Δόθηκε «πράσινο φως» για την «περιμετρική»

Το “πράσινο φως” για τη συνέχιση του έργου της περιμετρικής οδού, που σταμάτησε μετά από παρέμβαση του ΣτΕ, έδωσε η Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος του Υπουργείου Π.Ε.Κ.Α., εγκρίνοντας την Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση του έργου.
Εξετάζεται εξάλλου η περίπτωση της κήρυξης νέας απαλλοτρίωσης προκειμένου να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια και να κινηθούν οι διαδικασίες κατασκευής του έργου.
Όπως έγραψε η “δ”, το ΣτE «μπλόκαρε» την πρόοδο των εργασιών του έργου της περιμετρικής οδού της πόλεως Pόδου, δικαιώνοντας προσφυγή που υπέβαλε οικοπεδούχος κατά της υπ’ αριθμ. 91/3.3.2006 απόφασης του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ροδίων με θέμα «Eξέταση παρατηρήσεων/ενστάσεων κατά την πρώτη ανάρτηση των πινάκων απαλλοτρίωσης του έργου «Περιμετρική οδός πόλης Pόδου – Tμήμα από κόμβο Kαλλιθέας μέχρι την οδό Σεφέρη – και κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης των ακινήτων για την εκτέλεση του ανωτέρω έργου» αλλά και της υπ’ αριθμ. 10/27.4.2006 απόφασης της Επιτροπής του άρθρου 7 της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Η Νομική Υπηρεσία του Δήμου Ροδίων εισηγήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο την αναβίωση της υπ’ αριθμ 91/2006 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου που ακυρώθηκε εξ αιτίας τυπικής πλημμέλειας αλλά και την επίσπευση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του έργου από τον αρμόδιο Υπουργό. Tο έργο εξακολουθεί να κινδυνεύει οριστικά με απένταξη, ενώ η έκδοση απόφασης του YΠEXΩΔE για την έγκριση της MΠE θα οδηγήσει σε επανενεργοποίηση των εκκρεμουσών στο Mονομελές Πρωτοδικείο Pόδου δικών απαλλοτριώσεων έκτασης 167.496,28 τ.μ. με μέσο όρο αιτούμενης από το Δήμο Pοδίων προσωρινής τιμής μονάδας 65 ευρώ ανά τ.μ. περίπου αφού το ΣτE έκρινε εν ολίγοις ότι πάσχουν οι μελέτες με βάση τις οποίες κηρύχθηκε.
Εν πάση περιπτώσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος γνωμοδότησε θετικά, στα πλαίσια της διαδικασίας Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης (ΠΠΕΑ) για την κατασκευή και λειτουργία του έργου, μήκους 3 χιλιομέτρων.
Όπως τονίζεται στη γνωμοδότηση το έργο αποτελεί λειτουργική συνέχεια της υφιστάμενης περιμετρικής οδού της πόλης της Ρόδου. Η αρχή του οδικού τμήματος ταυτίζεται με την ισόπεδη διασταύρωση της περιμετρικής οδού με την οδό Ρόδος – Καλλιθέα, όπου και προβλέπεται στην ΠΠΕ η διαμόρφωση ενός τετρασκελούς ισόπεδου κόμβου, ενώ το πέρας της οδού είναι στην οδό Σεφέρη, όπου και διαμορφώνεται ισόπεδος κόμβος μορφής Τ. Προβλέπεται εξάλλου η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου με την οδό Ρόδου-Λίνδου.
Το έργο εκτιμάται ότι θα προκαλέσει επιπτώσεις κυρίως κατά την φάση κατασκευής του, στο ακουστικό και ατμοσφαιρικό περιβάλλον της περιοχής διέλευσης του άξονά του και ιδιαίτερα στις θέσεις γειτνίασης με τους παρακείμενους οικισμούς, ενώ αναμένεται και απώλεια γεωργικής γης κυρίως αποτελούμενης από παραγωγικά δέντρα (ελιές).