Ξεκινά την 1η Ιουνίου από τον Οργανισμό Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού (ΠΡΟΤΟΥΡ) η καμπάνια για την προβολή της Ρόδου στην Ελλάδα. Η απόφαση για την διεξαγωγή της διαφημιστικής προβολής του νησιού μας που θα διαρκέσει μέχρι τις 4 Ιουλίου ελήφθη στη συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής του Οργανισμού Προώθησης Τουρισμού, η οποία διεξήχθη χθες το μεσημέρι στα γραφεία της Ενωσης Ξενοδόχων.
Στην συνεδρίαση που διεξήχθη υπό την προεδρία του δημάρχου Ροδίων Χατζή Χατζηευθυμίου παρέστησαν οι δήμαρχοι Ιαλυσού Στέργος Στάγκας Καλλιθέας Γιάννης Ιατρίδης και ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου Βασίλης Μηναΐδης. Μετείχαν επίσης ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Κώστας Χρυσοχοΐδης και ο πρόεδρος της Ενωσης Πρακτόρων Κώστας Γεωργιάδης.
Από τη συνεδρίαση πάντως, δεν έλειψαν και οι προβληματισμοί για τα δεινά που ίσως επιφέρει στον τουρισμό η εφαρμογή του σχεδίου Καλλικράτης. Σύσταση του δημάρχου Ροδίων πάντως ήταν να συνεχιστούν οι προετοιμασίες και να προχωρήσει το πρόγραμμα προβολής κανονικά και κυρίως να στηριχθεί η δομή που λέγεται Οργανισμός Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού.
Στα πλαίσια της καμπάνιας η Ρόδος, θα διαφημιστεί με σποτ που θα προβληθούν από εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς και θα ακουστούν και από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που έχουν επιλεγεί. Παράλληλα θα γίνουν καταχωρήσεις για την προβολή της Ρόδου στα ειδικά έντυπα, που θα εκδοθούν απο μεγάλους εκδοτικούς οίκους ενώ διαφήμιση θα γίνει και σε περιοδικές εκδόσεις των εφημερίδων “Βήμα” και “Ελευθεροτυπία”. Παράλληλα όπως επισημάνθηκε η Ρόδος θα πρέπει να “εκμεταλλευθεί” τη βράβευση της από τους μετέχοντες στο διαγωνισμό που έγινε από το περιοδικό Traveller. Ενα από τα βραβεία αφορά τον συνδυασμό υπηρεσιών και ποιότητας που παρέχει το νησί στους επισκέπτες τους. Επίσης το νησί μας βραβεύθηκε ως ο πρώτος ελληνικός προορισμός που είναι φιλικός σε ό,τι αφορά το περιβάλλον. Η απονομή των βραβείων, από τον οργανισμό που εκδίδει το συγκεκριμένο περιοδικό θα προβληθεί και από εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικό σταθμό γεγονός που θα λειτουργήσει και ως διαφήμιση για τη Ρόδο σε μια εποχή ιδιαίτερα κρίσιμη.
Αρνητικός παράγοντας, στον οποίο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη σοβαρά είναι το γεγονός ότι η γειτονική χώρα Τουρκία έχει ήδη ξεκινήσει την καμπάνια της. Στόχος αυτής τη καμπάνιας είναι να προσελκύσει και Ελληνες τουρίστες!
Σημαντικά είναι όμως και τα στοιχεία της έρευνας που παρουσιάστηκαν στη συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής του ΠΡΟΤΟΥΡ από τους εκπροσώπους της εταιρείας Ira Media Specialist. Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσιάστηκε μόνο ένα 4% των Ελλήνων τουριστών, έρχεται στη Ρόδο για διακοπές. Οι περισσότεροι Ελληνες προτιμούν να πηγαίνουν για διακοπές σε άλλους προορισμούς οπως για παράδειγμα στις πόλεις της Μακεδονίας. Σημαντικός παράγοντας που θα επηρεάσει την απόφαση των Ελλήνων τουριστών για τις διακοπές τους είναι η οικονομική κατάσταση της χώρας όπως φάνηκε από δημοσκόπηση που παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση.
Οι εκπρόσωποι της διαφημιστικής εταιρείας παρουσίασαν στη διάρκεια της συζήτησης τα σποτ που κυκλοφόρησαν άλλοι τουριστικοί προορισμοί. Παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα τα σπότ με τα οποία προβλήθηκαν το έτος 2009 η Κως, η Πάρος, η Κέρκυρα, η Τουρκία αλλά και η Κύπρος.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο σποτ για την προβολή της Κω που είχε δημιουργηθεί απο το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου. Οι εκπρόσωποι της διαφημιστικής εταιρείας έκριναν, πως ήταν μεν μοντέρνο και με διαφορετική άποψη αλλά παράλληλα και πολυ αφαιρετικό. Θα χρειάζονταν δηλαδή περισσότερες εικόνες μαζί με τα γραφικά για να αποτυπωθεί στον κόσμο η εικόνα της Κω. Αναφορά έγινε και στην καμπάνια της γειτονικής χώρας που έχει ήδη ξεκινήσει με το σύνθημα “Η Τουρκία είναι έτοιμη”. Οι αφίσες με το σλόγκαν αυτό έχουν γεμίσει τους δρόμους της Αθήνας και στόχο έχουν την προσέλκυση Ελλήνων τουριστών σε θέρετρα της Τουρκίας. Αναφορικά με τις δαπάνες πρώτη ήρθε πέρσι η Κως με 123.000 ευρώ. Ακολούθησε η Ρόδος που δαπάνησε το ποσό των 105.000 ευρώ για την προβολή της στην Ελλάδα. Ακολουθούν η Νάξος με 75.000 ευρώ η Μύκονος με 60.000 ευρώ η Σαντορίνη με 53.000 ευρώ και η Ζάκυνθος με 35.000 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα μέσα οι περισσότεροι προορισμοί εκτός απο τη Ρόδο και την Κω φαίνεται να εστιάζουν την προβολή τους στις καταχωρήσεις που κάνουν στα π εριοδικά που κυκλοφορούν στη χώρα. Αξιοσημείωτο πάντως είναι πως η περσινή προβολή της Ρόδου είχε τύχει όπως είπαν οι διαφημιστές μεγάλης τηλεθέασης στους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας. Εξάλλου από την έρευνα κοινού που έγινε προκύπτει πως αυτοί που ταξιδεύουν περισσότερο είναι οι Αθηναίοι με ποσοστό 42%. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών που απάντησαν στην έρεηνα είπαν πως ταξιδεύουν μια φορά το χρόνο. Μόνο ένα ποσοστό της τάξεως του 15% είπαν ότι ταξιδεύουν δύο φορές μέσα σε ένα έτος. Η διάρκεια των διακοπών φθάνει στις 10 ημέρες. Ο προορισμός που προτιμούν περισσότερο οι Ελληνες τουρίστες, είναι η Μακεδονία. Ακολουθούν η Πελοπόννησος, η Κεντρική Ελλάδα, οι Κυκλαδες, η Κρήτη και το Ιόνιο. Προτίμηση στη Ρόδο δείχνει το 4% των ερωτηθέντων. Αναφορικά με τις ηλικίες των ταξιδιωτών το νησί μας υστερεί σε ό,τι αφορά τις μεγαλύτερες ηλικίες. Αυτός ήταν και ο λόγος που φέτος τονίστηκε πως ο στόχος είναι Ελληνες τουρίστες ηλικίας από 18 έως 54 ετών. Στη Ρόδο έρχονται ταξιδιώτες απο την Αθήνα και είναι μέσης μόρφωσης όπως έδειξε η έρευνα. Ο προορισμός που ελκύει άτομα και ανώτερης μόρφωσης είναι οι Κυκλάδες. Συνολικά κάθε καλοκαίρι υπολογίζεται πως ταξιδεύουν 3.876.000 Ελληνες. Σε ό,τι αφορά το μέσο, που φαίνεται να έχει την περισσότερη αποδοχή σχετικά με τη διαφήμιση είναι η τηλεόραση. Ψηλά στις προτιμήσεις είναι και η συνδρομητική τηλεόραση καθώς και το ίντερνετ.
