Επιχείρηση σε κίνδυνο προσέφυγε στο Πρωτοδικείο

Ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ρόδου με τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας προσέφυγε χθες η ιδιοκτήτρια ατομικής επιχείρησης, που λειτουργεί γνωστό κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος στην Ιαλυσό, με αίτημα τη λήξη της διαδικασίας εξυγίανσης, που είχε ανοίξει, εξαιτίας της αδυναμίας συμφωνίας της με πιστώτριες τράπεζες.
Η εταιρεία είχε εξασφαλίσει την προστασία από τους πιστωτές της και την αναστολή όλων των αναγκαστικών μέτρων σε βάρος της και πλέον με την νέα αίτησή της ζητά να αρθεί η απαγόρευση μεταβολής της πραγματικής και νομικής κατάστασης της κινητής και ακίνητης περιουσίας της, να αρθεί η αναστολή των μέτρων, εκκρεμών ή μη, ατομικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά της περιουσίας της για υποχρεώσεις που γεννήθηκαν μέχρι την 4 Απριλίου 2012, για την ικανοποίηση των πιστωτών της.
Όπως έγραψε η “δ”, η εταιρεία υπέβαλε ενώπιον του ως άνω δικαστηρίου την πρώτη αίτηση εξυγίανσης επιχείρησης, μετά την αναμόρφωση του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα.
Η επιχείρηση, εξαιτίας της κρίσης, που μαστίζει την αγορά, του υπερεπαγγελματισμού αλλά και των ξενοδοχείων “all inclusive”, έχει υποστεί καθίζηση στα έσοδά της.
Κατά τη διάρκεια του έτους 2008 η επιχειρηματική της δραστηριότητα δεν ακολούθησε την προηγούμενη κερδοφόρα πορεία της και εμφάνισε πτώση, και αυτό το αποδίδει στο γεγονός ότι τα μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα της Ιαλυσού προκειμένου να προλάβουν τις συνέπειες της κρίσης, συνήψαν με τους πελάτες τους συμφωνίες “all inclusive”. Παρείχαν έτσι, όπως υποστηρίζει, υπηρεσίες καφεστιατορίου εντός τον ξενοδοχείων μειώνοντας τον τζίρο όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της περιοχής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο μεσολαβητής οι οφειλές της την 30.09.2012 ήταν 1.097.448 ευρώ προς τις τράπεζες, προς τον Ο.Α.Ε.Ε 14.167 ευρώ και προς τον Δήμο Ρόδου 6.417 ευρώ.
Με την έναρξη της διαδικασίας εξυγίανσης ο μεσολαβητής απέστειλε επιστολές προς όλα τα πιστωτικά ιδρύματα και ζήτησε να του γνωρίσουν το υπόλοιπο των οφειλών και την πρόθεση για διακανονισμό τους.
Όλα τα πιστωτικά ιδρύματα, με εξαίρεση ένα, απάντησαν στην επιστολή του μεσολαβητή, γνωστοποιώντας του το υφιστάμενο υπόλοιπο αλλά και την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στην διαδικασία εξυγίανσης.
Έτσι ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τα πιστωτικά ιδρύματα, υποβάλλοντας κατ’ αρχήν μία ενιαία πρόταση διακανονισμού των οφειλών.
Όλα τα πιστωτικά ιδρύματα, με εξαίρεση ένα, κωλυσιεργώντας, απέφευγαν ωστόσο να απαντήσουν στην πρόταση, που τους υπεβλήθη και μετά από πιέσεις, την απέρριψαν.
Μετά την απόρριψη της αρχικής πρότασης υπεβλήθη από το μεσολαβητή ξεχωριστά σε κάθε πιστωτικό ίδρυμα νέα βελτιωμένη πρόταση εξυγίανσης, η οποία απερρίφθη εκ νέου. Επανήλθε με νέα τρίτη πρόταση, η οποία επίσης απερρίφθη.
Με αυτό τον τρόπο και παρά τις συνεχείς προσπάθειες, με υπαιτιότητα των πιστωτικών ιδρυμάτων δεν κατέστη δυνατό να επιτευχθεί συμφωνία εξυγίανσης.
Την επιχείρηση εκπροσωπεί η δικηγόρος κ. Στυλιανή Ρουμπέτη.