουκρανία, Ρουμανία, Ισπανία, Βουλγαρία και Κύπρο.
Όπως σημείωσε η κ. Παπαβασιλείου, βούληση της Περιφερειακής Αρχής είναι να προχωρήσει η αγαστή συνεργασία με το ΕΒΕΔ και σε επόμενη φάση με το Επιμελητήριο Κυκλάδων σε θέματα τουρισμού.
ΠΛΑΝΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
ΓΙΑ ΤΟ 2015
Αναφερόμενη στο πλάνο επικοινωνιακής στρατηγικής για το 2015, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού επισήμανε τα εξής:
«Αυτό θα προχωρήσει με συνεργάτες που είναι επαγγελματίες. Πρέπει σαν Περιφέρεια, να έχουμε κατ’ αρχήν ενιαία στρατηγική και ταυτότητα. Είμαστε μια μεγάλη δύναμη και πρέπει αυτό να το στηρίξουμε. Να φτιάξουμε ένα πλάνο στόχων για το έτος 2015 όσον αφορά την ενίσχυση της εικόνας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Στρατηγική στόχευσης που θα απορρέει από το αποτέλεσμα διεξαγωής ερευνών για τις υπάρχουσες αγορές και την προσέγγιση των νέων. Πρέπει να έχουμε δίπλα μας τους ειδικούς για να προχωρήσουμε» όπως είπε.
Η κ. Παπαβασιλείου κατέστησε σαφές ότι οι αμέσως επόμενες κινήσεις της Περιφέρειας, αφορούν ένα σχεδιασμό για το 2015 πάνω σε πλάνα για:
α. προτάσεις για καινοτόμες πρακτικές που ακολουθούν οι επιτυχημένοι τουριστικοί προορισμοί σε διεθνές επίπεδο,
β. χρήση διαφήμισης μέσω των multimedia εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες,
γ. Διαχείριση κρίσεων (Crisis Management Manual) και στρατηγικό πλάνο για προσέγγιση των διεθνών ΜΜΕ με σκοπό τη δημιουργία Brand Awareness και την επαφή με Opinion Leaders του διεθνούς τουριστικού ρεπορτάζ.
Κληθείσα να σχολιάσει τις δράσεις και τα events όπως στην έκθεση World Travel Market, είπε: «Δεν είναι εύκολη η πρόσβαση, αλλά τα καταφέραμε. Μαζί με τους ανιπεριφρειάρχες Πολιτισμού και Αθλητισμού, θα κάνουμε κοινές δράσεις για να ενώσουμε τον Τουρισμό και με άλλους χώρους».

Ερωτηθείσα, τέλος, σχετικά με το ποια θα είναι η πολιτική η οποία θα ακολουθήσει εφεξής η ίδια, ξεκαθάρισε πως μέχρι το τέλος του 2014 θα κινηθεί σύμφωνα με τα δεδομένα και κυρίως τα οικονομικά στοιχεία και τους διαθέσιμους πόρους της Περιφέρειας:
«Θα στοχεύσουμε σε κάποιες εκθέσεις που έχουν ιδιαίτερο βάρος – Για το 2015, εγώ θ’ αλλάξω σελίδα. Από εκεί και πέρα θα κάνω ό,τι πρέπει να γίνει για τον Τουρισμό».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου