Διαβεβαιώσεις, πως θα καλύπτονται οι ανάγκες που θα υπάρξουν τόσο κατά τη θερινή όσο και κατά τη χειμερινή περίοδο, δόθηκαν στους δημάρχους των μικρών νησιών του νομού μας και στον περιφερειάρχη κ. Γιάννη Μαχαιρίδη από τις διοικήσεις της Aegean Airlines και της ΟΑ.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε προχθές στην Αθήνα με αφορμή την συγχώνευση της Olympic Air με την Aegean Airlines προκειμένου να ενημερωθούν όλοι οι φορείς και οι εκπρόσωποι της ΤΑ για την πολιτική που θα εφαρμοστεί απ’ εδώ κι εμπρός.
Συμμετείχαν στη σύσκεψη από τα Δωδεκάνησα, εκτός από τον περιφερειάρχη κ. Γιάννη Μαχαιρίδη, οι δήμαρχοι Καστελορίζου κ. Γιώργος Αχλαδιώτης, Αστυπάλαιας κ. Πανορμίτης Κονταράτος, Καρπάθου, Μιχάλης Χανιώτης, Καλύμνου κ.Δημήτρης Διακομιχάλης και Κάσου κ. Δ. Ερωτόκριτος.
“Η Olympic Air εξαγοράστηκε από την Aegean Airlines. Οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.Με τον κ. Ευτύχιο Βασιλάκη και στελέχη της ΟΑ στη σύσκεψη συζητήσαμε θέματα σχετιζόμενα με την εξυπηρέτηση των νησιών”, δήλωσε ο δήμαρχος Καστελορίζου κ. Γιώργος Αχλαδιώτης.
«Πέρσι έγιναν 40 -50 ακυρώσεις εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών. Ζήτησα να διαμορφωθεί σωστά το πρόγραμμα των δρομολογίων ώστε να εξυπηρετούνται χωρίς προβλήματα οι κάτοικοι της Μεγίστης και των άλλων νησιών», δήλωσε ο δήμαρχος Καστελορίζου, που ζήτησε από τον κ. Ευτύχιο Βασιλάκη να δώσει εντολή για τον καθορισμό προσιτών τιμών στα εισιτήρια της εταιρείας.
« Έχουν τη δυνατότητα να καθορίσουν τιμές προσιτές και εκπτώσεις στα εισιτήρια για τους επιβάτες που θα ταξιδεύουν προς το Καστελόριζο.Ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines δεσμεύθηκε πως όλοι οι επισκέπτες που θα έρχονται στο Καστελόριζο από την Ευρώπη θα τυγχάνουν και άλλων εκπτώσεων», δήλωσε ο κ. Αχλαδιώτης.
«Όσα αναφέρθηκαν στη συνάντηση μας ικανοποίησαν γιατί βλέπουμε πως υπάρχει πρόθεση από την εταιρεία γα την κάλυψη των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας», τόνισε ο δήμαρχος Καστελορίζου.
Στη σύσκεψη οι διοικήσεις της Aegean και της Olympic Air παρουσίασαν τις αυξημένες δυνατότητες που θα δημιουργηθούν μετά την εξαγορά της OΑ για τις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές). Παράλληλα, έγινε ανοιχτή συζήτηση με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των φορέων των νησιών για τις αεροπορικές συνδέσεις, αλλά και για τις ιδιαιτερότητες στη λειτουργία των επιμέρους αεροδρομίων.
Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκε δέσμη πρωτοβουλιών για τα 15 νησιά της χώρας, τα οποία εντάσσονται στο δίκτυο των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας, που καλύπτει η Olympic Air. Στόχος είναι τόσο η αύξηση της κίνησης με χρήση και νέων χαμηλότερων ναύλων, όσο και η αύξηση της συνδεσιμότητας με το εξωτερικό ώστε να δοθεί η δυνατότητα και στα μικρότερα νησιά να συμμετάσχουν και να επωφεληθούν από την τουριστική ανάπτυξη.
Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από την Aegean Airlines αναφέρεται πως σχεδιάζονται οι ενέργειες, που θα εφαρμοστούν μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η οποία αναμένεται στις αμέσως επόμενες ημέρες.
Πιο αναλυτικά η εταιρεία θα προβεί στις ακόλουθες κινήσεις:
· Δημιουργία και δεύτερου χαμηλότερου ναύλου ύψους ¤39 για τα 12 νησιά της άγονης γραμμής με απευθείας σύνδεση με την Αθήνα. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα διατίθεται ένας ναύλος ανά προορισμό στις γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας, ο οποίος έχει προσδιορισθεί (ως ανώτατος) από την ΥΠΑ και κυμαίνεται από ¤56 – ¤92 ανά μονή διαδρομή ανάλογα με τον προορισμό. O νέος δεύτερος ναύλος θα ισχύει με σημαντικό διάστημα προαγοράς και για αριθμό θέσεων ανά πτήση που θα αυξομειώνεται εποχικά. O ναύλος δεν περιλαμβάνει φόρους αεροδρομίων.
· Προσφορά για τις συνδέσεις νησιών άγονης γραμμής με το εξωτερικό με πτήσεις της AEGEAN ή της Olympic Air χωρίς χρέωση (¤0 ναύλος, πλέον φόρων) για το εσωτερικό σκέλος τους μήνες Νοέμβριο- Μάρτιο και με χρέωση μόλις ¤20 ανά σκέλος (πλέον φόρων αεροδρομίων) για το διάστημα Απριλίου – Οκτωβρίου. Η δυνατότητα αυτή θα ισχύει για επιβάτες που ταξιδεύουν την ίδια ημέρα από το εξωτερικό προς άγονες γραμμές (ή αντίστροφα) και εκτελούν και τα δύο σκέλη με πτήσεις της AEGEAN ή της Olympic air. To όφελος από αυτή τη νέα πολιτική για έναν επιβάτη που πηγαίνει π.χ. Παρίσι- Αθήνα – Κάρπαθο μετ’ επιστροφής και κάνει όλο το ταξίδι με τις δύο εταιρείες θα είναι της τάξεως των ¤100-140.
· Αύξηση χωρητικότητας θέσεων για τους μήνες Ιούλιο-Σεπτέμβριο σε 7 από τους προορισμούς άγονων γραμμών, όπου είναι εφικτό επιχειρησιακά/ εμπορικά (Νάξος, Αστυπάλαια, Ικαρία, Ζάκυνθος, Σκιάθος, Κάρπαθος, Κύθηρα). Η αύξηση αυτή, που αποτελεί πρωτοβουλία της εταιρείας και δεν επιφέρει κανένα επιπλέον κόστος (επιδότησης) για το κράτος, θα πραγματοποιηθεί πέραν των ελαχίστων προσδιοριζόμενων από την σύμβαση με την ΥΠΑ, για τους μήνες Ιούλιο – Σεπτέμβριο κατά 15-35% ανάλογα με το νησί μέσω χρήσης μεγαλύτερων αεροσκαφών, όπου αυτό είναι δυνατό.
Η εφαρμογή της νέας τιμολογιακής πολιτικής εκτιμάται ότι θα ισχύσει από την 1.12.2013.
Ο αντιπρόεδρος της AEGEAN κ. Ευτύχιος Βασιλάκης δήλωσε: «Επιλέξαμε πριν ακόμη ολοκληρωθεί η εξαγορά της Olympic Air, να ενημερώσουμε τα μικρά νησιά, τις άγονες γραμμές που εξυπηρετεί η Olympic Air, αλλά και να ακούσουμε τους δικούς τους προβληματισμούς. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη ομάδα νησιών, με αυξημένες ανάγκες και επιχειρησιακές δυσκολίες, αλλά και πολύ μεγάλες προοπτικές. Πιστεύω, ότι με την νέα τιμολογιακή πολιτική τόσο για το εσωτερικό όσο και ακόμη πιο σημαντικά για την διασύνδεση με το δίκτυο εξωτερικού της AEGEAN, η αύξηση της κίνησης θα είναι σημαντική. Στόχος είναι και τα νησιά των άγονων γραμμών να συμμετάσχουν στην τουριστική ανάπτυξη, που έχει ανάγκη όλη η χώρα και ακόμη περισσότερο οι μικρότεροι προορισμοί. Ευχαριστώ τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των φορέων, που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας αλλά και για τη γόνιμη συζήτηση που είχαμε μαζί τους “.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/dothikan-nees-diaveveosis-apo-aegean-ke-olympic-air/