Τον κίνδυνο που διατρέχουν οι ξενοδόχοι από το ενδεχόμενο πτώχευσης τουριστικών πρακτορείων του εξωτερικού και τις μεγάλες απώλειες χρημάτων, έθεσε ως στόχο γνωστό ασφαλιστικό γραφείο της Ρόδου και προς το σκοπό αυτό κατάφερε να συνάψει συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας με τον μεγαλύτερο ασφαλιστικό φορέα του κόσμου. Αυτό που παρέχεται για πρώτη φορά στη Ρόδο είναι ασφαλιστική κάλυψη για την απώλεια χρημάτων, στην περίπτωση που ο τουριστικός οργανισμός πτωχεύσει.
Πιο συγκεκριμένα, το προϊόν αυτό έφερε στη Ρόδο ο ασφαλιστής κ. Μιχάλης Σπανουδάκης, ο οποίος με δηλώσεις που έκανε προς τη «δημοκρατική», ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο καλύπτεται ο ασφαλισμένος έναντι των τουριστικών οργανισμών. «Πρόκειται για ειδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο που γίνεται με αποκλειστικό σκοπό την καταβολή των χρημάτων που χάνουν οι ξενοδόχοι σε περίπτωση πτώχευσης κάποιου τουριστικού οργανισμού», δήλωσε ο κ. Μιχάλης Σπανουδάκης και εξήγησε ότι «η ασφαλιστική κάλυψη γίνεται από έναν από τους μεγαλύτερους ασφαλιστικούς οργανισμούς του κόσμου, που έχει έδρα το Λονδίνο».
Σύμφωνα με τον κ. Σπανουδάκη, «ο ξενοδόχος που ενδιαφέρεται να προχωρήσει σε μια τέτοια ενέργεια, αρχικώς επιλέγει έναντι ποιών πρακτορείων θέλει να εξασφαλιστεί. Εάν δηλαδή, ο ξενοδόχος συνεργάζεται με 10 πρακτορεία και κάποιο από αυτά τον έχει προπληρώσει, τότε εάν δεν το επιθυμεί, αυτό δεν θα το συμπεριλάβει στο συμβόλαιο. Στο συμβόλαιο θα εγγραφούν τα υπόλοιπα πρακτορεία και οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί».
Στη συνέχεια ακολουθεί η φάση της αξιολόγησης. Όπως, περιέγραψε ο κ. Σπανουδάκης, «το γραφείο μας αποστέλλει στο Λονδίνο τη λίστα με τα πρακτορεία έναντι των οποίων θα ζητηθεί ασφαλιστική κάλυψη. Η ασφαλιστική εταιρεία θα προχωρήσει σε διερεύνηση της ταυτότητας των πρακτορείων και εντός 48 ωρών δίνει απάντηση για το εάν αποδέχεται το ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή όχι». Αυτού του είδους η αξιολόγηση αποτελεί και μια καλή ένδειξη για τον ίδιο τον ξενοδόχο για το πόσο αξιόπιστο είναι το κάθε πρακτορείο που συνεργάζεται, συνεπώς το όφελος για τον επιχειρηματία είναι πολλαπλό.
Για τα υπογεγραμμένα συμβόλαια, υπάρχει πλήρης κάλυψη των χρημάτων που χάνονται σε περίπτωση πτώχευσης. «Προσοχή» τόνισε προς τη «δημοκρατική» ο κ. Μ. Σπανουδάκης. «Η κάλυψη αφορά την πτώχευση του πρακτορείου, όπως εκείνες που είδαμε τα τελευταία χρόνια να συμβαίνουν στη Ρωσική αγορά και όχι μόνο. Εάν κάποιο πρακτορείο απλώς δεν θέλει να πληρώσει την επιταγή που έδωσε στον ξενοδόχο (χωρίς να υπάρχει πτώχευση) τότε αυτή η άρνηση δεν καλύπτεται από το συμβόλαιο».
Ηδη, το ενδιαφέρον των ξενοδόχων να ενημερωθούν για το συγκεκριμένο ασφαλιστικό προϊόν είναι σημαντικό. «Ερχονται οι επιχειρηματίες στο γραφείο, κάνουν ερωτήσεις, τους εξηγούμε κι εμείς όλα όσα αφορούν τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα. Αυτές οι υποθέσεις απαιτούν σοβαρή δουλειά, υπεύθυνη δουλειά και κυρίως έναν παγκόσμιο ασφαλιστικό οργανισμό που να μπορεί να υποστηρίξει συμβόλαια τέτοιας κατηγορίας».
Το κόστος ενός τέτοιου συμβολαίου, όπως το ανέλυσε ο κ. Σπανουδάκης προς τη «δημοκρατική», δεν βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Αυτό το στοιχείο καθιστά το συμβόλαιο έναντι πτώχευσης, ως μια πραγματική ευκαιρία για όλους εκείνους που επιθυμούν στη διάρκεια της σεζόν να δουλεύουν χωρίς το φόβο απώλειας των χρημάτων τους.
