Μήνυση με την οποία ζητείται η άσκηση ποινικής δίωξης και η παραπομπή σε δίκη ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου ενός πραγματογνώμονα τροχαίων ατυχημάτων, κατοίκου Ρόδου, για το αδίκημα της ψευδορκίας υπέβαλε την Παρασκευή ενώπιον του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου, ένας κάτοικος της Ιαλυσού, που έχασε τον γιο του σε τροχαίο ατύχημα τα ξημερώματα της 14ης Ιουλίου 2012.
Το ατύχημα σημειώθηκε την 05.50 ώρα της 14ης Ιουλίου 2012, στην περιοχή Κρητικά Ρόδου, πλησίον του νυχτερινού κέντρου “Αστρα” με θύμα τον 36χρονο Ροδίτη Σταύρο Αυγέρη του Αθανασίου.
Ο 36χρονος διέσχιζε πεζός το οδόστρωμα και παρασύρθηκε από το υπ’ αριθμ. ΡΟΚ2218 ΙΧ αυτοκίνητο, τύπου Volkswagen Polo, που οδηγούσε ένας 24χρονος και είχε κατεύθυνση προς την Ιαλυσό.
Το δικηγορικό γραφείο, που εκπροσωπεί την οικογένεια του θύματος, εντόπισε, σφάλματα και αυθαίρετα συμπεράσματα στην έκθεση πραγματογνωμοσύνης.
Όπως τονίζεται στη μήνυση, το παραλιακό κέντρο διασκέδασης, βρίσκεται στο αριστερό ρεύμα του δρόμου, όπως κατευθύνεται κανείς από την πόλη της Ρόδου προς την Ιαλυσό και στο δεξί ρεύμα, όπως κατευθύνεται κανείς από την Ιαλυσό προς την πόλη της Ρόδου.
Έμπροσθεν ακριβώς της εισόδου του νυχτερινού καταστήματος, υπάρχει τσιμεντένιος διάδρομος, μήκους περίπου πέντε μέτρων, που οδηγεί από την είσοδο του καταστήματος στο κεντρικό δρόμο (στο ρεύμα που κατευθύνεται από την Ιαλυσό στη Ρόδο). Εκεί, υπάρχει διάβαση πεζών, που επιτρέπει στους θαμώνες του κέντρου, να διασχίζουν κάθετα το δρόμο με ασφάλεια. Δηλαδή, να βρεθούν απέναντι, στο πεζοδρόμιο που ευρίσκεται στο ρεύμα κυκλοφορίας, που οδηγεί από την πόλη της Ρόδου προς την Ιαλυσό. Η διάβαση αυτή είναι ενιαία, αλλά πρακτικά χωρίζεται σε δύο τμήματα από νησίδα, η οποία ευρίσκεται στο μέσον της οδού, δηλαδή ανάμεσα στα δύο αντίθετα ρεύματα κυκλοφορίας τα οποία και χωρίζει με τη σειρά της.
Στο δρόμο αυτό, η λωρίδα κυκλοφορίας, έχει πλάτος 3,7 μέτρα ανά κατεύθυνση, ο δε φωτισμός την νύχτα είναι επαρκέστατος με φωτιστικές κολώνες διπλών λαμπών, σε απόσταση δεκαπέντε μέτρων μεταξύ τους. Επιπλέον, υπάρχει πρόσθετο έρεισμα-χώρος πλάτους 2,10 μέτρων εκατέρωθεν της οδού, για την στάθμευση αυτοκινήτων (πέραν δηλαδή των 3,7 μέτρων του πλάτους της κάθε λωρίδας της οδού) και έτσι το οδόστρωμα σε κάθε ρεύμα φθάνει σε πλάτος τα 5,8 μέτρα, εκ των οποίων, όπως ανεφέρθη, τα 3,7 μέτρα είναι ο δρόμος, επί του οποίου κινούνται τα οχήματα και 2,10 μέτρα, είναι η διάσταση του οδοστρώματος που έχει διαμορφωθεί σε θέσεις στάθμευσης, για τα εκάστοτε αυτοκίνητα. Έτσι, όπως υποστηρίζεται, η στάθμευση των αυτοκινήτων, δεν προκαλεί καμία μείωση του πλάτους του οδοστρώματος και δεν εμποδίζεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων, επί της οδού αλλά και η ορατότητα των οδηγών.
