Αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική τουριστική αγορά τα «επώνυμα» ξενοδοχεία, τα τελευταία χρόνια. Τόσο οι ελληνικές όσο και οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες διεύρυναν τον αριθμό των μελών τους με αποτέλεσμα τα «επώνυμα» ξενοδοχεία να ανέλθουν φέτος στη χώρα μας στα 431 με συνολικά πάνω από 77.000 δωμάτια.
Αυτό προκύπτει από τη μελέτη «The 2009 Greek Hotel Branding Report» που δημοσιεύτηκε πρόσφατα από τον Δρα. Δημήτρη Κούτουλα, σύμβουλο επιχειρήσεων στο χώρο του τουρισμού και του ξενοδοχειακού κλάδου και πανεπιστημιακό. «Όταν το 2005 πραγματοποίησα την πρώτη καταγραφή ξενοδοχειακών brands στην Ελλάδα, εντόπισα 71 μάρκες και 296 ξενοδοχεία που ήταν ενταγμένα σε αυτές», ανέφερε ο Δ. Κούτουλας κατά την παρουσίαση της μελέτης. «Φέτος οι αντίστοιχοι αριθμοί είναι 113 brands κόςαι 431 ξενοδοχεία, γεγονός που δείχνει αφενός ότι κάποιες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μεγαλώνουν και αφετέρου ότι πολλοί ιδιοκτήτες θέλουν να εντάξουν τις μονάδες τους σε δυναμικές αλυσίδες.»
Παρά την αύξησή τους, τα «επώνυμα» ξενοδοχεία αποτελούν μόλις το 4% στο σύνολο των ξενοδοχείων της Ελλάδας. Λόγω του μεγάλου μεγέθους τους, αυτές οι μονάδες αντιπροσωπεύουν το 19% όλων των ξενοδοχειακών δωματίων της χώρας (το μέσο ελληνικό ξενοδοχείο έχει 42 δωμάτια, ενώ το μέσο «επώνυμο» ξενοδοχεία 180 δωμάτια). Aυτό το μερίδιο δείχνει τη συγκριτικά μικρή διείσδυση των brands στην Ελλάδα, όταν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες ανήκει το 25-40% της συνολικής ξενοδοχειακής δυναμικότητας στις επώνυμες ξενοδοχειακές αλυσίδες.
Την πρώτη θέση μεταξύ των μεγαλυτέρων ξενοδοχειακών brands της Ελλάδας καταλαμβάνουν τα Mitsis Hotels με 16 μονάδες και συνολικά 4.787 δωμάτια που αντιστοιχούν στο 1,2% όλων των ξενοδοχειακών δωματίων της χώρας. Ακολουθεί η Grecotel των 19 μονάδων και των 4.473 δωματίων, η οποία μαζί με την αδελφή αλυσίδα Classical Hotels (11 μονάδες, 1.569 δωμάτια) συνθέτει τον Όμιλο Ν. Δασκαλαντωνάκη. ¶λλες μεγάλες ελληνικές αλυσίδες είναι η Αldemar, η Helios Hotels & Resorts και η DivaniCollection, ενώ αξιοπρόσεκτη είναι η ταχεία ανάπτυξη δύο νέων εταιριών, της Aquis και της Mareblue.
Όμως και σε τοπικό επίπεδο παρατηρείται η καθιέρωση μεγάλων ξενοδοχειακών brands όπως στην περίπτωση των ομίλων Κυπριώτη και Esperia στα Δωδεκάνησα και της G-Hotels στη Χαλκιδική.
Αξιοπρόσεκτη είναι η παρουσία αρκετών κυπριακών ξενοδοχειακών ομίλων στην Ελλάδα ιδίως από πλευράς της LοuisHotels και της ΑtlanticaHotels (η τελευταία ανήκει σε ποσοστό 50% στην ΤUI).
Αντιθέτως, οι πολυεθνικοί ξενοδοχειακοί όμιλοι δραστηριοποιούται σε περιορισμένο μόνο βαθμό στην Ελλάδα – με εξαίρεση την ΒestWestern των 22 ξενοδοχείων – με τη Ηilton και την Accor να έχουν απωλέσει κάποιες από τις μονάδες τους τα τελευταία χρόνια.
Οι μόνες πολυεθνικές με αξιόλογη αύξηση των ξενοδοχείων τους στην Ελλάδα είναι η αμερικανική Starwood μέσω των brands Luxury Collection και Westin καθώς και οι ισπανικές Iberostar και SolMelia.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/afxisi-eponimon-xenodochion-stin-elliniki-touristiki-agora/