Κατά της παραχώρησης του αεροδρομίου Ρόδου σε ιδιώτες τάχθηκε στην προχθεσινή του συνεδρίαση το δημοτικό συμβούλιο.
Τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου έκριναν πως θα πρέπει να επαναβεβαιωθεί η απόφαση που είχε ληφθεί σε συνεδρίαση του σώματος στις 2 Απριλίου του 2014.
Στη σχετική απόφαση, αναφέρεται ότι: «Το αεροδρόμιο της Ρόδου πέραν του κοινωνικού του ρόλου αποτελεί αναπτυξιακό εργαλείο για την οικονομία και η διαχείρισή του συνδέεται άμεσα και έμμεσα με την επιβίωση του νησιού και την εθνική ασφάλεια. Τέτοιες υποδομές πρέπει να είναι και υπό τον έλεγχο των τοπικών κοινωνιών και μέρος των πόρων να διατίθεται για την περιβαλλοντική διαχείριση των πέριξ του αεροδρομίου περιοχών».
Στο ιστορικό της υπόθεσης, που αφορά την παραχώρηση του αεροδρομίου σε ιδιώτες, αναφέρθηκε στην εισήγησή του ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
«Δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην απογοητευτική εικόνα που είχε το αεροδρόμιο. Δημιουργήθηκε μεγάλο θέμα με την κυλιόμενη σκάλα. Υπάρχει και ένα μεγάλο κεφάλαιο που έχει να κάνει με τους εργαζόμενους. Να τους ακούσουμε γιατί είναι εξειδικευμένο προσωπικό. Πρέπει να λάβουμε μια απόφαση πολιτική. Δεν θα πρέπει να είμαστε απόντες από το θέμα. Πρέπει να αφουγκραζόμαστε και τις απόψεις των τοπικών φορέων. Στη συνεδρίαση κλήθηκαν εκπρόσωποι του ΕΒΕΔ και της ΕΞΡ. Κανείς από όσους ανέφερα δεν έχει αντίρρηση με την παραχώρηση του αερολιμένα σε ιδιώτες. Πρέπει το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου να θέσει τις κόκκινες διαχωριστικές του γραμμές για το θέμα», δήλωσε ο δήμαρχος Ρόδου.
Την άποψη ότι θα είναι ολέθρια για τη Ρόδο η παραχώρηση του αεροδρομίου σε ιδιώτες εξέφρασε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στην ΥΠΑ κ. Φώτης Λουλουδάκης που έκανε αναδρομή σε όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα. Κάλεσε δε τον δήμαρχο κ. Φώτη Χατζηδιάκο και τους επικεφαλής των παρατάξεων κ.κ. Στράτο Καρίκη, Χατζή Χατζηευθυμίου, Γιώργο Υψηλάντη και Τάκη Πότσο να μην δεχθούν την ιδιωτικοποίηση και να ενωθούν με τους εργαζόμενους σε ένα κοινό αγώνα.
«Ζητούμε την στήριξή όλων σας. Εάν δεν προβούμε τώρα σε ενέργειες και διαδικασίες που θα ματαιώσουν αυτά τα σχέδια, είναι δυνατόν να εγκλωβιστούμε σε δύσκολες οικονομικές καταστάσεις που δεν θα μπορούμε να ανατρέψουμε. Σας απευθύνουμε έκκληση να προβείτε σε ανοιχτές συλλογικές διαδικασίες (ανοιχτός διάλογος, συνελεύσεις, κ.α.) προκειμένου να διαφωτιστεί το όλο ζήτημα και από τη δική σας σκοπιά. Καλούμε τους φορείς να ακολουθήσουν με συνέπεια τις προεκλογικές πολιτικές τους θέσεις και δεσμεύσεις και να φανούν μπροστάρηδες όπως και στα άλλα μέρη της Ελλάδος στην προάσπιση της δημόσιας περιουσίας και των συμφερόντων του ροδιακού λαού. Ας γίνει η αρχή με ένα ομόφωνο ψήφισμα του Δ.Σ., που θα αποδοκιμάζει μια τέτοια εξέλιξη. Ας συνεχίσουμε με ενεργό συμμετοχή στις δράσεις των εργαζομένων αλλά και με διοργάνωση ανοιχτών συναντήσεων δημόσιων και δημοτικών φορέων, όπου θα υπάρξουν τοποθετήσεις και διάλογος που θα οδηγήσουν σε γόνιμα συμπεράσματα και ενέργειες που θα αποτρέψουν δυσάρεστες εξελίξεις και θα επιφέρουν γόνιμες λύσεις», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Φώτης Λουλουδάκης και πρόσθεσε πως μέσα σε λίγα χρόνια τα τέλη θα αυξηθούν στα 14,5 και τα 20 ευρώ, γεγονός που θα λειτουργήσει καταστροφικά για τη Ρόδο.
