Εντονη διαμαρτυρία για τη διακοπή δρομολογίων

Ο γραμματέας του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου κ. Γ. Ζωγραφίδης απέστειλε προς το προεδρείο του Π.Σ. την ακόλουθη επιστολή:
Ρόδος, 13 Οκτωβρίου 2013
Προς την Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Ν. Αιγαίου,
κα Ανδριάνα Μπαφίτη
Ρόδος
Κοινοποίηση : 1. Περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου, κ. Γιάννη Μαχαιρίδη
Ρόδο.
2. Αρχηγό της μείζονος μειοψηφίας στο Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου, κ. Χαράλαμπο Κόκκινο.
3. Αρχηγούς ελάσσονος μειοψηφίας στο περιφερειακό Συμβούλιο Ν. Αιγαίου.
3. Βουλευτή Δωδεκανήσου, κ. Βασίλη Υψηλάντη
4. « « κ. Μάνο Κόνσολα
5. « « κ. Δημήτριο Κρεμαστινό
6. « « κ. Δημήτρη Γάκη
7. « « κα Μίκα Ιατρίδη
Κυρία Πρόεδρε.
Από διασταυρωμένες πληροφορίες, όχι μόνον εγώ αλλά και ο ολόκληρος ο κόσμος της Ολύμπου Καρπάθου, πληροφορηθήκαμε ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σχεδιάζει τις αμέσως επόμενες ημέρες να μην συμπεριλάβει στον διαγωνισμό για τις επιδοτούμενες άγονες γραμμές το λιμάνι του Διαφανίου Καρπάθου , που το συνδέει με τον Πειραιά και τη Ρόδο. Σκοπεύει επίσης να μην προκηρύξει μειοδοτικό διαγωνισμό για την τοπική ακτοπλοϊκή γραμμή που συνδέει το Διαφάνι με τα Πηγάδια και εκτελείται σήμερα με μικρό πλοιάριο.
Αν υλοποιηθεί ο σχεδιασμός αυτός του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας η οικονομία του τόπου αυτού θα διαλυθεί εντελώς και η επισκεψιμότητά του από τους ντόπιους και ξένους θα κοστίζει ποσό απλησίαστο για το μέσο πορτοφόλι.
Οι προσεγγίσεις των πλοίων από τον Πειραιά στο Διαφάνι και από την Ρόδο στο Διαφάνι χρονολογούνται από την δεκαετία του 1960 τότε που το Διαφάνι δεν διέθετε λιμάνι και οι αποβιβάσεις και επιβιβάσεις γίνονταν με λάντζες. Δεν κατανοούμε, λοιπόν, την σκοπιμότητα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να τις καταργήσει σήμερα. Η πριμοδέτηση του πλοίου στο Διαφάνι δεν υπερβαίνει τα 30 λεπτά της ώρας και σε καμιά περίπτωση η κατάργηση των δρομολογίων δεν αντισταθμίζει την συνολική κοινωνική και οικονομική ζημιά που θα προκύψει για τους κατοίκους της Ολύμπου που βγάζουν εκεί το ψωμί τους εργαζόμενοι σκληρά και δεν επέλεξαν την εγγραφή τους στους άνεργους της χώρας.
Λογικό θεωρούμε, στο πλαίσιο του μαζέματος των κρατικών εξόδων την κατάργηση των δρομολογίων του μικρού επιδοτούμενο πλοιαρίου που συνδέει το Διαφάνι με τα Πηγάδια λίγες μέρες την εβδομάδα , εφόσον ο ενιαίος Δήμος Καρπάθου καθιερώσει αστικά δρομολόγια με λεωφορείο, που θα συνδέει την Όλυμπο και το Διαφάνι με ίσο αριθμό δρομολογίων , όσων και των υπόλοιπων χωριών της Καρπάθου , κάτι που δεν υπάρχει σήμερα και παράλληλα εφόσον και τα τοπικά ΤΑΧΙ θα εισπράττουν την χιλιομετρική αποζημίωση που ισχύει και στα άλλα νησιά της Δωδεκανήσου.
Υπενθυμίζουμε ότι η προσέγγιση των πλοίων στο Διαφάνι και η κατασκευή του λιμανιού του, έγιναν με βάση την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής και με σχεδιασμό την τουριστική προοπτική του τόπου.
Και έρχεται σήμερα το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ίσως στο πλαίσιο των Μνημονίων και καταδικάζει την Όλυμπο σε οριστικό θάνατο.
Για τους παραπάνω λόγους, η πράξη αυτή δεν έχει βάση λογικής και δεν πρέπει να υλοποιηθεί.
Κυρία Πρόεδρε
Παρακαλώ θερμά να μου επιτρέψετε να τοποθετηθώ σχετικά στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο έστω για λίγα λεπτά , ακόμα και εκτός ημερησίας διατάξεως και να ζητήσω την στήριξη του καθολικού αιτήματος των απανταχού της γης Ολυμπιτών από όλες τις Παρατάξεις του Περιφερειακού μας Συμβουλίου, προκειμένου να εκδοθεί ανάλογο ψήφισμα.
Οι βουλευτές στους οποίους κοινοποιείται η παρούσα γνωρίζουν τι πρέπει να πράξουν έγκαιρα . ¶λλωστε συντονισμένα και ομόθυμα η Αδελφότητα Ολυμπιτών Ρόδου σχεδιάζουν να τους ζητήσουν το αυτονόητο, όπως το ίδιο θα πράξει και η Αδελφότητα του Πειραιά.
Από θετική πληροφόρηση που έχω, οι Νομαρχιακές επιτροπές Δωδεκανήσου, των κομμάτων που στηρίζουν την Κυβέρνηση , πρόκειται να διαμαρτυρηθούν για την αδικία αυτή σε βάρος της Ολύμπου και κατ’ επέκταση σε βάρος της Δωδεκανήσου..
Η παρούσα θα δημοσιευθεί στον Τοπικό τύπο και παρακαλούμε τους δημοσιογράφους να προβάλουν το ζήτημα αυτό, που συμβάλλει στην επιβίωση των ανθρώπων της Ολύμπου Καρπάθου, με την δέουσα φροντίδα.
Με εκτίμηση
Γιώργος Η. Ζωγραφίδης