Οι διαφημιστές παρουσίασαν και την έρευνα της Metron Analysis που δείχνει πως οι Ελληνες σε ποσοστό μεγάλο υποστηρίζουν πως υπάρχει κίνδυνος χρεοκοπίας της χώρας και δηλώνουν απαισιόδοξοι. Σε ποσοστό 67% εκτιμούν πως θα χρειαστούν περισσότερο από δύο χρόνια, για να ξεπεραστούν τα προβλήματα. Αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και στην προβολή καθώς η ψυχολογία των Ελλήνων είναι συνυφασμένη με την οικονομική τους κατάσταση. Η καμπάνια για την προβολή της Ρόδου σε ποσοστό 79% θα στηριχθεί στη προβολή, σε τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας. Ακολουθεί με 11% η προβολή σε έντυπα και με 10% η διαφήμιση στα ραδιόφωνα. Στην τηλεόραση η διαφήμιση θα γίνει στους σταθμούς Mega, Alter, Star, sky και στα κρατικά κανάλια. Αναφορικά΄με τα ραδιόφωνα η καμπάνια θα γίνει στον Real Fm, στο Εν Λευκώ στο Cosmos, τον Galaxy και την Era2. Το κόστος για τα τηλεοπτικά σπότ φθάνει στα 93.000 ευρώ για το ραδιόφωνο στα 11.000 και 13.000 ευρώ θα κοστίσει η προβολή στα δύο ένθετα περιοδικά των μεγάλων εφημερίδων. Εκφράστηκαν προβληματισμοί για τη διεξαγωγή του Μουντιάλ που θα επηρεάσει τις αφίξεις των Ελλήνων τουριστών. Αυτός ήταν ο λόγος που προτάθηκε να γίνει προβολή των σποτ και σε αθλητικές εκπομπές εκτός απο τις ψυχαγωγικές και τις ενημερωτικές. Πρόταση υπήρξε και για την προβολή της Ρόδου σε διαδικτυακούς κόμβους, που είναι ταξιδιωτικού αλλά και γενικού περιεχομένου καθώς και στη μηχανή αναζήτησης Google. Πρόταση κατατέθηκε και για την προβολή της Ρόδου μέσω της συνδρομητικής τηλεόρασης NOVA στα προγράμματα NOVA CINEMA. Την άποψη πως η Ρόδος έχει τους δικούς της φανατικούς επισκέπτες που θα την τιμήσουν και φέτος εξέφρασε ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου Βασίλης Μηναΐδης. Μάλιστα ο κ. Μηναΐδης τόνισε το γεγονός ότι φέτος θα υπάρχουν περισσότερα ακτοπλοικά δρομολόγια και αεροπορικές πτήσεις.
«Για να καλύψουμε το πρόβλημα της Γερμανίας, θα καλέσουμε το Μάιο δημοσιογράφους από τη χώρα αυτή για να κάνουν προβολή της Ρόδου με θετικά ρεπορτάζ που θα απαλείψουν τις αρνητικές εντυπώσεις που δημιούργησαν οι κατηγορίες για την οικονομική κατάσταση της χώρας μας» είπε ο κ. Μηναΐδης.
Στις δράσεις που μένει να γίνουν ακόμη στο φετινό πρόγραμμα προβολής αναφέρθηκε ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ Μπάμπης Παλογιαννίδης. Ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ αναφέρθηκε στις επαφές που είχε με την διοίκηση της εταιρείας Blue Star Ferries. Η εταιρεία δεν δέχθηκε να κάνει ειδικούς ναύλους για τη Ρόδο. Ανακοίνωσε πως θα διατηρήσει τις προσφορές που κάνει ενώ είναι πιθανό να συμβάλει και στην έκδοση εντύπου, το οποίο θα αναφέρεται στις επιχειρήσεις της περιοχής μας.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Καλλιθέας Γιάννης Ιατρίδης πρότεινε να γίνει επαφή και με την εταιρεία Hellenic Sea Ways που ξεκινά τα δρομολόγια της σύντομα.
Από την πλευρά του ο κ. Στάγκας αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που υπάρχει με το καθαρισμό των ακτών καθώς δεν έχει γίνει η παραχώρησή τους από την ΕΤΑ.
Αγκάθι για όλους πάντως είναι το σχέδιο Καλλικράτης καθώς εκφράζονται φόβοι πως θα λειτουργήσει πολύ αρνητικά για τον τουρισμό.
«Να γίνει κατανοητό πως ο ΠΡΟΤΟΥΡ πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει και επί Καλλικράτη» είπε ο δήμαρχος Ροδίων Χατζής Χατζηευθυμίου επισημαίνοντας, πως για την αντιμετώπιση της κρίσης η καλύτερη λύση είναι η πιο έντονη διαφήμιση.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/archizi-sovari-kampania-gia-tin-proselefsi-ellinon-touriston/