Οι ασφαλίσεις
για τα τραπεζικά δάνεια
Μεγάλο μερίδιο στην ασφαλιστική αγορά αποτελούν σήμερα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια για τα τραπεζικά δάνεια. Οι τράπεζες, προκειμένου να χορηγήσουν κάποιο δάνειο, υποχρεώνουν τον δανειολήπτη να προχωρήσει στην πραγματοποίηση ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Συνήθως αυτά τα συμβόλαια κοστίζουν αρκετά και αποτελούν πρόσθετη επιβάρυνση για τα ίδια τα δάνεια.
«Δεν είναι υποχρεωτικό για τον δανειολήπτη να κάνει ασφαλιστήριο συμβόλαιο στην τράπεζα», τόνισε στις δηλώσεις που έκανε προς τη «δημοκρατική» ο κ. Σπανουδάκης. «Ο επιχειρηματίας έχει το δικαίωμα να επιλέξει όποια ασφαλιστική εταιρεία επιθυμεί, όποιον ασφαλιστή θέλει εκείνος, αρκεί το συμβόλαιο που θα υπογράψει να καλύπτει τις προϋποθέσεις που θέτει η τράπεζα. Μάλιστα, σήμερα στην αγορά υπάρχουν αρκετά, καλά ασφαλιστήρια συμβόλαια, τα οποία καλύπτουν και την αστική ευθύνη του ξενοδόχου (για περιπτώσεις δηλητηριάσεων, ατυχημάτων ή άλλων καταστάσεων), καλύπτουν τις προϋποθέσεις των τραπεζικών δανείων και ταυτόχρονα είναι πιο φθηνά από τα απλά ασφαλιστήρια συμβόλαια δανείου των τραπεζών».
Ο κλάδος της ασφάλισης
Σήμερα η ιδιωτική ασφάλιση βρίσκεται στην αιχμή του δόρατος των εξελίξεων. Από τη μία πλευρά τα πτωχευμένα ασφαλιστικά ταμεία του κράτους, από την άλλη η ανάγκη για ουσιαστικές καλύψεις, έχουν ανεβάσει τον πήχη αρκετά ψηλά. «Το επάγγελμα του ασφαλιστή είναι ένα πολύ σοβαρό επάγγελμα γι’ αυτό και πια δεν υπάρχουν περιθώρια για μη επαγγελματίες στο χώρο».
Πρακτικά, εκείνο που πλέον πρέπει να προσέχουν όλοι οι εν δυνάμει ασφαλιζόμενοι, είναι το πρόσωπο που έχουν απέναντί τους. Επί χρόνια η ασφαλιστική αγορά είχε πληθώρα προσώπων που έμπαιναν στο χώρο μόνο και μόνο επειδή αναζητούσαν μια δουλειά για τρεις – τέσσερις μήνες. Ισα – ίσα μέχρι να λήξει η ανεργία τους και να επιστρέψουν στην εποχική απασχόληση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπογράφονται συμβόλαια από κακώς ενημερωμένους πελάτες. Ετσι, εξαιτίας αυτής της κατάστασης, η ιδιωτική ασφάλιση ήταν από πολλούς κατακριτέα, επειδή ακριβώς δεν φρόντισαν να επιλέξουν τον κατάλληλο ασφαλιστή για να τους ενημερώσει επαγγελματικά.
«Πιστεύω ότι τώρα η αγορά μας έχει σταθεροποιηθεί και με τους κανονισμούς που υπάρχουν σε ό,τι αφορά τους ασφαλιστές, είναι πια σπάνιο το φαινόμενο να βγαίνει κάποιος με συμβόλαια στο χέρι, χωρίς να έχει τις απαιτούμενες γνώσεις» απάντησε ο κ. Σπανουδάκης, στο σχετικό ερώτημα της «δημοκρατικής».
Σήμερα, ο μεγάλος ανταγωνιστής στην ασφαλιστική αγορά είναι το Ιντερνετ και οι πελάτες εκείνοι που επιλέγουν τα συμβόλαια με γνώμονα ποιο είναι πιο φθηνό (με διαφορά δύο – τριών ευρώ) κι όχι με γνώμονα τις πραγματικές του ανάγκες. Ωστόσο, οι απρόσωπες ασφάλειες μέσω του ίντερνετ ακόμα δεν έχουν καταφέρει να αντικαταστήσουν την προσωπική φροντίδα που κάνει ο κάθε ασφαλιστής, στην περίπτωση που ο πελάτης του αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα, είτε αυτό είναι ένα τροχαίο ατύχημα, είτε κάτι πολύ πιο σοβαρό.