Εντονος προβληματισμός για την έλλειψη λιμενικών υποδομών

Έντονος προβληματισμός αναπτύχθηκε για την πορεία και το μέλλον των μεγάλων λιμενικών έργων στη Ρόδο, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, που πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του κ. Χατζή Χατζηευθυμίου.
Κατά την ενημέρωσή του στο σώμα, ο κ. Χατζηευθυμίου ξεκαθάρισε ότι πρόθεση της Λιμενικής Επιτροπής είναι να αναθέσει σε ιδιώτη επενδυτή να προχωρήσει στην υλοποίηση του καρνάγιου, το οποίο πρέπει πάση θυσία να προχωρήσει όσο το δυνατό γρηγορότερα.
Στη συνεδρίαση γνωστοποιήθηκε ότι οι όροι παραμένουν οι ίδιοι για όποιον αναλάβει το έργο, με ετήσιο μίσθωμα 150.000 ευρώ και καταβολή ποσοστού επί του ετήσιου τζίρου, μετά από την πρώτη πενταετία -όπως διευκρινίστηκε.
Αξιοσημείωτο είναι ακόμη, το γεγονός πως ο χώρος που διατίθεται (68 στρεμμάτων, στην περιοχή κάτω από εργοστάσιο ‘Ρόδια’), θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους σε λιμάνι της Μεσογείου, κάτι που δίνει περιθώριο για συνολική αξιοποίηση της περιοχής.
Προβληματισμός αναπτύχθηκε ακόμη σχετικά με το αν έχει προβλεφθεί χώρος όπου θα μεταφερθούν οι ‘καραβομαραγκοί’ και στο νέο καρνάγιο. Ο κ. Χατζηευθυμίου υπογράμμισε: “Έχει γίνει πρόταση από ιδιώτη επενδυτή, ιδιοκτήτη ακινήτου 18 στρεμμάτων, να μας παραχωρήσει το ακίνητο ή να γίνει ανταλλαγή με ένα κτίριο του Δήμου Ροδίων. Αυτό το ενδεχόμενο, ακόμη το εξετάζουμε. Εμείς πάντως, τους θέλουμε τους καραβομαραγκούς και μακάρι να έχουμε κι άλλους”.
Ο λιμενάρχης κ. Γιάννης Αργυρίου επικεντρώθηκε στο ζήτημα της φύλαξης και ασφάλειας της περιοχής μέχρι την ολοκλήρωση του έργου: “Εκεί είναι ένα ξέφραγο αμπέλι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται” όπως είπε αφήνοντας υπονοούμενα για τα γεγονότα που έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα.
Από την πλευρά του, ο τεχνικός σύμβουλος κ. Ρώτας επισήμανε τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούνται για την κατασκευή λιμενικών έργων, ζητώντας από το σώμα να ασκήσει πιέσεις στον ιδιώτη επενδυτή ώστε μέσα σε 1 χρόνο να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ο πρόεδρος του Λ.Τ. επέμεινε να περιληφθεί στη σύμβαση (μετά τον διεθνή διαγωνισμό) η υποχρέωση του επενδυτή να ‘περιφράξει’ τον χώρο και να διασφαλίσει την ασφάλειά του μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο -πράγμα που έγινε δεκτό.
Τα λιμενικά έργα
Τον προβληματισμό του λιμενάρχη κ. Αργυρίου, που τόνισε: “Τα βασικά έργα της Ρόδου μαρίνα και καρνάγιο βρίσκονται πολύ πίσω….” έσπευσε να στηρίξει ο κ. Ρώτας, αναφέροντας: “Από το 1992 μέχρι σήμερα, οι διάφορες κυβερνήσεις ξόδεψαν 18δις δρχ. στο Νότιο Αιγαίο για λιμενικά έργα και μόνον η Κως απέκτησε… μαρίνα, την ίδια ώρα που οι Τούρκοι απέναντι διαθέτουν 22 μαρίνες! Είναι ντροπή μας να έχουν ξοδευτεί τόσα εκατομμύρια και να μην έχουμε καταφέρει να κάνουμε ένα έργο στη Ρόδο” όπως τόνισε.
Απαντώντας, ο κ. Χατζηευθυμίου είπε: “Πρέπει να καταλάβουμε κάποια στιγμή ότι δεν είμαστε όλοι το ίδιο” παραδεχόμενος το γεγονός ότι η Ρόδος στερείται λιμενικών υποδομών, κάτι που αποτελεί μεγάλο μειονέκτημα για το νησί.
Το θέμα εγκρίθηκε και ως καταληκτική ημερομηνία για όσους ενδιαφέρονται να καταθέσουν φακέλους με προτάσεις για την αξιοποίηση του καρνάγιου, ορίστηκε η 30ή Οκτωβρίου 2009. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν από σήμερα να παίρνουν τα τεύχη δημοπράτησης και να προχωρήσουν στην πρότασή τους.

¶λλα θέματα
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, αποφάσισε -κατόπιν προσωπικής πρότασης του κ. Χατζηευθυμίου να διαθέσει έναν στεγασμένο χώρο στο λιμάνι για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων περιστατικών της νόσου της νέας γρίπης. Ο δήμαρχος Ροδίων εξέφρασε την ανησυχία του λέγοντας: “Εκτιμώ ότι υπάρχει μεγαλύτερη απαίτηση να τοποθετηθεί θερμική κάμερα στο λιμάνι, απ’ όσο στο αεροδρόμιο με τόσους χιλιάδες επιβάτες που περνούν καθημερινά και δεν ξέρουμε από πού έρχονται”.
Την θερμική κάμερα θα αναλάβει να τοποθετήσει -όπως και στο αεροδρόμιο ‘Διαγόρας’- το υπουργείο Υγείας το οποίο θα στείλει και δύο ειδικευμένους υπάλληλους στο λιμάνι, ενώ ο στεγασμένος χώρος που θα διατεθεί είναι ένα μικρό κτίριο δίπλα στο τελωνείο.
Τέλος να σημειωθεί ότι δεν έγινε καμία αναφορά ή λόγος σχετικά με την πρόσφατη διένεξη μεταξύ ΔΕΚΡ – Λ.Τ. για την αποκομιδή των σκουπιδιών στο λιμάνι.