Αντίδραση παραγωγών για τις λαϊκές αγορές

Την αντίδρασή του στις προθέσεις του Αντιδημάρχου Καθημερινότητας κ. Γ. Γιαννακάκη να διακοπεί η λειτουργία των λαϊκών αγορών στις συνοικίες εκδήλωσε με πολυσέλιδη επιστολή του προς τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ροδίων το Σωματείο Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Ρόδου.
Μεταξύ άλλων στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«…Ο Αντιδήμαρχος, υπεύθυνος για θέματα Λαϊκών Αγορών κύριος Γιαννακάκης είχε την πρωτοβουλία να ασχοληθεί με τα θέματα και τα προβλήματα των Λαϊκών Αγορών.
Πιο συγκεκριμένα θεώρησε ότι θα ήταν καλύτερα να κλείσουν οι Λαϊκές στις συνοικίες, που εξυπηρετούν το βιοπαλαιστή πολίτη και καταναλωτή χωρίς όμως να ληφθούν υπόψιν οι άμεσα εμπλεκόμενοι, δηλαδή οι παραγωγοί και οι καταναλωτές. Οι καταναλωτές που για τον λόγο ότι δεν διαθέτουν μεταφορικό μέσο δεν μπορούν να επισκεφθούν την Λαϊκή του Αγίου Δημητρίου. Οι Λαϊκές αυτές είναι η Βύρωνος που προήλθε από την μεταφορικά από την Ερνεστ Μπέβιν και από την Διαγοριδών και η Πτολεμαίων που προήλθε από την μεταφορά από την Πριγκίπισσας Αλεξίας. Οι παραπάνω Λαϊκές έκλεισαν με αποφάσεις προηγούμενων Δημοτικών Αρχών, που η κάθε μία το έκρινε σκόπιμο επειδή μία μικρή ομάδα πολιτών (περίοικοι) ενοχλούνταν από την διεξαγωγή Λαϊκής στην γειτονιά τους.
Το ίδιο πάει να πράξει και η παρούσα Δημοτική Αρχή, αδιαφορώντας όμως για την γνώμη των πολιτών του Δήμου και ιδιαίτερα των κατοίκων του κάθε “Μαρασιού” και για την γνώμη των παραγωγών που μοχθούν, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια (ΔΕΚΑ τον αριθμό), για να παράγουν φρέσκα και υγιεινά προϊόντα για τους κατοίκους του “άστυ Ρόδος” (πόλης της Ρόδου).
Οι Λαϊκές εξ ορισμού πρέπει να διεξάγονται εντός κατοικημένων οδών και πλατειών και όχι στο περιθώριο. Συγκεκριμένα η Λαϊκή του Αγίου Δημητρίου (Ταξιάρχη) είναι μετά το ρεύμα και δίπλα στο Νεκροταφείο (πέρα από τον κόσμο). Η Λαϊκή της Βύρωνος είναι μετά το γήπεδο και δίπλα στο πάρκο της Τάφρου (“πέρα από τον κόσμο” και δίπλα στο Αλσος). Η Λαϊκή της οδού Πτολεμαίων είναι δίπλα στο πάρκο του Ροδινίου και σε οδό που από την μία πλευρά δεν κατοικείται. Αρα όλες είναι ήδη στο περιθώριο.
Αν μεταφερθούν όπως προτείνει ο κύριος Γιαννακάκης όλες στο Νεκροταφείο τότε θα μαραζώσουν τα Μαράσια δηλαδή οι συνοικίες (οι γειτονίες) και θα παρέπει όλοι να ψάξουν να βρουν μεταφορικό μέσο για να έλθουν στην Λαϊκή. Αλλά για τον λόγο ότι ακόμα και να υπάρχει μεταφορικό μέσο, αυτός που το οδηγεί φυσιολογικά θα δουλεύει, άρα ημέρες Τετάρτη έως Παρασκευή (εργάσιμες) είναι αδύνατον να προσέλθουν στις Λαϊκές.
Επομένως οι πελάτες αυτοί που δεν έχουν μεταφορικό μέσο θα σταματήσουν να έρχονται στην μοναδική Λαϊκή (Ταξιάρχη) και όσοι εξαρτώνται από τον οδηγό πουδ εν δουλεύει ημέρα Σάββατο θα δεινοπαθήσουν να βρουν χώρο στάθμευσης, μίας και δεν έχει προβλεφθεί τόσο μεγάλος χώρος στάθμευσης από την Δημοτική Αρχή. Φυσικό επακόλουθο είναι το κυκλοφοριακό αδιαχώρητο και η αγανάκτηση των πελατών της Λαϊκής και των περαστικών. Ακόμα και αν λειτουργήσει ο νέος περιφερειακός (η παραλιακή οδός) στην διασταύρωση του Νεκροταφείου (είσοδος προς την Λαϊκή) θα υπάρχει ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα.
Αγανακτισμένοι οι πελάτες θα καταφεύγουν στις υπεραγορές που έχουν προβλέψει και δημιουργήσει τεράστιους χώρους στάθμευσης με αποτέλεσμα να πάρουν ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα που λέγεται “τοπική Αγορά” με αποτέλεσμα το μαρασμό της ντόπιας οικονομίας, και της ενίσχυσης των πολυεθνικών εταιρειών (του μεγάλου κεφαλαίου)».