Τη διεξαγωγή τριάντα σεμιναρίων με σκοπό την περαιτέρω εκπαίδευση και κατάρτιση των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα ζήτησε ο Δήμος Ρόδου από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης.
Η θεματολογία, η οποία προτάθηκε, προέρχεται από τις απαιτήσεις των ίδιων των εργαζομένων, στο πλαίσιο της ανίχνευσης των εκπαιδευτικών αναγκών και των προτάσεων των επιμέρους διευθύνσεων.
Σχετικά με το θέμα ο γενικός γραμματέας του Δήμου Ρόδου, κ. Παύλος Τσίπρας δήλωσε: “Η Δια Βίου Εκπαίδευση των υπαλλήλων μας πρέπει να συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής διοίκησης που διασφαλίζει υψηλή ποιότητα υπηρεσιών προς τους πολίτες προς όφελος της ισόρροπης ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής. Ένα από τα καθήκοντα που μου έχει ανατεθεί είναι η βελτίωση του επιπέδου των υπαλλήλων και αυτή επιτυγχάνεται με τη διαρκή τους εκπαίδευση. Στόχος μας, λοιπόν, σαν Δημοτική Αρχή, είναι η δημιουργία στελεχών Διοίκησης επιτελικού, αλλά και αναπτυξιακού χαρακτήρα, η αναβάθμιση του προσωπικού μέσα από τη διαρκή εκπαίδευση και την πιστοποιημένη επιμόρφωση, αφού η πιστοποιημένη επιμόρφωση λαμβάνεται υπ’ όψιν και στις κρίσεις θέσεων ευθύνης με τη σχετική νομοθεσία, ο εκσυγχρονισμός του Δήμου, αλλά και των νομικών προσώπων μέσω της έρευνας, της τεκμηρίωσης και της καινοτομίας. Στα πλαίσια αυτά και μέσα από τα καθήκοντα που μου έχουν ανατεθεί απέστειλα μια επιστολή προς το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης που έχει αναλάβει τον επιτελικό ρόλο της επιμόρφωσης των στελεχών και ζητώ να διοργανώσει μια σειρά από εκπαιδευτικά προγράμματα, πιστοποιημένα ή μη, τα οποία πρόκειται να διεξαχθούν στη Ρόδο. Δεν υπάρχει κανένα κόστος για τους δημότες και για το Δήμο. Το μόνο κόστος είναι η πιθανή απώλεια κάποιων εργατοωρών, αλλά οι υπηρεσίες που θα παρέχουν τα καλύτερα εκπαιδευμένα στελέχη θα είναι υψηλότερου επιπέδου. Έτσι, ζητώ να προγραμματιστούν για το επόμενο διάστημα, μέχρι το τέλος του 2013 και μέσα στο 2014, μια σειρά από 30, συνολικά, προγράμματα εκπαίδευσης, τα οποία θα απευθύνονται στο σύνολο των διευθύνσεων του Δήμου και στο σύνολο των υπαλλήλων, αφού αποτελούν γνωστικό αντικείμενο για μια μεγάλη γκάμα υπαλλήλων.
Αφού προηγουμένως, υπήρξε αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αναγκών και διαβούλευση με τις υπηρεσίες, τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που προτείνουμε είναι τα εξής: 1. Σύστημα εποπτείας ΟΤΑ, 2. Απλούστευση διαδικασιών για τη μείωση των διοικητικών βαρών, 3. Τυποποίηση Δημόσιων εγγράφων- έκδοση και δημοσίευση διοικητικών πράξεων, 4. Ποιοτικές υπηρεσίες του Δημοσίου τομέα προς τον πολίτη, 5. Εφαρμογή της πειθαρχικής διαδικασίας στο Δημόσιο τομέα, 6. Έκδοση ηλεκτρονικού εγγράφου με τη χρήση ψηφιακών υπογραφών, 7. Τεχνολογίες και διαχείριση δικτύων, 8. Βασικές γνώσεις στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, 9. Κωδικοποίηση νομοθεσίας Δημόσιων Έργων, πρότυπα-προδιαγραφές-κανονισμοί, 10.AUTOCAD- σχεδίαση σε δύο διαστάσεις, 11. Η εφαρμογή του Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Δικαίου Περιβάλλοντος στην Ελλάδα, 12. Νέος οικοδομικός κανονισμός και έκδοση άδειας δόμησης, 13. Εφαρμογή της νομοθεσίας για τις μελέτες και τα έργα στους Δήμους ( Εθνικό και Κοινοτικό Δίκαιο), 14. Οργάνωση και χρονοπρογραμματισμός έργων, 15. Εφαρμογή του κανονισμού ενεργειακής απόδοσης των κτηρίων (ΚΕΝΑΚ), 16. Ηλεκτρονική διακυβέρνηση και πολίτες, 17. Ηλεκτρονική γραμματειακή υποστήριξη, 18. Δημιουργία, διαχείριση, επεξεργασία και ανάλυση πολεοδομικών και χωροταξικών δεδομένων με χρήση γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών (GIS) , 19. Πράξεις εφαρμογής και πράξεις αναλογισμού, 20. Κοινό πλαίσιο αξιολόγησης, 21. Δημοσιότητα διοικητικής δράσης- μέθοδοι καταπολέμησης της διαφθοράς, 22.Σύμβουλος οργάνωσης και υλοποίησης δράσεων πολιτικής προστασίας, 23. Διαχείριση κρίσεων- σχεδιασμός- ψυχολογία των καταστροφών, 24. Νομικές και κανονιστικές ρυθμίσεις των δημοσίων συμβάσεων, 25.Διαδικασίες και μοντέλα ποιότητας στη δημόσια διοίκηση , 26. Διαχείριση άγχους στον εργασιακό χώρο, 27. Συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών και τρόποι ανάπτυξής της, 28. Δυσκολίες συμπεριφοράς – εκπαιδευτικές μέθοδοι παρέμβασης σε παιδιά με ΔΕΠΥ και αυτισμό, 29. Πρόγραμμα ασκήσεων και δραστηριοτήτων στη φωνολογική ενημερότητα για παιδιά προσχολικής ηλικίας, 30. Πρώτες βοήθειες σε παιδιά προσχολικής ηλικίας”.
Για τη δυνατότητα διεξαγωγής των προτεινόμενων σεμιναρίων, ο κ. Π. Τσίπρας δήλωσε: “Θεωρούμε πως είναι πάρα πολύ δύσκολο να γίνει το σύνολο των σεμιναρίων, αλλά πιστεύουμε πως αρκετά από αυτά μπορούν να υλοποιηθούν και θα ήθελα να επικροτήσω και το ενδιαφέρον που έχουν επιδείξει μέχρι σήμερα αρκετά από τα στελέχη μας για να συμμετάσχουν σε αυτά τα σεμινάρια. Μια συζήτηση που κάναμε και με το δήμαρχο είναι , ότι δεν θα πρέπει να δημιουργήσουμε κενά στις υπηρεσίες και για το λόγο αυτό, όπου είναι εύκολο και μπορεί να εφαρμοστεί οι ώρες παρακολούθησης θα είναι απογευματινές και εκτός ωραρίου. Συνεπώς , οι εργαζόμενοι θα μπορέσουν να τα παρακολουθήσουν και να λάβουν την πιστοποίηση και τη σχετική μοριοδότηση. Αυτό, το οποίο μας ενδιαφέρει κυρίως είναι η βελτίωση των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων τους μέσα από τη σειρά των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που φιλοδοξούμε ότι θα υλοποιηθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα”.