Για το 2014, όλα τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι θα διατηρηθεί το φετινό success story του τουρισμού, αυξάνοντας τη συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία υπό την προϋπόθεση ότι θα διατηρηθεί η πολιτική σταθερότητα.
Η αύξηση των προκρατήσεων για την επόμενη σεζόν και των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων, καθώς και η διεύρυνση της χωρητικότητας των προγραμμάτων των Tour Operators για τον ελληνικό προορισμό, αποτελούν τους κυριότερους έως τώρα λόγους που οι περισσότεροι φορείς του κλάδου και ξενοδόχοι είναι αισιόδοξοι πως την προσεχή τουριστική περίοδο θα αυξηθεί περαιτέρω το εισερχόμενο ταξιδιωτικό ρεύμα.
Σύμφωνα με τον ιδρυτή και επικεφαλής του ξενοδοχειακού ομίλου Μήτση κ. Κώστα Μήτση, για πρώτη φορά την τελευταία 20ετία παρατηρείται το φαινόμενο σε δύο, μέχρι στιγμής, ξενοδοχεία της αλυσίδας σε Κρήτη και Ρόδο να υφίσταται από τόσο νωρίς πληρότητα 100% στα δωμάτιά τους για πέντε μήνες εντός της σεζόν του 2014. Πάντως, επισημαίνει ότι η πολιτική κατάσταση θα καθορίσει τη συνέχεια της ανόδου του ελληνικού τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια της προσεχούς σεζόν. Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίζει ότι αν συμβεί «πολιτικό» ατύχημα και οδηγηθεί η χώρα σε παρατεταμένη εκλογική διαδικασία ειδικά την περίοδο κορύφωσης πώλησης των τουριστικών πακέτων στις κύριες αγορές, δηλαδή, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, τότε ο ελληνικός προορισμός θα αντιμετωπίσει από «πάγωμα» μέχρι ακυρώσεις κρατήσεων. Για τον όμιλο εκτιμά, βάσει των σημερινών δεδομένων, ότι το 2014 θα εμφανίσει αύξηση των εσόδων σε ποσοστό έως 4%. Φέτος, σημειώνει ότι τα έσοδα του ομίλου θα κλείσουν με αύξηση κοντά στο 10%, φθάνοντας περίπου στα 150 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, τονίζει ότι νέα επενδυτικά σχέδια θα εξετάσει ο όμιλος από το 2015 κι έπειτα, καθώς για το 2014 στόχο αποτελεί μεταξύ άλλων η ενίσχυση της ρευστότητας. Να σημειωθεί ότι ο όμιλος διαθέτει 19 ξενοδοχειακές μονάδες σε Κέρκυρα, Κρήτη, Ρόδο, Ιωάννινα, Καμένα Βούρλα, Κω και Αθήνα. Σύμφωνα με υπολογισμούς στελεχών του, σε μία ημέρα αιχμής του Αυγούστου τα ξενοδοχεία του ομίλου παρέχουν στους πελάτες τους περί τα 69.000 γεύματα. Οι κυριότερες αγορές για τα ξενοδοχεία του ομίλου -από τις οποίες καλύπτεται σχεδόν το 60% επί του σύνολου των κρατήσεων- είναι η αγγλική, η ρωσική και η γερμανική.
Στο μεταξύ, η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στο 17ο συνέδριο του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου της Γερμανικής Τουριστικής Βιομηχανίας -την έναρξη εργασιών του οποίου έκανε ο πρόεδρος της Ε.Ε. Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο- επισήμανε τη σημασία του τουρισμού στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Ειδικότερα, η κ. Κεφαλογιάννη ανέφερε ότι «ο τουρισμός στην Ελλάδα λειτουργεί ως βαρόμετρο για την ανάπτυξη και την απασχόληση και παράλληλα αποτελεί βασικό εργαλείο για έξοδο από την κρίση». Ενόψει της ελληνικής προεδρίας, που αρχίζει τον Ιανουάριο του 2014, η υπουργός σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι θα τεθούν όλα τα θέματα που αφορούν τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου και σχετίζονται με την ανταγωνιστικότητα, την επιχειρηματικότητα και την προσέλκυση επενδύσεων στον τουριστικό τομέα.