Εγινε χθες μια καλή αρχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ομαλά εξελίχθηκε στα σχολεία της χώρας η πρώτη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια.
Το κάψιμο των βιβλίων στο τέλος του σχολικού έτους και η αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης και γνώσης ήταν το θέμα της έκθεσης, που εξετάστηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Νέων Ελληνικών. Στους υποψήφιους δόθηκε ένα απόσπασμα από το δοκίμιο του Αγγελου Τερζάκη “Ταραγμένες Ψυχές” σχετικά με την αξία του βιβλίου.
Βάσει του αποσπάσματος του δοκιμίου του Αγγελου Τερζάκη, ζητήθηκε από τους μαθητές να αναπτύξουν τις απόψεις τους πάνω στο εξής: «Συχνά παρατηρείται πολλοί μαθητές να καταστρέφουν τα σχολικά τους βιβλία στα προαύλια των σχολείων κατά το τέλος του σχολικού έτους. Σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στη σχολική σας εφημερίδα να αιτιολογήσετε το παραπάνω φαινόμενο και να αναφερθείτε στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης».
Παράλληλα, ζητήθηκε από τους υποψήφιους να απαντήσουν σε ερωτήσεις πάνω στο δοκίμιο και τέσσερις διευκρινίσεις για λέξεις του κειμένου. Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό από πολλούς υποψήφιους, αν και φέτος για πρώτη φορά μειώθηκαν οι βαθμοί για την έκθεση, που συμπεριλαμβάνεται στην εξέταση του μαθήματος.
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων χαρακτηρίζει τις ερωτήσεις που τέθηκαν στους υποψήφιους «σαφώς διατυπωμένες και σύμφωνα με το επίπεδο των μαθητών της γ’ τάξης του Λυκείου».
«Στο θέμα του άρθρου, που ζητείται από τους υποψήφιους να γράψουν, υπάρχουν δύο σκέλη», αναφέρει η Ενωση και εξηγεί: «Το ένα απαιτεί αιτιολόγηση ενός γνωστού φαινομένου και το άλλο ζητεί να προταθούν τρόποι συνύπαρξης του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα, μάλλον ως θεραπεία του προβλήματος. Ομως, η σύνδεση μεταξύ των σκελών είναι πολύ χαλαρή και μπορεί να προκύψουν μαθητικά κείμενα χωρίς συνεκτικότητα».
Η Ενωση καταλήγει: «Η πάγια θέση μας είναι η επιμονή στη σαφήνεια της διατύπωσης, που εξασφαλίζει και την ψυχική ηρεμία των εξεταζομένων και τη δικαιότερη αξιολόγησή τους».
Στις 08:00 χθες το πρωί, τα θέματα στάλθηκαν με το σύστημα VBI στα 1240 εξεταστικά κέντρα των Γενικών Λυκείων και στα 114 των Επαγγελματικών Λυκείων. Η συμμετοχή των μαθητών έφτασε το 97,4%.
Σε κάθε εξεταστικό κέντρο ανάλογα με την ώρα έναρξης των εξετάσεων, οι υποψήφιοι είχαν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν μετά την πρώτη ώρα.
Κατά τη διαδικασία μετάδοσης των θεμάτων, δεν παρατηρήθηκε κάποιο πρόβλημα, ενώ οι λίγες διευκρινιστικές ερωτήσεις επί των θεμάτων, που έγιναν από εξεταστές προς την Κεντρική Επιτροπή των Εξετάσεων απαντήθηκαν με σαφήνεια.
Νωρίς το πρωί του Σαββάτου, θα προσέλθει στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του υπουργείου Παιδείας, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, προκειμένου να επιλέξει θέματα, στα οποία θα διαγωνιστούν οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων για τους οποίους οι εξετάσεις ξεκινούν στις 18:30, επίσης με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Οι υποψήφιοι διεκδικούν την εισαγωγή τους στις 88.262 θέσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα διαρκέσουν δύο εβδομάδες και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 29 Μαΐου, με την εξέταση των υποψηφίων στο μάθημα επιλογής “Αρχές Οικονομικής Θεωρίας”.
Στη Ρoδο
Και στην δική μας περιοχή, η διαδικασία ξεκίνησε από το πρωί και ολοκληρώθηκε ομαλά. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μηνά Νικολάου το ποσοστό της αποχής δεν ήταν μεγάλο αφού από τους 1.396 καταγεγραμμένους υποψηφίους, προσήλθαν για να δώσουν εξετάσεις, οι 1.367 (ποσοστό 2,1% ενώ πέρσι ήταν 2,2%).
“Βατό” αλλά δύσκολο χαρακτήρισε μερίδα μαθητών στα λύκεια της πόλης της Ρόδου, το θέμα των Πανελλαδικών. Οι περισσότεροι ισχυρίστηκαν ότι περίμεναν κάτι πιο δύσκολο ή ακόμη και κάποια έκπληξη αν και το σχετικό κείμενο, χαρακτηρίστηκε θέμα για “καλά διαβασμένους”.