Σε εξέλιξη βρίσκεται αυτή την περίοδο το διαφημιστικό πρόγραμμα του ελληνικού τουρισμού που τρέχει από το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και τον ΕΟΤ στις ξένες αγορές. Η καμπάνια του ΕΟΤ διατηρεί το περυσινό μήνυμα «The True Experience», αλλά προσαρμόζεται και στα νέα δεδομένα της οικονομικής αστάθειας. Στο πλαίσιο αυτό μαζί με το νέο σήμα: «Greece. 5000 years old» εμφανίζεται και το μήνυμα: «A Masterpiece you can afford». Βασικός στόχος είναι οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής (last minute), οι οποίες σε αριθμό θα είναι περισσότερες από οποιαδήποτε άλλη χρονιά, να κατευθυνθούν προς τη χώρα μας. Με το βλέμμα στραμμένο στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής των ξένων επισκεπτών είναι και οι ξενοδόχοι της χώρας. Το επόμενο διάστημα ο ανταγωνισμός με άλλους προορισμούς θα είναι σκληρός για τη διεκδίκηση μεριδίων από τη συγκεκριμένη πελατεία. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων έχει συστήσει στα μέλη της οι προσφορές last minute να κυμαίνονται μεταξύ 10%-20% επί των αρχικών τιμών. Οπως επισημαίνει, προσφορές last minute πάνω από 20% μπορεί να αποβούν καταστροφικές, δεδομένου ότι όχι μόνο δεν θα δημιουργήσουν αυξημένη ζήτηση προς τα ξενοδοχεία, αλλά επιπλέον θα οδηγήσουν σε υποβάθμιση του επιπέδου των συνολικών τιμών και υπηρεσιών και ραγδαία μείωση του επιπέδου βιωσιμότητας των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Πάντως, ύψιστης σπουδαιότητας θεωρείται η προσεχής περίοδος για τους ξενοδόχους σε σχέση με την τιμολογιακή πολιτική όπως θα διαμορφωθεί για τη σεζόν του 2010. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων ενημέρωσε τα μέλη της ότι εντείνονται οι πιέσεις από τους tour operators για υπογραφή συμβολαίων το 2010. Πρώτοι ως είθισται έχουν έρθει εκπρόσωποι αγγλικών συμφερόντων tour operators και ζητούν οι τιμές να διαμορφωθούν με σημείο εκκίνησης τις προσφορές που δόθηκαν τη φετινή σεζόν. Ουσιαστικά, ζητούν μειώσεις τιμών της τάξης του 10%-15%. Ως δόλωμα οι ξένοι προσφέρουν επιταγές με προκαταβολές.
Μεγαλες πιεσεις
Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι ξενοδόχοι που υπέκυψαν στις πιέσεις τους. Από την πλευρά της η Ομοσπονδία συστήνει στα μέλη τους να καθυστερήσουν την υπογραφή των συμβολαίων. Σε κάθε περίπτωση σημειώνει ότι τα συμβόλαια του 2010 θα πρέπει να υπογραφούν με αυξήσεις έως 5% σε σχέση με τα αρχικά συμβόλαια του 2009 και χωρίς να εμπεριέχουν τις επιπλέον προσφορές που εδόθησαν προς τόνωση της κίνησης του 2009. Μειώσεις των τιμών σε σχέση με τις αρχικά δοθείσες τιμές για το 2009 είναι εκτός από καταστροφικές και αψυχολόγητες δεδομένου ότι, εάν και είναι ακόμη νωρίς για προβλέψεις, το 2010 αναμένεται να παρουσιάσει βελτιωμένη εικόνα συγκριτικά με το τρέχον έτος.
Χαρακτηριστικό των ραγδαίων αλλαγών που υφίσταται η αγορά είναι το γεγονός ότι οι Αγγλοι tour operators δεν εξέδωσαν μπροσούρα τον φετινό Μάιο για τη σεζόν του 2010 κυρίως γιατί δυσκολεύονται να εκτιμήσουν την ισοτιμία στερλίνας – ευρώ και την εξέλιξη της τιμής του πετρελαίου. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται η έκδοση της πρώτης μπροσούρας το φθινόπωρο, εποχή που ήταν προγραμματισμένη η έκδοση της δεύτερης. Στα τέλη του μήνα αναμένεται και η έλευση των εκπροσώπων γερμανικών συμφερόντων tour operators. Σημειώνεται ότι στο πρώτο πεντάμηνο οι αφίξεις ξένων αεροπορικώς προς τη χώρα μας παρουσίασαν μείωση 8,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Οι εκτιμήσεις για τις αφίξεις τον Ιούνιο εκπέμπουν μέχρι στιγμής αισιοδοξία, αλλά υπάρχει προβληματισμός για την πορεία τους τον Ιούλιο.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/dechonte-megales-piesis-apo-tous-tour-opereitors/