«Η διακίνηση επιβατών στα νησιά μας γίνεται μέσα από τα αεροδρόμια. Μέσα από αυτή αναπτύσσονται όλες οι δραστηριότητες του τόπου μας. Δεν είναι ιδεολογική αγκύλωση να λέμε πως το αεροδρόμιο θα πρέπει να μείνει υπό κρατικό έλεγχο. Οι δαπάνες που κερδίζει το κράτος είναι μεγαλύτερες από αυτές που καλείται να κάνει ο επενδυτής. Επιπλέον οι ιδιώτες δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν πόρους του ΕΣΠΑ που εξασφαλίστηκαν για να γίνουν έργα στα αεροδρόμια. Η Ελλάδα θα κληθεί να επιστρέψει τα χρήματα. Πρέπει να συγκροτήσουμε κίνημα για να αντισταθούμε στην ιδιωτικοποίηση. Και σαν κόμμα καλούμε το δημοτικό συμβούλιο να αναλάβει πρωτοβουλία συσπείρωσης των δυνάμεων για να πεισθεί η κοινωνία», δήλωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημήτρης Γάκης.
Στην περίπτωση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» που έχει καταστεί ασύμφορο για τις εταιρείες χαμηλού κόστους εξαιτίας των αυξήσεων στα τέλη αναφέρθηκε ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας κ. Στράτος Καρίκης.
«Με υπαιτιότητα της πολιτείας εδώ έχουμε προμελετημένο έγκλημα με υπαιτιότητα και με αμέλεια. Θέλουμε σύγχρονο αεροδρόμιο με μέριμνα του κράτους. Η Ρόδος δεν αντέχει ένα ακριβό αερολιμένα. Μας δυσαρεστεί ότι αποφασίζονται πράγματα χωρίς να μας ενημερώνει κανείς. Ας πάνε στη Νότια Ρόδο να κτίσουν ένα νέο αεροδρόμιο που χρειάζεται κιόλας. Θέλουμε εκσυγχρονισμό αλλά όχι ξεπούλημα», δήλωσε ο κ. Καρίκης.
«Μας αναφέρουν πως θα έρθει κάποιος να πάρει το αεροδρόμιο που είναι «γωνιακό μαγαζί» για 40 ή πενήντα χρόνια με την προϋπόθεση να επενδύσει 200 εκατομμύρια . Στην ουσία εμείς του διασφαλίζουμε πως σε πέντε χρόνια το σπατόσημο θα φθάνει στα 20 ευρώ. Αυτός θα κερδίσει. Οι μόνοι που έχουν να χάσουν είμαστε εμείς. Όλη αυτή η ιστορία είναι ένα ξεπούλημα. Να επαναβεβαιώσουμε την απόφαση που είχε λάβει το δημοτικό συμβούλιο στις 2 Απριλίου του τρέχοντος έτους. Να ασκηθούν και ένδικα μέσα Να αντισταθούμε. Διαφορετικά ο Δήμος θα είναι μόνο για τη διαχείριση των απορριμμάτων», τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης ΡΟΠΟΑΝ κ. Γιώργος Υψηλάντης.
