Χωρίς προβλήματα και χθες οι Πανελλαδικές

Με τα μαθήματα της Ιστορίας, Αρχών Οργάνωσης και Βιολογίας Κατεύθυνσης συνεχίστηκαν χθες, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Η διαδικασία συγκέντρωσης της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων διεξήχθη έγκαιρα και ομαλά, καθώς επίσης και η επιλογή και αποστολή των θεμάτων. Η αποστολή των θεμάτων πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων με το τεχνικό σύστημα VBI για το σύνολο των Εξεταστικών Κέντρων της χώρας στις 8:05 π.μ. χωρίς προβλήματα.
Εξαιτίας τοπικών ισχυρών ανέμων, μικρές καθυστερήσεις στην παραλαβή των θεμάτων παρατηρήθηκαν στα Εξεταστικά Κέντρα της Τήνου, της Πάρου, του Μετσόβου, της Σαμοθράκης, των Καλαβρύτων και του 3ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης. Στα Εξεταστικά Κέντρα Αγίου Δημητρίου και Καλλιθέας Αθηνών, λόγω τεχνικού προβλήματος του συστήματος VBI που παρουσιάσθηκε τοπικά, τα θέματα παραδόθηκαν με μικρή καθυστέρηση, αφού μεταφέρθηκαν με περιπολικό της Αστυνομίας από τα διπλανά Εξεταστικά Κέντρα, όπως ακριβώς προβλέπεται σε τέτοιου είδους περιπτώσεις. Όσον αφορά στα θέματα, δεν χρειάστηκε να δοθεί καμία διευκρίνιση.
Σημειώνεται ότι η συμμετοχή των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, όπως και τις προηγούμενες ημέρες, έφτασε το 97,4%.
Επίσης, την Πέμπτη 21 Μαΐου 2009, οι μαθητές της Δ΄ Τάξης των Εσπερινών Λυκείων εξετάστηκαν στα εξής μαθήματα:
Λατινικά, Θεωρητικής Κατεύθυνσης,
Χημεία, Θετικής Κατεύθυνσης,
Ηλεκτρολογία, Τεχνολογικής Κατεύθυνσης και
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.
Όλη η διαδικασία κύλησε ομαλά, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα και στα εξεταστικά κέντρα της Ρόδου.
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, για την εισαγωγή σε 88.262 θέσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ, θα ολοκληρωθούν την επόμενη Παρασκευή 29 Μαΐου 2009, με την εξέταση των υποψηφίων στο μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας».
«Δύσκολα» τα θέματα
Τα θέματα στη Βιολογία Κατεύθυνσης (θεωρία και ασκήσεις) κάλυπταν όλη την εξεταστέα ύλη. Η διαφορά, σε σχέση με τα θέματα προηγούμενων ετών, έγκειται στο γεγονός ότι και στο 3ο θέμα και στο 4ο τέθηκαν ασκήσεις και παράλληλα θεωρητικές ερωτήσεις κλιμακούμενης δυσκολίας, που απαιτούσαν κρίση και καλή προετοιμασία από πλευράς υποψηφίου. Ο καθηγητής Βιολογίας του Καζουλείου κ. Σουλούνιας επισήμανε: «Αν και δεν ήταν δυσνόητα τα θέματα, υπήρχαν ασκήσεις διαβάθμισης. Δηλαδή μερικές απευθύνονταν στους καλά διαβασμένους και προετοιμασμένους μαθητές, αλλά υπήρχαν και μερικές που είχαν ΅βοηθητικό’ χαρακτήρα. Ίσως αυτές, να βοηθήσουν τους μέτριους μαθητές ή εκείνους που δεν πήγαν καλά προετοιμασμένοι να πιάσουν την βάση».
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι Αρχές Οργάνωσης Διοίκησης Επιχειρήσεων τα θέματα των οποίων θεωρήθηκαν ότι ήταν δύσκολα και μόνον για τους καλά διαβασμένους μαθητές. Κι εδώ τα θέματα κάλυπταν όλο το φάσμα της εξεταστέας ύλης. Ήταν σαφή στη διατύπωσή τους και δε δημιουργούσαν πρόβλημα κατανόησης.
Τέλος, στην Ιστορία Κατεύθυνσης οι καθηγητές θεώρησαν ότι επρόκειτο για θέματα που δε χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα δύσκολα. Ήταν σαφή στη διατύπωσή τους και δεν απαιτούσαν ιδιαίτερη συνθετική και κριτική ικανότητα από πλευράς υποψηφίων. Όσον αφορά στις πηγές, ήταν απλές και μπορούσαν εύκολα να συνδυαστούν με το περιεχόμενο των σχολικών γνώσεων. Ιδιαίτερη προσοχή έπρεπε να επιδείξουν μόνο στο θέμα Α2.