Εμμένει στις απόψεις του για τις αστικές γραμμές

Υπεραμύνεται της νομιμότητας της υπ΄αρίθμ. 14.738/13-7-2009 απόφασής του με την οποία καθορίστηκαν οι νέες αστικές γραμμές στη Ρόδο διαψεύδοντας τους ισχυρισμούς που διατυπώνει ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί με προσφυγή που υπέβαλε αρμοδίως στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ο Αντινομάρχης Δωδεκανήσου κ Φ. Χατζηδιάκος που αναμένει τις προσεχείς ημέρες να αποφανθεί σχετικώς ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ Χ. Κόκκινος.
Όπως έγραψε η “δ” η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου έχει ανοίξει ένα νέο μέτωπο με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων Δημόσιας Χρήσης στη Ρόδο λίγες μόλις μέρες μετά το θόρυβο που προκάλεσε στην Κω η απόφαση του Αντινομάρχη με την οποία καθορίστηκε νέα αφετηρία των Κ.Τ.Ε.Λ. ΚΩ Α.Ε. εντός του Κρατικού Αερολιμένα Κω ιδίως μετά την ακύρωση της απόφασής του, μετά από προσφυγή των Σωματείων Οδηγών και Ιδιοκτητών Ταξί αλλά και Τουριστικών Λεωφορείων της Κω.
Ο κ. Κόκκινος προχώρησε σε ακύρωση της τελευταίας απόφασης καθώς έκρινε ότι με βάση πρόσφατη υπουργική απόφαση, ο Νομάρχης δεν έχει τη δυνατότητα να καθορίζει στάσεις και υπεραστικών γραμμών (όπως είναι αυτή που συνδέει την πόλη της Κω με το Αεροδρόμιο) και η δυνατότητά του αυτή περιορίζεται στο να καθορίζει στάσεις μόνο σε αστικές γραμμές.
Εν πάση περιπτώσει και ενώ η ως άνω απόφαση του Γ. Γ. της Περιφέρειας προκάλεσε πολιτική αντιπαράθεση ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ταξί της Ρόδου με προσφυγή του διαμαρτυρήθηκε για το ότι με απόφαση του Αντινομάρχη καθορίσθηκαν αστικές λεωφορειακές γραμμές από και προς συγκεκριμένα ξενοδοχεία ήτοι: Sun Beach, Ocean Blue, Ηλέκτρα Παλλάς, Blue Bay και Eντεν Ροκ, τα οποία ξεκινούν με αφετηρία την πόλη της Ρόδου και καταλήγουν στα άνω ξενοδοχεία, χωρίς ενδιάμεση στάση.
Ο Σύλλογος των Ταξί επισημαίνει ότι η απόφαση αυτή τόσο για τον ορισμό των περιοχών των ξενοδοχείων ως αστικής περιοχής όσο και τον καθορισμό των δρομολογίων ως αστικών είναι παράνομη επισημαίνοντας ότι δεν μπορούν μεμονωμένα ξενοδοχεία να χαρακτηρισθούν ως αστικές περιοχές. Υποστηρίζει παραπέρα ότι είναι ομοίως παράνομη η καθιέρωση αστικών λεωφορειακών γραμμών οι οποίες εξυπηρετούν επιλεκτικά και μόνον συγκεκριμένα ξενοδοχεία, αφού ως τέτοιες μπορούν να χαρακτηρισθούν μόνον γραμμές που καθιερώνονται όταν αυτές εξυπηρετούν περιοχές με μόνιμο πραγματικό πληθυσμό τουλάχιστον 10.000 κατοίκων, προϋπόθεση που δεν συντρέχει όταν η γραμμή δρομολογείται για την εξυπηρέτηση προσκαίρως των τουριστών ενός ξενοδοχείου.
