Εχασε τα μαλλιά της λόγω αστοχίας της βαφής

Χρηματική αποζημίωση συνολικού ύψους 40.000 ευρώ διεκδικεί, με αγωγή που υπέβαλε χθες ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου, από μια εκ των πλέον γνωστών εταιρειών παρασκευής και πώλησης καλλυντικών, μια κάτοικος Αρχαγγέλου, που κατέστρεψε τα μαλλιά της, εξαιτίας αστοχίας βαφής!!
Η ενάγουσα είναι 39 ετών και από το έτος 2010 και μέχρι την 5η Απριλίου 2013 για το βάψιμο των μαλλιών της χρησιμοποιούσε συγκεκριμένη βαφή της εναγόμενης εταιρείας.
Στις 16 Μαϊου 2013 και 30 Ιουλίου 2013, όταν επισκέφθηκε την κομμώτριά της για να βάψει τα μαλλιά της, χρησιμοποίησαν άλλη βαφή της ίδιας εταιρείας με αποτέλεσμα το «σπάσιμο» των μαλλιών της στο στεφάνι του κεφαλιού και στον αυχένα.
Αμέσως επισκέφθηκε δερματολόγο η οποία και διέγνωσε την πλήρη καταστροφή του σώματος των τριχών και έντονη τριχόπτωση από όλο το τριχωτό της κεφαλής.
Συνεπεία τούτου άρχισε συντηρητική θεραπεία με φάρμακα, ενώ κάθε 20 μέρες θα πρέπει να επισκέπτεται δερματολόγο, καθότι σύμφωνα με την γνωμάτευσή της θα χρειαστεί ένας χρόνος προκειμένου να αποκατασταθεί το πρόβλημα στα μαλλιά της.
Έκτοτε τα μαλλιά της, παρότι ακολουθεί θεραπεία, συνεχίζουν να πέφτουν καθότι η αποκατάστασή τους είναι μακροπρόθεσμη. Απόρροια δε του προβλήματος αυτού είναι να την διακατέχει μόνιμο άγχος για το αν τελικά θα αντιμετωπιστεί η τριχόπτωση και θα επανέλθουν τα μαλλιά της, καθώς και στεναχώρια καθότι το πρόβλημα αυτό έχει εμφανείς συνέπειες στην εξωτερική της εμφάνιση και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την οποιαδήποτε εμφάνισή της καθότι σε οποιαδήποτε κοινωνική εκδήλωση και αν θελήσει να εμφανιστεί, ντρέπεται και νιώθει άβολα.
Μεταξύ άλλων τονίζει ότι ο νόμος περί προστασίας των καταναλωτών θεσμοθετεί την ευθύνη του παραγωγού που διέθεσε στην αγορά προϊόντα μη ασφαλή, από τη χρήση των οποίων προέκυψε ζημιά στον καταναλωτή.
Ως καταναλωτής νοείται κάθε πρόσωπο που είναι τελικός αποδέκτης του προϊόντος, άσχετα αν η χρήση για την οποία προορίζεται είναι προσωπική ή επαγγελματική. Ελαττωματικό είναι όχι το προϊόν που έχει ελαττώματα ή στερείται των συμφωνημένων ιδιοτήτων αλλά εκείνο που δεν παρέχει την ευλόγως προσδοκώμενη ασφάλεια, εν όψει όλων των ειδικών συνθηκών, υπό τις οποίες αυτό τίθεται σε κυκλοφορία και του χρόνου κατά τον οποίο κυκλοφόρησε.
Επισημαίνει ακόμη ότι η ζημία, που κατά το νόμο αυτό πρέπει να αποκατασταθεί, περιορίζεται στο θάνατο και τη σωματική βλάβη προσώπων, καθώς επίσης και στη βλάβη ή καταστροφή κάθε περιουσιακού στοιχείου του καταναλωτή, που οφείλεται στο ελάττωμα του προϊόντος, εφόσον τούτο προοριζόταν κατά τη φύση του και πράγματι χρησιμοποιήθηκε από τον ζημιωθέντα για προσωπική του χρήση ή κατανάλωση, ενώ οφείλεται και χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης στην περίπτωση ελαττωματικότητας του προϊόντος.
Προσθέτει παραπέρα ότι λόγω της ελαττωματικότητας του συγκεκριμένου προϊόντος ήτοι της πλημμελούς κατασκευής του και της μη προβλεπόμενης απόδοσης του σύμφωνα με τις προδιαγραφές του, η οποία οφείλεται σε πταίσμα της εναγόμενης εταιρείας, η οποία ως έχουσα την ευθύνη της οργάνωσης και λειτουργίας της επιχείρησής της καθώς και την υποχρέωση πρόνοιας και διασφάλισης της υγείας των καταναλωτών που κάνουν χρήση των προϊόντων της υπέχει αντικειμενική ευθύνη, υπέστη ζημία της σωματικής και ψυχικής υγείας της ήτοι πλήρη καταστροφή του σώματος των τριχών της κεφαλής και έντονη τριχόπτωση, η βλάβη μου δε αυτή συνδέεται αιτιωδώς με τη χρήση του προϊόντος της ενώ παράλληλα μέχρι την αποκατάστασή της υγείας της υφίσταται ψυχική ταλαιπωρία, θλίψη και στενοχώρια, αφού έχει πληγεί μέρος της εξωτερικής της εμφάνισης. Σημειώνει δε ότι το συγκεκριμένο προϊόν λόγω και άλλων παρόμοιων περιστατικών έχει αποσυρθεί πλέον από την κατανάλωση πριν από 40 μέρες περίπου.

Την υπόθεση χειρίζεται ο δικηγόρος κ. Κώστας Σαρρής.