«Και το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο είχε πάρει απόφαση κατά της ιδιωτικοποίησης, αλλά παραχώρησε το αεροδρόμιο στα Μαριτσά. Θα καταθέσω την πρότασή μου στο προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου το συντομότερο», δήλωσε ο επικεφαλής της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση, κ. Τάκης Πότσος.
«Ο κύκλος των χαμένων ευκαιριών διευρύνεται. Η κινδυνολογία είναι κακός σύμβουλος. Κάποιοι έλεγαν πως θα είναι ακριβό το λιμάνι του Πειραιά όταν άνοιξε το θέμα με την Cosco. Το ίδιο επιχείρημα χρησιμοποιήθηκε για την ΟΑ και την άρση του καμποτάζ. Όταν το κράτος πάει να κάνει τον επιχειρηματία γίνεται τροχοπέδη στην ανάπτυξη. Πουθενά δεν είδα ιδιώτες να κλείνουν επιχειρήσεις του δημοσίου», τόνισε ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης ΡΟΔΗ κ. Τάσος Σπανός.
Η παρέμβασή του ανάγκασε τη δημοτική σύμβουλο της παράταξης ΡΟΠΟΑΝ κ. Ευαγγελία Παναή να διαμαρτυρηθεί και να τονίσει πως ο Δήμος πρέπει να ταχθεί κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου. Η κ. Παναή εξέφρασε το φόβο πως θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες και το ακίνητο στη Βάρη.
Στα προβλήματα που θα δημιουργήσει η ιδιωτικοποίηση αλλά και στις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στον αερολιμένα αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Στέργος Στάγκας που ήρθε σε φραστική αντιπαράθεση με τον κ. Τ. Σπανό.
«Έπρεπε να βρίσκονται εδώ όλοι οι βουλευτές. Και που συζητάμε ποιός θα μας λάβει υπόψη», αναρωτήθηκε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Δώρος Κωνσταντίνου.
«Η δημοτική αρχή έχει κάνει δύο συναντήσεις ειδικά για τη Βάρη. Αισιοδοξούμε πως θα έχουμε θετική εξέλιξη. Τα ζητήματα αυτά είναι σοβαρά και δεν χωρούν λαϊκισμούς», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Ανάπτυξης κ. Γιώργος Πόκκιας.
«Το καλύτερο θα είναι να επιβεβαιώσουμε την απόφαση που έλαβε το δημοτικό συμβούλιο στις 2 Απριλίου. Συζήτηση για το θέμα θα γίνει και στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής Δήμων στις 24 Νοεμβρίου. Αν δεν εισακουστούμε, να παρέμβουμε και δικαστικά», τόνισε, κλείνοντας τη συζήτηση του θέματος, ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος.
Στην απόφαση 159/2-4-2014 αναφέρεται πως το δημοτικό συμβούλιο ζητά:
1. Την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Ρόδου από τους πόρους που εισπράττονται σε αυτό.
2. Μέρος των πόρων να διατεθεί για την περιβαλλοντική διαχείριση των πέριξ του αεροδρομίου περιοχών και πρέπει να υπάρξουν αντισταθμιστικά οφέλη στις συγκεκριμένες περιοχές.
3. Τα δεκάδες εκατομμύρια που εισπράχθηκαν πρέπει να επενδυθούν στο αεροδρόμιο Ρόδου που είναι από τα πιο προσοδοφόρα.
4. Είναι αντίθετο σε ενέργειες, όπως αυτές του ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή της παραχώρησης του Αεροδρομίου ΔΙΑΓΟΡΑΣ Ρόδου.
5. Είναι υπέρ της ανάπτυξης και των επενδύσεων πάντα όμως με την ενημέρωση και συνηγορία των τοπικών κοινωνιών και με όρους και προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την τοπική ανάπτυξη.
6. Η τιμολογιακή πολιτική να είναι ανταγωνιστική σε σχέση με άλλους τουριστικούς προορισμούς και να διασφαλίζει την τουριστική περαιτέρω ανάπτυξη του νησιού.
https://www.dimokratiki.gr/12-11-2014/kata-tis-parachorisis-tou-aerodromiou-se-idiotes-dimotiko-simvoulio-rodou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.