Επιπροσθέτως δε, υπάρχει πεζοδρόμιο πλάτους από 1,90 έως 2,50 εκατέρωθεν της οδού.
Πέραν των ανωτέρω, στο δρόμο αυτό, που είναι μιας λωρίδας κυκλοφορίας μεν, το πλάτος της δε, όπως ανεφέρθη είναι καταφανώς μεγαλύτερο από αυτό που προβλέπεται για μία λωρίδα κυκλοφορίας, ανά κατεύθυνση, υπάρχει η προαναφερθείσα νησίδα, η οποία χωρίζει τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.
Επ’ αυτής, υπάρχει χαμηλότατο χορτάρι και πέτρες τοποθετημένες αισθητικά, εις τρόπον ώστε, να μην δημιουργείται κανένα οπτικό εμπόδιο, για τον οδηγό που κινείται με κατεύθυνση από την πόλη της Ρόδου προς την Ιαλυσό και αντίθετα. Αυτό έχει ως συνέπεια, ο εκάστοτε οδηγός να έχει πλήρη, ευρύτατη, πανοραμική και πεντακάθαρη οπτική επαφή και από πολλές εκατοντάδες μέτρα μάλιστα, όχι μόνο του δικού του ρεύματος κυκλοφορίας, αλλά επίσης έχει την ίδια δυνατότητα άριστης ορατότητας και σε ολόκληση την απέναντι μεριά της οδού.
Να σημειωθεί, ότι η συγκεκριμένη διάβαση είναι η ένατη στη σειρά, από την αρχή της ανωτέρω αναφερόμενης μεγάλης ευθείας, με κατεύθυνση από την πόλη της Ρόδου προς την Ιαλυσό και συνοδεύεται και αυτή από προειδοποιητική πινακίδα, όπως και όλες οι προηγούμενες διαβάσεις.
Την αναφερόμενη μέρα και ώρα ο Αυγέρης Σταύρος, εξήλθε από το κέντρο διασκέδασης, βάδισε αρχικά επί της διαβάσεως, με κατεύθυνση προς την θάλασσα και αφού έφτασε στο μέσο της οδού, όπου υπάρχει άνοιγμα επί της νησίδας, επιχείρησε να περάσει, βαδίζοντας και πάλι επί της διαβάσεως, για να περάσει στο απέναντι πεζοδρόμιο και δι’ αυτού, να προχωρήσει για μερικές δεκάδες μέτρα για να παραλάβει το αυτοκίνητό του και να επιστρέψει στο σπίτι του.
Κατά την ώρα που εκκινείτο στη διάβαση, για να περάσει απέναντι, εμφανίστηκε το μαύρο Γκόλφ, που σύμφωνα με τη μήνυση έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα με αποτέλεσμα να πέσει με σφοδρότητα πάνω στον 36χρονο και να τον τραυματίσει θανάσιμα.
Προανάκριση για το θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα, διενήργησε η Τροχαία Ρόδου. Με το από 14 Ιουλίου 2012 έγγραφο του Τμήματος Τροχαίας Ρόδου, εκλήθη ο μηνυόμενος να αποφανθεί για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το ατύχημα.
Ο μηνυτής διατείνεται ότι με την πραγματογνωμοσύνη εμφανίζεται ο 36χρονος να έπεσε πάνω στο μέσον του καπό του αυτοκινήτου, ενώ η αρχική επαφή-σύγκρουση αναμφίβολα έγινε μπροστά και αριστερά αρχικώς, καθώς το θύμα χτυπήθηκε με το μπροστινό μέρος (φανό και μπροστινό αριστερό φτερό) ενώ βάδιζε, και ακολούθως έπεσε διαδοχικά στο καπό και το παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Εξαφανίζονται δηλαδή, όπως υποστηρίζεται, τα δύο αρχικά στάδια της συγκρούσεως και εμφανίζεται μόνον το τρίτο (καπό) και το τέταρτο (υαλοπίνακας-παρμπρίζ).
Επιπλέον υποστηρίζεται ότι με την πραγματογνωμοσύνη φαίνεται ότι η “πορεία” του θύματος και η διέλευση του δρόμου από αυτό, τουλάχιστον 15 μέτρα μετά από τη διάβαση πεζών και όχι πάνω στη διάβαση, όπως είναι η αλήθεια. Τούτο γίνεται, γιατί ο μηνυόμενος, ανακάλυψε ίχνος ποδήματος που προήλθε από τα υποδήματα του θύματος κατά την σύγκρουση.
Στην φωτογραφία, όμως, το ανακαλυφθέν (ο μηνυτής υποστηρίζει μάλιστα ότι δημιουργήθηκε) ίχνος υποδήματος βρίσκεται στο ένα βήμα από το άκρο της διαχωριστικής λωρίδας του πεζοδρομίου και όχι τέρμα δεξιά, όπως αναφέρει παραπάνω, αυτοαναιρώντας ο μηνυόμενος την προηγούμενη σχηματική απεικόνισή του.
Το θύμα φορούσε παντόφλες μοντέρνες, καλοκαιρινού σπορ ντυσίματος. Η παντόφλα αυτή έχει σκληρή δερμάτινη σόλα, που όπως υποστηρίζεται στη μήνυση, δεν αφήνει ίχνη ακόμη και μετά από βίαιη τριβή. Επιπλέον η παντόφλα ουδεμία φθορά έπαθε στη σόλα της.
Ο μηνυτής υποστηρίζει ότι η παντόφλα του θανόντος γιού του, η οποία μάλιστα εκτινάχθηκε από την σφοδρή σύγκρουση, ανευρέθη στα δεξιά του δρόμου και τουλάχιστον δέκα μέτρα εγγύτερα προς τη διάβαση. Παρουσιάζεται το θύμα να παρασύρεται βίαια από αυτοκίνητο, του οποίου η ταχύτητα φέρεται να υπερέβαινε τα 120 χιλιόμετρα την ώρα και το υπόδημά του να εκτινάσσεται παραδόξως προς την αντίθετη πλευρά, ήτοι προς τα πίσω και μάλιστα σε μεγάλη απόσταση.
Τέλος, αυθαιρέτως φέρεται να παραλείπεται η αναφορά ύπαρξης ιχνών πεδήσεως πάνω στη διάβαση παρόλο που φαίνονται ξεκάθαρα αυτά στο πρώτο λευκό κομμάτι της διαβάσεως.
Επιπλέον στην πραγματογνωμοσύνη αναφέρεται ότι δεν υπάρχουν πινακίδες για τα όρια ταχύτητας, παρόλο που υπάρχουν τουλάχιστον δύο πινακίδες ταχύτητας από την έναρξη της μεγάλης ευθείας.
Δεν αναφέρονται στην πραγματογνωμοσύνη ούτε οι έξι συνεχόμενες διαβάσεις πεζών, προ της διάβασης του τόπου του ατυχήματος, ούτε και οι διαδοχικές σημάνσεις σε κάθε διάβαση και ειδικότερα η ειδική σήμανση και στην επίδικη διάβαση του ατυχήματος.
Υποστηρίζεται παραπέρα ότι η απόσταση φρεναρίσματος και ακινητοποίησης του οχήματος, είναι κατά δεκαπέντε μέτρα μικρότερα και οι υπολογισμοί γίνονται με μικρότερο συντελεστή. Θέτει το θύμα κινούμενο εκτός διαβάσεως και άρα συνυπαίτιο.
Στην ίδια μήνυση υποστηρίζεται ότι οι εισφορές ανύπαρκτων στοιχείων σε σχέση με το ατύχημα δεν αποτελούν αξιολογική κρίση του μηνυόμενου. Ο μηνυτής ισχυρίζεται ότι οδηγούν στην δημιουργία αυθαιρέτων συμπερασμάτων και επιδιώκουν να προσδώσουν νομιμοφάνεια της αξιοπιστίας της πραγματογνωμοσύνης.
Την υπόθεση χειρίζεται ο δικηγόρος κ. Γεώργιος Βήτας.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/amfisvitite-porisma-gia-tis-sinthikes-thanatiforou-trocheou/