4 προτάσεις για νέες συμβάσεις στις άγονες γραμμές

Από τον πρώτο διαγω-νισμό απουσιάζει πλήρως ο Γεράσιμος Αγούδημος, ενώ ο Φώτης Μανούσης συμμετείχε μόνο σε μία γραμμή χωρίς, κατά πληροφορίες, να καταθέσει εγγυητική επιστολή.
Τέσσερις προτάσεις για πολυετείς συμβάσεις κατατέθηκαν στον πρώτο διαγωνισμό του υπουργείου Ναυτιλίας που πραγματοποιήθηκε χθες, για την κάλυψη των άγονων γραμμών στη νέα δρομολογιακή περίοδο 2009-2010. Ο δεύτερος διαγωνισμός πραγματοποιείται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ενώ το ανώτατο πλαφόν σε επιδοτήσεις που έχει αποφασίσει να διαθέσει το ΥΕΝ και για τους δύο διαγωνισμούς είναι τα 110 εκατ. ευρώ.
Από τον πρώτο διαγωνισμό απουσιάζει πλήρως ο Γεράσιμος Αγούδημος, ενώ ο Φώτης Μανούσης συμμετείχε μόνο σε μία γραμμή χωρίς, κατά πληροφορίες, να καταθέσει εγγυητική επιστολή.
H Βlue Star Ferries του ομίλου Attica κατέθεσε για πρώτη φορά προσφορές για τη σύναψη 10ετών συμβάσεων σε δύο γραμμές των Κυκλάδων. Σύμφωνα με στελέχη της, με βάση τις τιμές των καυσίμων τα προσφερόμενα τιμήματα στους διαγωνισμούς είναι ελκυστικά, ενώ, από την άλλη πλευρά, η εταιρεία ενισχύει τη θέση της στην αγορά των Κυκλάδων έναντι ανταγωνιστών της.
Η BSF προτείνει τη δρομολόγηση του Blue Star Naxos στη γραμμή Πειραιάς -Πάρος -Νάξος -Ηρακλειά -Σχουνούσα -Κουφονήσια -Κατάπολα και του ίδιου πλοίου στη γραμμή Πειραιάς -Πάρος -Νάξος -Δονούσα -Αιγιάλη -Αστυπάλαια.
Σύμβαση
Η ΝΕΛ προτείνει το πλοίο της “Ταξιάρχης” με 12ετή σύμβαση για τη γραμμή Λαύριο -Αγ. Εστράτιος -Λήμνος. Το πλοίο μετά τα τρία έτη θα αντικατασταθεί με πλοίο κατασκευής 1997-2003.
Στην ίδια γραμμή ζητά 2ετή δρομολόγηση η ΣΑΟΣ του Φ. Μανούση με το πλοίο “Εξπρές Λήμνος”.
Η ΝΕΛ διεκδικεί ακόμα τη σύναψη 12ετούς σύμβασης στη γραμμή Λαύριο ή Ραφήνα -Ψαρά -Μεστά Χίου με το πλοίο Παναγία Θαλασσινή (σημαία Μάλτας) το οποίο σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει επίσης να αντικατασταθεί με πλοίο κατασκευής 1997-2003.
Η ΑΝΕΚ με το πλοίο Ιεράπετρα ζητά 2ετή σύμβαση στη γραμμή Πειραιάς -Πάτμος -Λειψοί -Λέρος -Κάλυμνος -Κως -Σύμη -Ρόδος.
Η θυγατρική της, ΛΑΝΕ, με το πλοίο “Βιτσέντζος Κορνάρος” ζητά 2ετή σύμβαση στις γραμμές Πειραιάς -Μήλος -Φολέγανδρος -Σίκινος -Ιος -Θήρα και Πειραιάς -Θήρα -Ανάφη.
Το πλοίο “Αγιος Γεώργιος” του Β. Βεντούρη προτείνει σύναψη διετών συμβάσεων στις γραμμές Πειραιάς -Σίφνος -Φολέγανδρος -Σίκινος -Ιος -Θήρα και Πειραιάς -Μήλος -Φολέγανδρος -Σίκινος -Ιος -Θήρα.
Το πλοίο “Αδαμάντιος Κοραής” της ΑΝΝΕΖ ζητά ένα έτος δρομολόγηση στις γραμμές Πειραιάς -Θήρα -Ανάφη και Πειραιάς -Μήλος -Φολέγανδρος -Σίκινος -Ιος -Θήρα.
Χωρίς προσφορές έμειναν οι γραμμές: Πειραιάς -Μήλος -Σίφνος -Κίμωλος και Θεσσαλονίκη -Σποράδες -Κυκλάδες -Ηράκλειο (Κρήτη).
Οπως ανέφεραν οι συμμετέχοντες στον χθεσινό διαγωνισμό, οι υπηρεσίες του υπουργείου ζήτησαν την κατάθεση όλων των δικαιολογητικών εξ αρχής και όχι απλών υπεύθυνων δηλώσεων.
Υπολογίζεται ότι σε ένα διάστημα 10 ημερών θα έχει συνταχθεί το πρακτικό της επιτροπής, προκειμένου στη συνέχεια να κατατεθούν οι όποιες ενστάσεις από τους συμμετέχοντες.