Είναι καθΆ όλα νόμιμη η σύνθεση του δ.σ. της ΔΕΥΑΡ

Με την υπ’ αρίθμ. 363/2009 διάταξη της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου τίθεται στο αρχείο ως ουσία αβάσιμη η αναφορά με την οποία καταγγέλθηκαν ως παράνομοι οι διορισμοί των κ.κ. Μ. Παναγιώτου, Ρένας Μαντικού και Γ. Κωσταρίδη στο διοικητικό συμβούλιο της Δημοτικής Επιχείρισης Ϋδρευσης και Αποχέτευσης Ρόδου. (ΔΕΥΑΡ).
Η Εισαγγελία έκρινε συγκεκριμένα ότι οι ανωτέρω διορισμοί είναι απολύτως σύμφωνοι με τα οριζόμενα στον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων επισημαίνοντας μάλιστα στη διάταξη που εξέδωσε ότι τους διορισμούς αυτούς έχει εκρίνει με απόφαση του ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Η έρευνα για την υπόθεση ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2007 μετά από καταγγελία ατόμου που υπογράφει ως Λεωνίδας Παπαρηγόπουλος.
Η καταγγελία του στρεφόταν συγκεκριμένα κατά της νομιμότητας διορισμού του προέδρου του Δ.Σ. κ. Μιχαήλ Παναγιώτου, και του μέλους κ. Γεωργίου Κωσταρίδη.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τον διορισμό του πρώτου επεσήμανε… “Δεν μπορώ να φανταστώ πως ο διορισμός ενός εν ενεργεία υπαλλήλου μιας Δημοτικής Επιχείρησης, στην θέση του προέδρου του Διοικητικού της Συμβουλίου είναι νομικά και ηθικά σωστός.
Θα μπορούσε π.χ. ένας διοικητικός υπάλληλος του ΟΤΕ ή της ΔΕΗ, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να γίνει πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των οργανισμών αυτών και να εξακολουθεί να είναι εν ενεργεία υπάλληλός τους; Φαντάζομαι ΟΧΙ.
Ο κύριος Μιχαήλ Παναγιώτου, εξακολουθεί να είναι υπάλληλος της Επιχείρησης της ΔΕΥΑΡ στο Διοικητικό Συμβούλιο της οποίας είναι και πρόεδρος αφού ασφαλίζεται και πληρώνεται ως υπάλληλος από την επιχείρηση, λαμβάνοντας τις κανονικές του μηνιαίες αποδοχές (μισθό, ασφαλιστικές εισφορές, δώρα κ.λπ.)”.
Υποστήριξε ακόμη ότι σύμφωνα με τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ δύναται να λαμβάνει αποζημίωση για τις προσφερόμενες υπηρεσίες του, ποσό που δεν θα ξεπερνά το 50% των αποδοχών του Δημάρχου ισχυριζόμενος ότι ο κ. Παναγιώτου “…όχι μόνο εξακολουθεί και είναι υπάλληλος της ΔΕΥΑΡ και να πληρώνεται με πλήρεις αποδοχές, αλλά λαμβάνει και επιπρόσθετη αποζημίωση ως πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου”.
Ισχυρίστηκε παραπέρα ότι ο νόμος περί σύστασης του Διοικητικού Συμβουλίου κάθε Επιχείρησης και της ΔΕΥΑΡ επιτρέπει την εκπροσώπηση των εργαζομένων στην επιχείρηση με ένα μέλος στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Στο παρόν Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΡ οι εργαζόμενοι εκπροσωπούνται με τρεις εκπροσώπους, αφού υπάρχει ο μόνιμος εκπρόσωπος των εργαζομένων και ακόμα οι κ.κ. Κωσταρίδης Γεώργιος και Παναγιώτου Μιχαήλ.
Η έρευνα ανέλπιστα επεκτάθηκε και στον διορισμό της κ. Μαντικού.
Προέκυψε ωστόσο ότι η συγκρότηση του Δ.Σ. των Δημοτικών Επιχειρήσεων Υδρευσης και Αποχέτευσης ρυθμίζεται από το άρθρο 3 του Ν. 1069/1980 σε συνδυασμό με το άρθρο 255 του Ν. 3463/06 περί του νέου Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα.
Το άρθρο 3 παρ. 1 του Ν. 1069/1980 προβλέπει: «η υπό ενός μόνο Δήμου συνιστωμένη επιχείρησης διοικείται υπό Δ.Σ. του οποίου τα μέλη, ο Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος ορίζονται κατά τας περί συγκροτήσεως της επιτροπής δημοτικών επιχειρήσεων Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικος διατάξεις».
Σύμφωνα με την πρόβλεψη του άρθρου 255 παρ. 1 του νέου Δημοτικού Κώδικα, οι κοινωφελείς επιχειρήσεις διοικούνται από διοικητικό συμβούλιο του οποίου τα μέλη διορίζονται με τους αναπληρωτές του από το διοικητικό συμβούλιο. Από τα μέλη αυτά τουλάχιστον τρεις είναι αιρετοί εκπρόσωποι του Δήμου. Ενας είναι εκπρόσωπος των εργαζομένων στην επιχείρηση ένας είναι εκπρόσωπος κοινωνικού φορέα της περιοχής. Τα υπόλοιπα μέλη είναι δημότες ή κάτοικοι του Δήμου που έχουν πείρα ή γνώση σχετικές με το αντικείμενο της επιχείρησης».

Στην προκείμενη περίπτωση όπως έκρινε και η Εισαγγελία οι διατάξεις του νόμου εφαρμόστηκαν στο ακέραιο.