Σε δηλώσεις για την νέα και αρκετά καινοτόμα συγκοινωνιακή μελέτη της πόλης της Ρόδου, η οποία ως στόχο έχει τη διευκόλυνση των πολιτών του νησιού, μέσω της αποσυμφόρησης του κέντρου της πόλης και των αλλαγών στις θέσεις στάθμευσης, προέβη ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, κ. Μιχαήλ Χριστοδούλου:
“Η συγκεκριμένη μελέτη έχει συμβασιοποιηθεί με την ανάδοχο από την Αθήνα εταιρία «INDΙGO ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΠΕ», στις 17/7/2012. Η περιοχή της μελέτης ορίζεται στο κέντρο της πόλης, που περιβάλλεται από τις οδούς Παπαλουκά, Ελευθερίου Βενιζέλου, Εθνάρχου Μακαρίου, Παπάγου, 7ης Μαρτίου, Παπανικολάου, Κώ, Καλύμνου, Ακτής Μιαούλη και Ακτής Κανάρη. Η μελέτη έχει εκπονηθεί σε δύο στάδια. Το πρώτο στάδιο αποτελείται από δύο ενότητες. Η μία ενότητα αφορά στην αξιολόγηση των υφιστάμενων κυκλοφοριακών μελετών και η δεύτερη στην ιεράρχηση και στην οργάνωση του οδικού δικτύου της περιοχής. Το δεύτερο στάδιο έχει να κάνει με την οργάνωση στάθμευσης στην περιοχή της μελέτης.
Στην πρώτη ενότητα έχουν ληφθεί υπ’ όψιν όλες οι υφιστάμενες μετρήσεις κυκλοφοριακών φόρτων και κυκλοφοριακής οργάνωσης από μελέτες που είχαν εκπονηθεί εκ των προτέρων, σε συνδυασμό με τα καινούργια στοιχεία, τα οποία απορρέουν από τις νέες ανάγκες της πόλης της Ρόδου και γι’ αυτόν το λόγο γίνονται νέες προτάσεις για την κυκλοφοριακή ρύθμιση.
Στη δεύτερη ενότητα γίνεται πρόταση για τη νέα οργάνωση του οδικού δικτύου βασιζόμενης σε ορισμένους άξονες.
Ο πρώτος άξονας αφορά στη δημιουργία ενός κύριου οδικού δικτύου, στο οποίο οι οδηγοί των οχημάτων θα μπορούν να κινούνται και να σταθμεύουν σε καθορισμένους χώρους, χωρίς καθυστέρηση και με ασφάλεια, με απλοποίηση των κινήσεων στους σημαντικούς κόμβους.
Ο δεύτερος άξονας αφορά στη μετατροπή τοπικής σημασίας οδών σε πεζόδρομους ή δρόμους ήπιας μορφής κυκλοφορίας και δρόμους μονής κατεύθυνσης με συχνές εναλλαγές στη φορά της κατεύθυνσης, ώστε να αποτρέπονται οι κινήσεις μέσα στο κέντρο της πόλης.
Ο τρίτος άξονας αφορά στη δημιουργία ενός οδικού δικτύου ροής πεζών, πεζόδρομων, οδών ήπιας κυκλοφορίας και διευρυμένων πεζοδρομίων, που σε συνδυασμό με την ενίσχυση των ήπιων εναλλακτικών μορφών μετακίνησης, θα οργανώσει την κεντρική περιοχή του Δήμου και θα δημιουργήσει συνθήκες μείωσης των αναγκών μετακίνησης με οχήματα. Επίσης, προβλέπεται η προσαρμογή των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Σκοπός της μελέτης είναι η λήψη άμεσων μέτρων διαχειριστικού χαρακτήρα για την κυκλοφοριακή οργάνωση του κέντρου της πόλης με τη δημιουργία ενός ιεραρχημένου κυρίου οδικού δικτύου κίνησης οχημάτων, την αναβάθμιση των βασικών κόμβων του δικτύου, τη δημιουργία ασφαλών διαδρομών, τη συνύπαρξη πεζών, ποδηλάτων και οχημάτων, τη δημιουργία οδών ήπιας κυκλοφορίας και την οργάνωση στάθμευσης των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης.
Η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης, η διασφάλιση της ασφαλούς κίνησης των οχημάτων, των πεζών και των ποδηλάτων, η μείωση των δυσμενών επιπτώσεων προς το περιβάλλον και η αναβάθμιση της αισθητικής του κέντρου της πόλης είναι οι στόχοι της νέας μελέτης. Βέβαια, ο μελετητής σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου έχει πάρει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, διότι το υπόβαθρο ήταν πεπαλαιωμένο. Συνεπώς, εμείς σαν τεχνική υπηρεσία, η διεύθυνση πολεοδομικού σχεδιασμού και η διεύθυνση της Ρ.Ο.Δ.Α προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τον μελετητή, ώστε να έχει μια άρτια εικόνα της περιοχής της μελέτης.
Αφού εγκριθεί η μελέτη από το δημοτικό συμβούλιο, θα πρέπει να εκπονηθεί και μια μελέτη εφαρμογής της μελέτης. Συνεπώς, εμείς έχουμε ήδη προκαθορίσει και έχουμε ετοιμάσει τη μελέτη, ώστε όταν το δημοτικό συμβούλιο αποφανθεί θετικά να προχωρήσουμε σε σύναψη σύμβασης με το μελετητή για να προχωρήσει και η μελέτη εφαρμογής της συγκεκριμένης μελέτης. Εμείς ευελπιστούμε πως μετά τη θερινή σεζόν θα υλοποιηθεί.
Πέραν των χώρων στάθμευσης επί οδών, η μελέτη αναφέρει και συγκεκριμένους χώρους υπόγειας στάθμευσης στην Πλατεία Ρίμινι, στο Δημαρχείο, στην Πλατεία Κουντουριώτη και στην περιοχή του Παλαιού Νοσοκομείου. Πέραν τούτου, θα ήθελα να σας ενημερώσω πως την Παρασκευή 25/10 θα παρουσιαστεί μια μελέτη συμβεβλημένη ,ως πιλοτικό πρόγραμμα, με το Δήμο Ρόδου, τον ¶γιο Νικόλαο Κρήτης και την Κύπρο και έχει να κάνει με την εγκατάσταση πληροφοριακών πινακίδων, οι οποίες θα εγκατασταθούν άμεσα στην περιοχή Κρητικά και στην περιμετρική οδό, ώστε να πληροφορούνται οι οδηγοί των οχημάτων που εισέρχονται στην πόλη της Ρόδου, ποια κατεύθυνση μπορούν να πάρουν για να μην ταλαιπωρηθούν και να φτάσουν στο κέντρο σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Τέλος, ο κ. Μ. Χριστοδούλου, δήλωσε: “Το ιδεατό κατά την προσωπική μου άποψη θα ήταν να αδειάσει το κέντρο της πόλης από οχήματα. Βέβαια, είναι πάρα πολύ δύσκολο το εν λόγω εγχείρημα, καθώς όλοι θα πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία, ώστε να επιτευχθεί ένας τέτοιος στόχος”.
Γεωργία Γαλιάτσου