Τονίζεται επιπλέον ότι για την έκδοση της προσβαλλόμενης απόφασης δεν ελήφθη απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου που να χαρακτηρίζει τα σημεία που βρίσκονται στα συγκεκριμένα ξενοδοχεία ως αστικές περιοχές αφετέρου δεν ζητήθηκε ούτε ελήφθη ούτε μνημονεύεται προηγούμενη σύμφωνη γνώμη των οικείων Ο.Τ.Α. (Ιαλυσού-Καλλιθέας) για την δρομολόγηση των συγκεκριμένων λεωφορειακών γραμμών, αλλά ούτε και η καταλληλότητα των οδών μέσω των οποίων διέρχονται τα ως άνω δρομολόγια βεβαιώθηκε από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών και τις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες των Οικείων Ο.Τ.Α..
Ο Αντινομάρχης κ Χατζηδιάκος υπέβαλε υπόμνημα με το οποίο επιχειρεί να αντικρούσει τους ισχυρισμούς του Συλλόγου των Ταξί επισημαίνοντας ότι με απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών το έτος 1952 εγκρίθηκε η εξυπηρέτηση της γραμμής Ρόδου Καλυθιών με λεωφορεία της ΡΟΔΑ ενώ το έτος 1956 καθορίστηκε ως αστική περιοχή της πόλεως Ρόδου η περιλαμβανόμενη εντός κύκλου ακτίνος 11 χιλιομέτρων από το μέγαρο της Νομαρχίας ενώ ανατέθηκε η εξυπηρέτηση της στη ΡΟΔΑ.
Τονίζει δε ότι σύννομα ο ΡΟΔΑ εξακολουθεί να εκτελεί και να εκμεταλλεύεται το μεταφορικό έργο τόσο της αστικής όσο και της υπεραστικής συγκοινωνίας εντός της περιοχής ευθύνης του.
Ο κ Χατζηδιάκος υποστηρίζει και τα εξής:
Οσον αφορά στο κατά πόσον οι αστικές λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα SUN BEACH, OCEAN BLUE, ΗΛΕΚΤΡΑ ΠΑΛΛΑΣ, BLUE BAY & EDEN ROCK, αποτελούν ξεχωριστές γραμμές χωρίς ενδιάμεση στάση, αυτός ο ισχυρισμός δεν ευσταθεί, δεδομένου ότι εν τοις πράγμασι, αυτές εντάσσονται σαν ενδιαμέσες στάσεις – και όχι σαν αφετηρίες ή τέρματα – στις διαδρομές που εξυπηρετούν τα ήδη εγκεκριμένα, με την προσβαλλόμενη απόφαση, δρομολόγια Ρόδος – Κοσκινού (για το ξενοδοχείο EDEN ROCK), Ρόδος – Ιαλυσός (για το ξενοδοχείο SUN BEACH) και Ρόδος – Κρεμαστή (για τα ξενοδοχεία OCEAN BLUE, ΗΛΕΚΤΡΑ ΠΑΛΛΑΣ και BLUE BAY) και στην ουσία αποτελούν, επομένως, παρακάμψεις που έχουν σαν σκοπό, όχι μόνο, την εξυπηρέτηση των προαναφερόμενων ξενοδοχείων αλλά και όσων άλλων επιχειρήσεων δραστηριοποιούνται κατά μήκος των παρακάμψεων αυτών που είναι ουκ ολίγες ιδιαίτερα κατά την τουριστική σεζόν. Οι κλάσεις – τύποι των χρησιμοποιούμενων λεωφορείων, αλλά και το οδικό δίκτυο, που αποτελεί τμήμα δημοτικής ή αγροτικής οδοποιϊας και που είναι ασφαλτοστρωμένο, εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη και ασφαλή διέλευση και κίνηση σ’ αυτό (Εξ άλλου του αυτού οδικού δικτύου κάνουν χρήση και τα τουριστικά λεωφορεία που εξυπηρετούν τα προαναφερόμενα ξενοδοχεία μέχρι σήμερα να έχουν αναφερθεί κάποια προβλήματα σχετικά).