Συνέντευξη στη
Μαρία Χονδρογιάννη
«Δεν υπάρχουν καταλήψεις σε σχολεία της Ρόδου και των άλλων νησιών που λειτουργούν στην περιοχή ευθύνης μας. Οι μαθητές της Δωδεκανήσου διαθέτουν ωριμότητα και γνωρίζουν πως όλα αυτά θα λειτουργήσουν σε βάρος τους».
Στον θετικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι μαθητές της Δωδεκανήσου τα προβλήματα που παρουσιάζει ο τομέας της Παιδείας αναφέρεται, σε συνέντευξή του στη «δ», ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης.
Σε ερώτηση σχετικά με το νέο τύπο Λυκείου που έχει αναστατώσει τους μαθητές ο κ. Παπαδομαρκάκης δηλώνει:
«Πέρσι είδαμε πως ξεκίνησε η εφαρμογή των αποφάσεων με προχειρότητα. Φέτος γίνεται προσπάθεια να διορθωθούν κάποια λάθη. Πρέπει να εφαρμοσθεί κάτι για να διορθωθεί στη συνέχεια. Εκτιμώ πως δεν θα προκύψει θέμα και με τη βαθμολόγηση».
Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δηλώνει ακόμη πως είναι ελάχιστα τα κενά στις θέσεις των καθηγητών.
«Εκτιμώ πως είναι ελάχιστα, αλλά ούτε και αυτά θα έπρεπε να υπάρχουν. Για να μην υπάρχουν ελλείψεις καθηγητών στα σχολεία θα πρέπει να δρομολογούνται λύσεις από την 1η Σεπτεμβρίου», δηλώνει ο κ. Γιάννης Παπαδομαρκάκης.
Η συνέντευξή του κ. Γιάννη Παπαδομαρκάκη, αναλυτικά:
• Πώς εξελίσσεται η υπόθεση με τις καταλήψεις στα σχολεία που λειτουργούν στην περιοχή ευθύνης σας;
Δεν υπάρχουν καταλήψεις σε σχολεία της Ρόδου και των άλλων νησιών που λειτουργούν στην περιοχή ευθύνης μας. Οι μαθητές της Δωδεκανήσου διαθέτουν ωριμότητα και γνωρίζουν πως όλα αυτά θα λειτουργήσουν σε βάρος τους. Ξέρουν πως υπάρχουν και άλλες μορφές αγώνα. Τους συγχαίρω για τη στάση τους. Είμαι μαζί τους. Το ίδιο θα πρέπει να κάνουν εκπαιδευτικοί και γονείς και να στηρίξουν τα αιτήματά τους.
• Ποιά θέματα συζητήθηκαν στη συνάντηση που είχατε με τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ;
Συζητήσαμε για τα προβλήματα που έχουν. Οι μαθητές θα οργανώσουν εκδηλώσεις και θα ενημερώσουν τους πολίτες για τα αιτήματά τους.
• Θα γίνουν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας;
Όχι. Γιατί να οργανωθούν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας; Είναι μια καλή ευκαιρία για τους μαθητές να περάσουν τα μηνύματά τους με διαφορετικό τρόπο.
• Τι προβληματίζει τους μαθητές;
Προβληματίζονται για το νέο τύπο Λυκείου και την τράπεζα θεμάτων.
• Ποιά είναι άποψη σας για το νέο τύπο Λυκείου;
Μένει να δούμε στην πορεία πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Πέρσι είδαμε πως ξεκίνησε η εφαρμογή των αποφάσεων με προχειρότητα. Φέτος γίνεται προσπάθεια να διορθωθούν κάποια λάθη. Πρέπει να εφαρμοσθεί κάτι για να διορθωθεί στη συνέχεια. Εκτιμώ πως δεν θα προκύψει θέμα και με τη βαθμολόγηση. Οι μαθητές που θέλουν να εισαχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ θα τα καταφέρουν. Οι παρεμβάσεις στην Παιδεία θα έπρεπε να ξεκινήσουν από το νηπιαγωγείο και να επεκταθούν στο δημοτικό και στη συνέχεια σε βάθος χρόνου να καταλήξουν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Να μην στοχεύει μόνο στο λύκειο η όποια μεταρρύθμιση. Δεν είναι ο καθοριστικός παράγοντας της εξέλιξης της παιδείας .Ένα παιδί αρχίζει να μορφώνεται από το νηπιαγωγείο.
• Τι πιστεύτε για την τράπεζα θεμάτων;
Με κάποιες αλλαγές θα μπορούσε να βοηθήσει τους μαθητές. Πιστεύω πως θα γίνουν οι τροποποιήσεις που πρέπει.
• Υπάρχουν ζητήματα και για τον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας για αυτούς που θέλόυν να εισαχθούν στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ;
Όλα αυτά θα πρέπει να εξεταστούν και από εκείνους που λαμβάνουν τις αποφάσεις. Εγώ κάλεσα τους μαθητές για να συζητήσουμε. Τους ζήτησα να ετοιμάσουν προτάσεις. Θα βοηθήσουμε να φθάσουν εκεί που πρέπει.
• Υπάρχουν κενά στις θέσεις των καθηγητών;
Εκτιμώ πως είναι ελάχιστα, αλλά ούτε και αυτά θα έπρεπε να υπάρχουν. Ειδικά στα μικρά νησιά δεν είναι περισσότερα από 20. Δεν συμφωνώ με τις απόψεις που έχουν εκφραστεί. Εμείς έχουμε τα στοιχεία και ξέρουμε τις ελλείψεις. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι είχαμε 80 κενά. Αυτό δεν σημαίνει πως λύθηκε το πρόβλημα. Για να μην υπάρχουν ελλείψεις θα πρέπει να δρομολογούνται λύσεις από την 1η Σεπτεμβρίου.
• Θα υπάρξουν αλλαγές στα ΕΠΑΛ;
Τελούμε σε αναμονή των αλλαγών που θα γίνουν και θα καταθέσουμε τις προτάσεις μας στο υπουργείο Παιδείας.
• Θα υπάρξουν αλλαγές στον αριθμό των σχολείων;
Δεν θα αλλάξει κάτι. Δεν μας ζήτησαν να καταθέσουμε και προτάσεις για το θέμα αυτό. Δεν θα έχουμε συγχωνεύσεις σχολείων.
• Ποιές δράσεις θα υλοποιηθούν από το υπουργείο Παιδείας;
Καθημερινά υλοποιούνται δράσεις για διάφορα θέματα. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν και τα αποτελέσματα είναι θετικά.
• Πώς εξελίσσεται το θέμα με την ενδοσχολική βία;
Γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα αυτά. Εκτιμώ πως στη Ρόδο δεν υπάρχει πρόβλημα.