Ρεπορτάζ

Σχεδιάζεται και 2ο κατάστημα ZARA με προσανατολισμό τα είδη για το σπίτι

Ακόμα πιο σκληρό ανταγωνισμό στη λιανική αγορά επιφυλάσσει το 2015 για τον εμπορικό κόσμο της Ρόδου, καθώς καλά πληροφορημένες πηγές της «δημοκρατικής» αναφέρουν ότι έχει ξεκινήσει σε κεντρικό επίπεδο η συζήτηση για το άνοιγμα και 2ου καταστήματος Zara στο νησί. Το δεύτερο κατάστημα του πολυεθνικού κολοσσού θα έχει ως αντικείμενο το εμπόριο ειδών για το σπίτι και θα λειτουργεί κάτω από την επωνυμία Zara Home.
Πιο συγκεκριμένα, η Ρόδος έχει αναδειχθεί ως μια απολύτως χρυσοφόρα περιοχή για τα ελληνικά δεδομένα του ομίλου Inditex, υπό την ομπρέλα του οποίου λειτουργούν τα καταστήματα Zara, Zara Home, Oysho, Pull & Bear, Bershka, Massimo Dutti και Stradivarius. Τα καταστήματα του ομίλου στο νησί μας έχουν καταφέρει να κερδίσουν το πιο μεγάλο κομμάτι της λιανικής αγοράς ένδυσης, καθώς κι ένα σημαντικό κομμάτι της τοπικής αγοράς υπόδησης. Υπενθυμίζεται ότι ήδη στην πόλη της Ρόδου λειτουργούν τα καταστήματα Zara, Pull & Bear, Bershka και Oysho, που ανήκουν όλα στον ίδιο όμιλο.
Τα εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα που έχουν φέρει τα καταστήματα της Ρόδου, έχουν θέσει το νησί στο τραπέζι των συζητήσεων για το εδώ άνοιγμα και των υπολοίπων επωνυμιών, αρχής γενομένης από το Zara Home. Το τελευταίο εξειδικεύεται στην πώληση ειδών για το σπίτι και καλύπτει μια τεράστια γκάμα αναγκών. Υφάσματα (κουρτίνες, σεντόνια, πετσέτες κλπ), μικροέπιπλα, κουζινικά, είδη διακόσμησης, δώρα, αρωματικά, εποχικά είδη (για Χριστούγεννα κλπ) όλα θα βρεθούν σε πρώτη γραμμή προσφοράς και στη Ρόδο.
Στην πράξη, δεκάδες καταστηματάρχες θα βρεθούν αντιμέτωποι με έναν εξαιρετικά σκληρό αντίπαλο, που έχει τη δυνατότητα να ανανεώνει διαρκώς το εμπόρευμά του και παράλληλα να διατηρεί τιμές σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Αυτή δυστυχώς είναι η γυμνή αλήθεια και αυτή οδηγεί καθημερινά εκατοντάδες πελάτες της Ρόδου στα καταστήματα του συγκεκριμένου ομίλου.
Οι τελικοί καταναλωτές, από τη δική τους πλευρά είναι σίγουρο ότι θα λειτουργήσουν με γνώμονα τις ανάγκες και τα θέλω τους, χωρίς να συνυπολογίσουν τις επιπτώσεις που προκαλούνται γενικότερα στην τοπική οικονομία από την ανάπτυξη μόνο συγκεκριμένων επιχειρήσεων. Οι Ροδίτες αγοραστές, στα χρόνια που πέρασαν έχουν αποδείξει ότι αδιαφορούν πλήρως για το που καταλήγουν τα χρήματα που δαπανούν κι εάν τελικά η όλη καταναλωτική τους συμπεριφορά θα τους γυρίζει στο μέλλον ως μπούμερανκ με ανυπολόγιστες επιπτώσεις.
Σε ό,τι αφορά το Zara Home για τη Ρόδο αναμένονται αποφάσεις από τους πρώτους κι όλας μήνες του νέου έτους. Οι αποφάσεις αφορούν το χώρο και την κατάλληλη προετοιμασία του.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αποδείξει ότι μπορεί να λειτουργήσει πολύ γρήγορα, να διαθέσει για τις κατασκευές τόσα χρήματα όσα χρειάζονται προκειμένου η διαμόρφωση των καταστημάτων της να γίνει μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι χρειάσθηκαν μόλις τέσσερις μήνες για να προετοιμαστεί κατάλληλα και να λειτουργήσει στο Zara Home στην Πάτρα. Το πλάνο της εταιρείας προβλέπει την άμεση δημιουργία ακόμα τριών παρόμοιων καταστημάτων στην Ελλάδα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Inditex στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει μέσο ετήσιο τζίρο 350 – 400 εκατομμύρια ευρώ. «Ναυαρχίδα» του ομίλου είναι η επωνυμία Zara που σήμερα αριθμεί 47 καταστήματα στην Ελλάδα, από τα οποία τα 20 βρίσκονται στην Αθήνα.

«Οι καταναλωτές πρέπει να στραφούν στα τοπικά καταστήματα»

«Οι πολιτικές εξελίξεις, το κλίμα αβεβαιότητας και η πληθώρα των φόρων που έπρεπε να καταβληθούν πριν από τη λήξη του έτους, έφεραν αρνητικά αποτελέσματα για τον εμπορικό κόσμο στην περίοδο των εορτών».
Τη δήλωση αυτή έκανε προς τη «δημοκρατική» ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος υποστήριξε ότι «σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία ο Δεκέμβριος δείχνει σε εθνικό επίπεδο μείωση εισπράξεων σε ποσοστό 20% έναντι του Δεκεμβρίου του 2013». Μάλιστα ο ίδιος υπενθύμισε ότι και το 2013 ήταν μια κακή χρονιά για το λιανεμπόριο (όπως και για όλες τις πτυχές της οικονομίας).
Ο κ. Κορκίδης τόνισε πως «η υστέρηση στις αγορές αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στο κλίμα ανασφάλειας των ημερών που με τη σειρά του οδήγησε πολλούς καταναλωτές να περιορίσουν τις δαπάνες τους, αλλά κυρίως οφείλεται στην φορολογική καταιγίδα που πριν από το τέλος του έτους απαιτούσε την αποπληρωμή της τέταρτης δόσης του ΕΝΦΙΑ, την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, την δεύτερη δόση της ρύθμισης χρεών του δημοσίου και άλλες υποχρεώσεις».
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, μέσω της «δημοκρατικής» εξήγησε ότι «στις εποχές που διανύουμε, οι οποίες είναι εξαιρετικά δύσκολες, οφείλουμε όλοι να υποστηρίξουμε τις τοπικές αγορές, να στραφούμε στα τοπικά καταστήματα, τα οποία παρέχουν και υψηλής ποιότητας εμπορεύματα και ανταγωνιστικές τιμές». Η στροφή στα τοπικά καταστήματα είναι επιτακτική καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν για την Ελλάδα και τα ανέλυσε ο κ. Κορκίδης «το μεγαλύτερο ποσοστό του εθνικού τζίρου για το εμπόριο το έχουν κερδίσει ελάχιστες αλυσίδες ένδυσης, διατροφής και παιχνιδιών».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου