Κολλημένο εδώ και αρκετές ημέρες στα γρανάζια της διαβούλευσης με συναρμόδια υπουργεία βρίσκεται το νομοσχέδιο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Ναυτιλίας για τα σκάφη αναψυχής, διατάξεις του οποίου έχουν προκαλέσει τις αντιδράσεις και ναυτεργατικών σωματείων.
Ενα νομοσχέδιο που έχει περάσει από σαράντα κύματα, τέθηκε σε διαβούλευση, επεξεργάστηκε αρκετές φορές και όποτε φθάνει ένα βήμα πριν από την είσοδό του στη Βουλή κάτι εμφανίζεται και το κρατά στα συρτάρια των υπουργικών γραφείων. Στον Πειραιά δεν είναι λίγοι εκείνοι που το χαρακτηρίζουν «στοιχειωμένο».
«Πάγωσε» στην Αθήνα
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην παρούσα φάση η διαδικασία της συλλογής υπογραφών από τους συναρμόδιους υπουργούς έχει «παγώσει» στο γραφείο της υπουργού Τουρισμού κυρίας Ολγας Κεφαλογιάννη, η οποία φέρεται να έχει εκφράσει ενστάσεις σε ορισμένα ζητήματα.
Πηγές από το κτήριο της Ακτής Βασιλειάδη σημείωναν ότι πρόθεση του υπουργού Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη ήταν να έχει προηγηθεί διευρυμένος διάλογος με φορείς και παράγοντες του χώρου αλλά και τους συναρμόδιους υπουργούς προτού φθάσει το νομοσχέδιο στη Βουλή. Ο υπουργός Ναυτιλίας θεωρεί ότι «το νομοσχέδιο μπορεί να φέρει χρήματα στη χώρα και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας σε μια δύσκολη περίοδο για την πατρίδα μας».
Εντύπωση και ερωτήματα πάντως προκάλεσε στον Πειραιά το γεγονός ότι η υπουργός Τουρισμού στην παρουσίαση των προτεραιοτήτων της στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας της ΕΕ αναφέρθηκε κυρίως στο θέμα του θαλάσσιου τουρισμού, που προωθείται όμως από κοινού με το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Οπως αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα του υπουργείου Τουρισμού, «η ελληνική προεδρία στον τομέα του Τουρισμού θα ασχοληθεί με την ολοκληρωμένη διαχείριση του θαλάσσιου και παράκτιου τουρισμού. Η κατηγορία αυτή έχει σημαντική επίδραση στις εθνικές οικονομίες πολλών κρατών-μελών… Η συνεισφορά της βιομηχανίας του θαλάσσιου τουρισμού στην οικονομική μεγέθυνση και στην πραγματική οικονομία της ΕΕ είναι εξαιρετικά σημαντική, αποφέροντας ετησίως 38 δισ. ευρώ και 327.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας».
Στο ίδιο σημείωμα επισημαίνεται ακόμη: «Παραδοσιακά η Ελλάδα, με τη δεύτερη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην ΕΕ αποδίδει ιδιαίτερη έμφαση στον θαλάσσιο και στον παράκτιο τουρισμό. Η Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική της ΕΕ αποτελεί καίρια οριζόντια πολιτική της ελληνικής προεδρίας».
«Τορπίλες» και πέρυσι
Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει τέτοια εμπλοκή. Υπενθυμίζεται ότι και πέρυσι τον Μάιο ο προκάτοχος του υπουργού Ναυτιλίας κ. Κωστής Μουσουρούλης είχε δεχθεί «τορπίλες» για διατάξεις του ίδιου νομοσχεδίου και μία από αυτές προερχόταν πάλι από το υπουργείο Τουρισμού.
Τότε σε ενημερωτικό σημείωμα για ζητήματα θαλασσίου τουρισμού με αφορμή το 2o Posidonia Sea Tourism Forum εκφραζόταν η πλήρης διαφωνία ως προς το τέλος πλεύσης και παραμονής.
Χαρακτηριστικό ήταν το ακόλουθο απόσπασμα του σημειώματος: «Με τη συνδρομή όμως των συναρμόδιων υπουργείων, αλλά και όλων των ενασχολουμένων με το yachting, πιστεύουμε ότι είναι εφικτό να εισαγάγουμε άμεσα ένα εντελώς νέο και σύγχρονο πλαίσιο για την ανάπτυξή του.
Οι μέχρι τώρα (και ιδιαίτερα οι πιο πρόσφατες) προσπάθειες δεν βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση».
Σημειώνεται ότι στο νομοσχέδιο απουσιάζουν οι διατάξεις για το τέλος παραμονής και πλόων των σκαφών αναψυχής, οι οποίες – όπως είχε αποκαλύψει «Το Βήμα» στις 27 Σεπτεμβρίου – αποφασίστηκε να ενταχθούν σε ξεχωριστό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.