Σύσκεψη για το μελλοντικό χωροταξικό σχεδιασμό της πόλεως Ρόδου, πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στην αίθουσα εθιμοτυπίας του Δήμου Ροδίων με την παρουσία ων αντιδημάρχων κ.κ. Μ. Καμπουρόπουλου, Γ. Γιαννακάκη, Σ. Καρίκη και Κ. Ταρασλιά, του προέδρου της Πολεοδομίας κ. Π. Σακελλαρίου, του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δ.Σ. κ. Γ. Γιαννόπουλου, του δημ. συμβούλου κ. Τ. Τριομμάτη, της δημ. συμβούλου κ. Λ. Τρίπη και του προέδρου του Δ.Σ. κ. Μ. Κόνσολα.
Στη σύσκεψη ο πολεοδόμος και επικεφαλής της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας της πόλης της Ρόδου κ. Σταύρος Τσέρτσης παρουσίασε την κατ’ αρχήν πρόταση για το πώς ο χωροταξικός σχεδιασμός της πόλεως, θα πρέπει να διαμορφωθεί στο μέλλον με προοπτική ανάπτυξης για την επόμενη 50ετία.
Ο κ. Τσέρτσης εξετάζοντας και παρουσιάζοντας τις προτάσεις του, προέβη σε μια σειρά από ενδιαφέρουσες επισημάνσεις για τον μελλοντικό σχεδιασμό της πόλης που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
– Τον σχεδιασμό έργων υποδομής -ανάλογα με την χρηματοδότηση μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων έως και το 2016.
– Την απαραίτητη πρόβλεψη της ανάπτυξης των αγροτικών περιοχών και από άλλους δήμους και ένταξη των δράσεών τους στην πόλη της Ρόδου.
– Την “θωράκιση” των χρήσεων γης ώστε να αναπτυχθούν “δίκτυα-οικιστικά κέντρα”.
– Την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων με δεδομένη την πλήρη απελευθέρωση της ακτοπλοϊας και του “Yachting” και την δημιουργία “Κέντρου Κρουαζιέρας”.
– Την απαραίτητη δημιουργία “Τεχνολογικού & Βιοτεχνικού Πάρκου”.
– Την ανάδειξη των οικισμών και την σύνδεσή τους με τα μνημεία ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
– Την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων -όπου είναι δυνατή, ακολουθώντας πρότυπα άλλων δήμων της χώρας π.χ. της Αθήνας.
– Την αναγκαία μεταφορά του Κοιμητηρίου σε κάποιο χώρο εκτός πόλεως (γιατί αποτελεί το κρισιμότερο ζήτημα, όπως αναφέρθηκε).
– Την χωροθέτηση “Ακαδημαϊκών Δραστηριοτήτων” σε περιοχή εκτός πόλεως (με προτεινόμενο χώρο το Φυτώριο).
– Την δημιουργία “Πάρκου Υγείας” στον χώρο γύρω από το Νοσοκομείο Ρόδου.
– Την δημιουργία ενός ορθολογιστικού δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς για την καλύτερη κυκλοφορία.
Ολα τα προαναφερθέντα, σύμφωνα με τον κ. Τσέρτση, είναι εφικτό να υλοποιηθούν στην πράξη με γνώμονα το σχέδιο ανάπτυξης της πόλεως Ρόδου για την επόμενη 50ετία αλλά και με το σκεπτικό: «Να μην καταστεί ο ιστός μια πόλη πεθαμένη στο μέλλον».
Εντονη ήταν η αντίδραση της κ. Τρίπη η οποία ζήτησε επιμόνως να συζητηθεί σοβαρά το θέμα της μεταφοράς των δεξαμενών υγρών καυσίμων από το Καναμάτ σε κάποια άλλη περιοχή, εκτός πόλεως ενώ ο κ. Γιαννόπουλος ζήτησε να εξεταστούν οι όποιες αλλαγές, μετά την υλοποίηση της νέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε επίπεδο νήσου Ρόδου. Έδωσε μάλιστα ιδιαίτερο βάρος στην ανάγκη ανάδειξης της Μεσαιωνικής Πόλης και σύνδεσής της με τη σύγχρονη πόλη καθώς και της ανάδειξης των “Μαρασιών” τα οποία χρήζουν μιας διαφορετικής προσέγγισης -όπως είπε.
Ο κ. Τσέρτσης κατέθεσε ακόμη -μια πρόταση την οποία επεκρότησε ο Δήμαρχος κ. Χ. Χατζηευθυμίου- ότι είναι αναγκαίο να μεταφερθούν τα κτίρια της Πυροσβεστικής και της Αστυνομίας ενώ συζητήθηκε και η εξέλιξη της κάθε γειτονιάς ξεχωριστά.
Να σημειωθεί ότι η ενημέρωση-παρουσίαση διήρκησε πάνω από μία ώρα και διεκόπη όταν ήρθε ο δημ. σύμβουλος κ. Τιμόθεος Παρασκευάς, ο οποίος διαπληκτίσθηκε εντόνως με τον κ. Τσέρτση σε σημείο να ανέβουν πολύ οι τόνοι και να ανταλλάξουν βαριές κουβέντες!
Οι δηλώσεις
Αμέσως μετά την άτυπη παρουσίαση, ο κ. Τσέρτσης προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις:
«Δίνουμε βάση σε μια σειρά από θέματα για την πόλη, όπως:
Α. Η ανάπτυξη της ιστορικής μνήμης. Β. Η αναδιάρθρωση ορισμένων επιτελικών λειτουργιών της πόλεως Ρόδου. Γ. Η στήριξη της λιμενικής υποδομής με δραστηριότητες και υποδοχή δραστηριοτήτων τέτοιες, οι οποίες να απορροφούν και να εξορθολογίζουν τις ροές που έχουν σχέση με τον θαλάσσιο τομέα. Δ. Η απόδοση ενός συστήματος βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη όπου αποτρέπεται η άλογη χρήση των αυτοκινήτων και μεταφέρεται σε ένα πυκνό δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς. Ε. Η απόδοση ενός περιβαλλοντικού προτύπου με λιγότερες κατά το δυνατόν εκπομπές -μέσω της δημιουργίας ενός ενεργειακού πάρκου ή μέσω μετακινήσεων πιο φιλικών προς το περιβάλλον. Στ. Η απόδοση υποδομών για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (Βιοτεχνικό-Τεχνολογικό Πάρκο) και Δομές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Παράλληλα θα έλεγα ότι υποδομές που χρήζουν συναρμοδιότητας θα πρέπει να ενοποιηθούν και θα αποδίδεται σε μεγάλες περιοχές η χρήση (π.χ. τα όρια μεταξύ Δήμων Καλλιθέας και Ροδίων).
Η. Η αναμόρφωση περιοχών με όρους αειφορίας (όπως οι οδοί Καποδιστρίου και Καναδά και η Διαγοριδών με την Βορείου Ηπείρου και την Χειμάρρας με απώτερο στόχο να ενοποιηθούν το Ροδίνι, το Μόντε Σμιθ και η Μ. Πόλη».
Ο κ. Τσέρτσης χαρακτήρισε την πρόταση αυτή ως “ιστορική στιγμή” αλλά με την προϋπόθεση ότι είναι ανοικτός για διάλογο και προτάσεις.
Ευχαρίστησε μάλιστα τον Δήμαρχο που του δίνει την ευκαιρία να παρέμβει στην πόλη όπου ιστορικά έχουν παρέμβει ο Ιππόδαμος, ο Δεινοκράτης και ο Κων/νος Δοξιάδης. Οσον αφορά το κόστος, είπε ότι θα δοθούν κατευθύνσεις με άξονες την χρηματοδότηση των έργων και των δράσεων.
Με την σειρά του, ο δήμαρχος κ. Χατζής Χατζηευθυμίου υπογράμμισε:
«Πριν από ενάμιση χρόνο, το Δημοτικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει την δημιουργία της Επιτροπής Βιώσιμης Κινητικότητας της πόλης της Ρόδου. Πολλοί δεν αξιολόγησαν το αποτέλεσμα και σήμερα βλέπουμε ότι πρόκειται για μια αναγκαιότητα, αφού οι αποφάσεις της θα σηματοδοτήσουν το μέλλον της πόλης. Θα πρέπει να αναδείξουμε τον Πολιτισμό αφού μας ενδιαφέρει και ο τουρισμός».
Ο δήμαρχος επεκρότησε τις προτάσεις και είπε ότι το θέμα θα έρθει (αρχές του επομένου έτους) προς συζήτηση στο Συμβούλιο Ανάπτυξης, στο Πολιτικό Συμβούλιο και τέλος στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου ώστε να θεσμοθετηθούν οι χρήσεις γης σε ΦΕΚ και να δούμε τις επενδύσεις στο μέλλον.
Ζήτησε τέλος συναίνεση ώστε να παρθεί ομόφωνη απόφαση για το νέο σχεδιασμό της πόλης.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/epi-tapitos-o-neos-chorotaxikos-schediasmos-tis-poleos/